• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
11/10/2021 06:17
Trafik sıkışıklığı ve çözüm önerileri

     Son günlerde ülkemizdeki tüm şehirlerimiz bir numaralı sorunu, trafikteki aşırı araç yoğunluğu ve bunun yarattığı inanılmaz sıkışıklık.
     Bu sıkışıklığı gidermek amacıyla bazı yerlerde yapılabilinecek küçük dokunuşlar ve planlamalar İzmir için faydalı olacaktır. Hafta içi trafiğin oluşmasındaki en önemli faktör iş dünyasının kendi araçları ile yola çıkması. İzmir’in çeşitli yerlerinde küçük sanayi siteleri var. Bunlar genelde sabah 08.00-09.00 arası açılıp, akşam 18.00 ile 19.00 arası, yani hemen hemen aynı zamanda kapanan dükkanlardan oluşuyor. Kitlesel olarak çok fazla işçi çalıştırmadığından dolayı buradaki trafik sıkışıklıkları limitli de olsa; şehir içindeki akışı etkiliyor.

     1.-2. 3. Sanayi, Gıda Çarşışı, İnşaatçılar Çarşısı gibi yerlerin kapanış saatlerinde genelde sıkışıklık yaşansa da; 10-15 dakikalık beklemeler ile bu noktalardan trafikte ana arterlere ulaşabilmek mümkün.
     İzmir’in bir de büyük sanayi gerçeği var. Özellikle Atatürk Organize Sanayi Bölgesi (İAOSB) başta olmak üzere, şehrin dış çeperinde bulunan OSB’lerde trafik yoğunluğu kabul edilemez noktalara kadar ulaşıyor.

    Ayrıca İzmir’in kuzey aksinde bir de Aliağa gerçeği var. Aliağadaki büyük sanayi kuruluşlarına ulaşmak özellikle sabah saatlerinde ve akşam dönüşünde neredeyse imkansız hale geliyor. Her ne kadar Çandarlı‘ya kadar bir otoyol yapılmış olsa da; bu otoyolun kullanım maliyetlerinin makul seviyelerin çok üstünde olması, devlet karayolundaki yoğunluğun azalmasına çok da etkili olmuyor.
     Bu sıkıntılara kısmi çözüm,  birkaç noktada yapılacak küçük dokunuşlar ile mümkün olabilir.

     Öncelikle Aliağa Otoyolu’nun fiyatlandırma koşullarını biraz daha makul seviyelere çektirmek bu yolun kullanımını arttıracağı gibi, gelir basamaklarında da daha yüksek noktalara ulaşılmasını sağlayacaktır. Yap-İşlet-Devret modeli ile yapılan ve geçiş garantisi verilen bu otoyollarda; Devlet, fiyatlandırma konusunda daha fazla yaptırım uygulayıcı olmalıdır.  Hem parasını ver, hem de kontrol etme; çok da mantıklı bir şekil olmasa gerek. En azından bir aylık bir deneme uygulaması yapılması halinde optimum rakamlara ulaşılması sağlanacaktır. Ayrıca bu yolların yüksek kapasite ile yapılmış olmasına rağmen, (3 şerit gidiş-geliş gibi geniş bir yol) mevcut kapasitenin çok azının kullanılıyor olması; hem mantıksız, hem de milli servete büyük zarar.

     İkinci dokunuş, OSB’lerdeki fabrikaların çıkış saatlerinde, kademeli uygulamalara geçilmesi olabilir. Böylece yolların aynı anda doldurulup boşaltılması önlenmiş olur. Bu da trafik akışını etkileyecektir.

     Diğer bir iyileştirme bazı OSB’lerin içerisindeki iç ulaşımın daha verimli hale getirilmesi ile gerçekleştirebilir. Herhangi bir OSB’ye ulaşan bir kişinin, bu bölge içerisinde başka bir noktaya gelebilmesi için neredeyse mutlaka kendi aracını kullanmak zorunluluğu vardır. Toplu taşımayla buraya ulaşanların çoğu iç dolaşım bakımından sıkıntılar ile karşılaştığı için özel aracını tercih etmektedir. İAOSB başta olmak üzere buraya ulaşan toplu taşıma araçlarının sıklığını da gözden geçirilmeli. Yakında tramvay hattı bu bölgeye farklı bir yaklaşım getirecektir ama o güne kadar bu akışın ve oraya ulaşımın içerden ve dışardan desteklenmesi gerekir.

     Işıkkent-Kemalpaşa ve İzmir’in güney aksındaki sanayi bölgeleri için çeşitli raylı sistemler zaten planlanıyor ve birer birer yapım aşamasına geliyor. Fakat bu süreç uzun olduğu için, şimdilik daha küçük ama etkili dokunuşlarla burada fark yaratılmalı.

     AOSB’lere mal gelimi ve ürün çıkışında esneklik yaratılması pek kolay olmayacaktır. Ama malların ağırlıklı olarak bazı yoğun saatler dışında bu bölgelere getirilmesi veya bölgeden çıkartılması iyi bir planlama ile trafik açısından etkili olabilir. .

     İzmir’de son bir yıldır yaşanan trafik sıkışıklığı kişilerin Pandemi nedeniyle özel araç kullanımına yönelmesinden oluşuyor. Günde 750-800 bin araç trafiğe çıkarken bugün trafikteki günlük araç sayısı 1.5 milyona dayandı. Kısa vadede bu sorunun çözümünün olmayacağının da farkındayız. Yeni yollar veya raylı sistemlerin kısa zamanda  yapılması imkansız. Çözüm mevcudu daha verimli kullanmak ve daha iyi organize olmaktan geçiyor.  İzmirlilerin ülkemizi ve bu şehri yönetenlerden beklentisi bu yöndedir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Vak’a sayısı azaldı ama aktif vak’a sayısı artıyor

  KÜLTÜR MERKEZLERİ İÇİN MUHTELİF MALZEME ALIMI

  İKÇÜ MEDYA ve İLETİŞİM ÇALIŞMALARI UYGULAMA ve ARAŞTIRMA MERKEZİ MASAÜSTÜ İŞ İSTASYONU ve ÇEVRE BİLİMLERİ 18 KALEM MALZEME ALIMI

  OSB’ler ‘4562’ye çözüm bekliyor

  Motosikletli kuryeler çalışma koşullarının iyileştirilmesini istiyor

  Dünya Gıda Günü: Tek yol gıdamıza sahip çıkmak

  İZTO’dan üyelerine fuar teşviği

  TSKB’den İzmir Demir Çelik’e 75 milyon dolar kredi

  SGK’ya kayıtlı çiftçi sayısı 12 yılda yüzde 46 geriledi

  Çevre İzin ve Lisans Yönetmeliği değişti

  İzmir Körfez Festivali açılış kokteyli yapıldı

  Nohut, sülfürik asit ve saf amonyak ihracatında kayıt uygulaması

  Denizciler pandemide rotasını simülatörle çizdi

  Ömer Koç: 2015-2020 döneminde 11,3 milyar dolar yatırım gerçekleştirdik

  Türk Telekom’dan, 4 yapay zekâ girişimine daha yatırım

  Bornova’da kadın çiftçiler unutulmadı

  Gayrimenkul Hizmet Ortaklığı Ege Bölge Müdürlüğü açıldı

  Küçükbaş hayvancılıkta hedef, 90 milyon

  Otomotivcilerin küresel risk endişesi

  Sivas Gençlik ve Spor Müdürlüğü spor malzemeleri satın alacak

  3 milyardan fazla insan oyun oynuyor

  SETBİR’de Yeni Başkan, Pınar Grubundan İsa Coşkun oldu

  Ebeveyn Bilgi ve Eğitim Merkezi açıldı

  Pınar Su ve İçecek yeni pazarları hedefliyor

  Başkan Sandal, din görevlileriyle buluştu

  En çok satılan 4+1 konutlar oldu

  Adıyaman İl Özel İdaresi içmesuyu sondajı yaptıracak

  Başkan Oran: 2022 yatırım yılı olacak

  “Yeşil Dönüşüm” için girişimciler aranıyor

  DEÜ’de yeni akademik yıl müjdelerle açıldı

  Halka arzlarda işlem sayısı ve gelir ilk 9 ayda 2020’yi geride bıraktı

  Borsalarda Alım-Satım

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Çalışkan: SunExpress olarak Türkiye turizmini destekleme vaadimizin arkasındayız

  Ardahan İl Özel İdaresi taşınmaz kiralama ihalesi yapacak

  Su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü 3,5 milyar dolar hedefine fuarlarla ulaşacak

  Hibrit çalışma ile iş dünyasında yeni bir dönem başlıyor

  Antalya’ya gelen turist sayısı 7 milyon barajını aştı

  Kadınlar reçel atölyesinde buluştu

  Yerli üretimin gücü, yerel teknoloji ile birleşti

  KFC Türkiye’de bisikletli kurye dönemi başladı

  MUHTELİF İNŞAAT İŞLERİ YAPTIRILACAK

  SICAK ASFALT (Aşınma) ALIMI

  T.C. İZMİR 2. ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ BAŞKANLIĞINDAN İLANEN TEBLİĞ

  SELÇUK ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  İhale Özetleri

  16 Ekim 2021 Tarihli ve 31630 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Vefat sayısı azaldı, aktif vak’a sayısı arttı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 16.10.2021
  Ticaret 15.10.2021
  Ticaret 14.10.2021
  Ticaret 13.10.2021
  Ticaret 12.10.2021
  Ticaret 11.10.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni