• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
01/04/2021 06:18
Viyadükleri yıkmak için deprem şart mıydı?

     Her zaman söylediğimiz ve yazdığımız gibi Kordon İzmir’in gözbebeği. Sahil şeridindeki bu eşsiz rekreasyon alanının girişinde yıllarca çok şeritli yol yapmak için dikilen ama plan değişiklikleri nedeni ile tamamlanamayan viyadükler yer almaktaydı.

     Ulaştırma Bakanlığı’nın 90’lı yılların sonunda yaptığı plana göre; Altınyol’dan gelen çok şeritli yol, havadan yapılacak bir bağlantı ile Kordon‘a inecek ve üç gidiş üç geliş, altı şeritli yol ile Mustafa Kemal Sahil Bulvarına bağlanacaktı. Buradan da Çeşme Otoyolu’na kadar 6 şerit olarak devam edecekti.

     İzmir Büyükşehir Belediyesi (İBB) eski Başkanı Rahmetli Ahmet Priştina zamanında, planlar değiştirildi ve Kordon’un bir otoyol yerine, halka açık yeşil alan olması için gerekli düzenlemeler yapıldı. Bu düzenlemeler arasında önemli bir ayrıntı da bildiğiniz gibi  üç şeritli yol yerine; bir gidiş, bir geliş bir yol yapıldı.  Bu yolu da yaparken doğal hız sınırlamasını sağlamak için, asfalt kaplama yerine, yarı düzensiz döşenmiş parke taşları kullanıldı. Yol boyuncu çeşitli noktalara yapılan cepler ile yaklaşık 270-300 aracın park etmesi de sağlandı.

     Genişletilen kaldırımlar, sınırsız çim alanlar Kordon’da ayrı bir sosyal yaşamın başlamasına neden oldu. Halk deniz ile buluşurken restoranların daha geniş kitlelere hizmet etmesi sağlanarak şehire de ekonomik bir katkı da sağlandı.  Yaratılan geniş meydanlarda; kültür sanat aktiviteleri konserler, geniş katılımlı mitingler yapılması için imkan doğdu.  

     Fakat Ulaştırma Bakanlığı değişen planlara ve Kordon’un Liman girişindeki  viyadükleri, bir daha asla kullanılamayacak olmasına rağmen ısrarla yıkmadı. Bu yarım kalmış ucube beton ayaklar, üstünde yarım yamalak sabitlenmiş viyadük bağlantılarıyla birlikte geçtiğimiz ekim ayına kadar yarattığı tehlikeyi görmezden gelircesine bir şekilde bırakıldı. Defalarca yazılmasına ve İBB’nin Ulaştırma Bakanlığı’na başvurmasına rağmen viyadükler yıkılmadı.

     30 Ekim’de yaşadığımız büyük depremde sözkonusu viyadük bağlantılarının bazıları yerlerinden oynayarak altında park etmiş arabaların üzerine düştü ve araçları dümdüz etti.  Ancak bu deprem ile yarattığı tehlikenin farkındalığı ortaya çıkmış oldu. Bunun üzerine bakanlık açtığı ihaleyle bu viyadükleri yıkmak zorunda kaldı. Yıllardır yazdık, çizdik, söyledik, başvurduk ama maalesef; buna İzmir düşmanlığı mı, yoksa İzmir’i çirkin, yerel yönetimleri beceriksiz gösterme amaçlı yapılan çaba mı dersiniz? ne derseniz deyin, tehlike ancak oluşunca karar verilebilindi.

     Şimdi viyadükler yıkıldı ve Kordon’un Alsancak Limanı girişinde geniş bir alan ortaya çıktı. Büyük bir ihtimalle buraya yapılacak park ile İzmir’in daha güzel bir görünüm kazanacak...

     Yıllardır bu ucubelerin yıkılmasını engelleyenlere gelince. Eğer o gün o beton blokların altında ölen vatandaşımız olsaydı; bunun vebali, yıkılmasını engelleyenlerin veya görevlerini yapmakta imtina edenlerin olacaktı.

Önceki Yazılar :
Haberler
  İyileşen sayısı yeni vak’aları geçti

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  KÇÖ’nün uzatılması iş dünyasına can suyu oldu

  Yenilenebilir enerjiye kriz antikor oldu

  Tüketici güveni yılın en düşük seviyesinde

  MB: Politika faizi enflasyonun üzerinde oluşturulacak

  Yetiştiricilere 1,5 milyar TL’lik destek

  TBB’nin yeni başkanı Alparslan Çakar

  EPDK: Tüketicilerin faturalarına ilave bir bedel yansıtılmayacak

  Bazı ürünlerin ithalatında gümrük vergisi sıfırlandı

  “İhracatta fiyat birlikteliği dijital platformla sağlanabilir”

  İnşaat sektörünün 2021 yılı rotası

  Eker’in online olarak düzenlediği 23 Nisan Çocuk Koşusu başlıyor

  İTO ve Türk Telekom’dan KOBİ’lerin dijital dönüşümüne katkı

  Buzda şampiyonluk zamanı

  TEİAŞ 7. Bölge Müdürlüğü yol açma ve kazı çalışmaları yaptıracak

  Setur Marinaları, 3 yıldır üst üste “Türkiye’nin En İyi İş Yeri” ödülünü aldı

  İzmir’de Biz Varız dayanışması büyüyor

  Tüpraş ve Arter’den 23 Nisan’da çocuklara özel sanat etkinliği

  Ege İhracatçı Birlikleri web sitesi Türkçe, İngilizce ve Çince hizmet veriyor

  İzmir Alsancak Nevvar Salih İşgören Devlet Hastanesi tıbbi sarf malzeme satın alacak

  Hırdavat sektöründen ilk çeyrekte 2,4 milyar dolar ihracat

  Büyükşehir Karaburun’daki depremzedelerin yanında

  23 Nisan coşkusu Migros ile evlere geliyor

  Ege Üniversitesi dünyanın en iyileri arasında yer aldı

  Kirazlı eğitimcilerden Başkan Soyer’e hizmet teşekkürü

  VakıfBank’tan sosyal yardım ödemelerine özel; Ön Ödemeli Kart

  ELEKTRİK SARF MALZEMESİ ALINMASI İŞİ

  T.C. İZMİR 3. İCRA DAİRESİNDEN AÇIK ARTIRMA İLE ZİYNET EŞYASI SATIŞI

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Bayraklı’nın sokakları yenileniyor

  Çaldıran Belediyesi inşaat malzemeleri satın alacak

  Turkcell geleceğin siber güvenlik uzmanlarını yetiştiriyor

  Oteller mobil ödeme ile tamamen temassız olacaklar

  Konak’ta dezenfeksiyon atağı

  Dijitalin en karlısı kitap sektörü

  Borusan ve YGA, 10 bin öğrenciyi bilimle buluşturuyor

  İhale Özetleri

  22 Nisan 2021 Tarihli ve 31462 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Rakamlar yüksek seviyelerini koruyor

  Kısa Çalışma Ödeneği Haziran’a kadar uzatıldı

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Hedef finansmana kolay erişim

  2021’in ilk çeyreğinde çilek ihracatında yüzde 333’lük rekor artış

  Havalimanlarından 73 milyon yolcuya hizmet verildi

  Belarus yatırım yapılacak 50 ülke arasında

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.04.2021
  Ticaret 22.04.2021
  Ticaret 21.04.2021
  Ticaret 20.04.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni