• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
26/12/2018 16:02
Tramvay’ın geçiş üstünlüğü...

     İzmir, taramvaylı yaşama iyice alıştı. Daha bir yılı doldurmadan tramvay 1 milyondan fazla yolcu taşıdı bile. Otobüs yoğunluğunun azalması da, birçok noktada şehir içinde bir nebze de olsa sıkışıklığı azalttı diyebiliriz. Fakat tramvayın geçiş üstünlüğü kavramı çerçevesinde trafikte yaşanan düzensiz ve uzun kesintiler ciddi anlamda sıkışıklıklara neden oluyor.

     Öncelikle her kavşakta trafik ışıkları tramvay vagonunun yaklaşması ile araç trafiğine kırmızıya dönüşüyor. Yeşil ışık yanalı birkaç saniye olmasına rağmen, ışıklardaki hızlı değişim araç yoğunluğunun artmasına ve kuyrukların uzamasına neden oluyor.

     Bu konuda sinyalizasyon ayarlamasının daha verimli yapılması gerekebilir. Zira tramvay trafiği de karşılıklı olarak yaklaşık 2-4 dakikada bir gerçekleşiyor. Tam biri geçti derken diğer yönden gelen araç bekleniyor ve bekleme süreleri 1.5-2 dakikaya kadar uzuyor. Bu konuda yapılacak ayarlamalar ile geçiş üstünlüğü olmasına rağmen, bazı noktalarda tramvayın kısa süreli olarak beklemesi bile gündeme gelebilir.

     Diğer taraftan tramvayın Halkapınar’daki son durağının bu kadar içeriye yapılmış olmasına bir anlam veremiyorum. Durağa ulaşmak isteyen yayaların; gerek otobüs duraklarından, gerekse İZBAN ve Metro istasyonundan yürümesi gereken mesafe bayağı uzun. Tabii burada birde son durakta inip, üç gidiş-üç geliş yoldan karşıya geçmeye çalışanları da eklersek; buraya farklı bir düzenleme yapılması ihtiyacı ortaya çıkıyor diyebiliriz. Bazen planlama ile uygulama birbirinden farklı olabiliyor.

     Aynı uzak mesafeyi, değiştirilen otobüs sistemi ile birlikte Tariş Genel Müdürlüğü önündeki duraklara kadar da yürümek zorunda kalıyor vatandaşlarımız. Alsancak Gar Meydanı’nda geri dönüş yapan hatlar, son durak olarak burada yolcu boşaltıyor, fakat malesef dönüş yolu için yeni yolcu almıyor. Böylece yoğun bir tafiğin yaşandığı bu meydanda vatandaşlar için mecbur kılınan bu yürüme mesafesi de oldukça sıkıntı yaratıyor.

     Tramvayın geçiş üstünlüğü olması konusunda hiçbir tereddütümüz yok. Ama bu üstünlüğün bazı noktalarda daha esnek olması, özellikle yoğun saatlerde daha akıcı bir trafiğin ortaya çıkmasına yardımcı olacaktır.

Önceki Yazılar :
Haberler
  ‘Ekmek’te kriz yaşanabilir

  Merkez Bankası, faiz oranlarını değiştirmedi

  Hedef; IPARD Programı’nın yaygın kullanılması

  Kocaoğlu: Sorumluluktan kaçmayacağım

  Türkiye’de 2018’de 1 milyon 375 bin 398 konut el değiştirdi

  “İzmir’i teknik tekstil merkezi yapmak istiyoruz”

  Aslan’dan ilk proje ’Kümelenme’

  Turkcell’den 1 yılda 58 milyon TL’lik enerji tasarrufu

  GEA, Türkiye’deki 20’nci yılını kutladı

  EBSOV kadınları gençler için sahne aldı

  Türkiye 2018’de, ev dekorasyonu alışverişini %63 artırdı

  Enza Home, Sinema Oturma Grubu’nda buluştu

  CNRİMOB için geri sayım başladı

  LİYAKAT Sohbetleri gençlerin eğitimi için Uğur Dündar’ı ağırladı

  İstanbul’daki yeşil alan oranı yüzde 2,2

  BATÜDER’den Kuzey Makedonya’ya destek

  Sony, EXTRA BASS™ kablosuz hoperlör yelpazesini yeniliyor

  ING Bank’tan bir ilk: Cep’ler POS’a dönüşüyor

  Nazım’ı Anma Gecesi’ne yoğun ilgi

  E-ticaretteki hızlı büyüme, GLAMI’yi Türkiye’ye getirdi

  Kahvenin online siparişlerdeki yükselişi

  Qingdao Haier, Candy Hoover Group’u satın alma sürecini tamamladı

  Türkçe dil seçeneğiyle eğitim robot teknolojisinde bir ilk

  LG’nin tanıttığı yeni Styler modeller

  Başkan Pekdaş: Elektrik fabrikasına talibiz

  Kara kışla amansız mücadele

  Deniz resimleri çocukların hayallerini süslüyor

  Yağmurun vurduğu Mersinli’ye yardım eli

  Nazım Hikmet şiirleri Buca’da yankılandı

  Buca’da açılış şenlikleri devam ediyor

  Karşıyakalı çocuklara yarıyıl müjdesi

  İyiki doğdun Nazım!

  TMO’nun nohut ve mercimeği ePTTavm’de satılacak

  Başkan Atila 5 yıl boyunca Bornova‘nın her yerindeydi

  Yetenek avcıları iş başında

  BAKIM VE ONARIM HİZMETİ ALINACAKTIR

  TIBBİ MALZEME SATIN ALINACAKTIR

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  16 Ocak 2019 Tarihli ve 30657 Sayılı Resmî Gazete

  15 Ocak 2019 Tarihli ve 30656 Sayılı Resmî Gazete - 2. Mükerrer

  15 Ocak 2019 Tarihli ve 30656 Sayılı Resmî Gazete - Mükerrer

  Karayollarında Durum

  İşsizlik oranı %11,6 seviyesinde gerçekleşti

  2018 yılı bütçe açığı 72,6 milyar TL

  Geleceğin teknoloji yıldızları Deneyap ile yetişecek

  Orion Fuarcılık 14. Agroexpo’ya hazır

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 17.01.2019
  Ticaret 16.01.2019
  Ticaret 15.01.2019
  Ticaret 14.01.2019
  Ticaret 12.01.2019
  Ticaret 11.01.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni