• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
14/10/2020 06:44
Trafik ayar istiyor..

     İzmir trafiğinde bazı noktalarda ciddi sıkıntılar yaşanmakta. Belirli saatlerde yoğunluğun yaşanması normal fakat bazı noktalarda trafiğin kilitlenmesi, araçların yürümemesi genellikle caddelerdeki daralmalardan kaynaklanmakla birlikte, yine de problemin çözümü için farklı açılardan da bakmak gerekiyor.

     Genelde İstanbul’da araç kullanmam, toplu taşıma ile bir noktadan bir noktaya ulaşmayı tercih ederim; zira İstanbul trafiği bana her dakika büyük bir karmaşa ve aynı zamanda büyük bir tıkanıklık içinde gelir. Taksiye binmenin bile bazen zaman kaybı olduğu düşüncesi içinde olduğum zamanlar vardır. Genellikle köprü geçişleri özellikle belli saatlerde  büyük sıkıntı yaratmakta.

     Geçtiğimiz günlerde İstanbul’a araba ile yaptığım bir seyahatte trafiğin köprüler haricinde ciddi bir tıkanıklık yaşamadığını gördüm. Özellikle trafiğin akması için veya diğer bir deyişle kesintiye uğramaması için gerekli tedbirlerin çok iyi alındığını fark ettim.

     İzmir’in aksine bir çok trafik ışığı çok kısa süreyle değişmekte ve her yönde akışın devamı sağlanmaya çalışılmakta. Bu da trafikteki bekleme ve hareket sürelerine direkt etki ediyor.

     İzmir’e gelince bazı noktalarda trafiğin neredeyse bir, birbuçuk hatta bazı ışıklarda ise 3-4 dakikaya kadar kırmızı yandığına şahit oluyorum. Duruyoruz, bekliyoruz ve bu kadar uzun yanan ışıklar ve bekleme nedeniyle trafikde ciddi kesintiler yaşanıyor. Bu bekleme de akışta sorunlar çıkarmakta.

     Bu uzun ışığın sebebi sadece daha yoğun trafik olan aksda akışı sağlamak mı? Hayır, özellikle tramvayın kesintisiz iletişimini sağlama amaçlı sinyalizasyon uygulaması yapılıyor. Toplu taşımanın ana omurgasını oluşturduğu söylenen taşıma aracını, duraklar dışında hiç bekletmemek hedefiyle diğer yöndeki araç trafiği kesintiye uğramakta. Bir de buna son aylarda bisiklet ana planı kapsamında yapılan aşırı geniş bisiklet yollarının eklenmesi, maalesef durumu daha da kritik hale getirmekte.

     Şehrimiz bir bisiklet kenti olsun diye defalarca yazdım, fakat bu uygulamanın araç trafiği ile paylaşım şeklinde olması gerektiğini ve bisiklet yollarının başlangıçta düşük kapasiteyle daha sonra daha büyük kapasiteler ile yapılması gerektiğini de dile getirdim.

     Bugün İzmir’de bulunan ve Türkiye’nin en gelişmiş sistemi olduğu belirtilen trafik sinyalizasyon sisteminde yapılacak küçük dokunuşların trafik akışına fazlasıyla etki edeceğini tahmin etmek çok zor değil. Fakat İzmir’in hakikaten bu konuda hızlı ve etkin dokunuşlara ihtiyacı var.

     Bir yaklaşım da İstanbul trafiğini düzenleyenler ile işbirliği yapılması ve onların yoğun noktalarda yaptığı uygulamaların örnek alınması olabilir.

     Gittikçe artan nüfusu ve araç trafiği ile şimdiden daha etkin tedbirlerin alınması yani tabiri caiz ise ‘ayar yapılması’ lazım. Aksi taktirde İzmir zaman içinde yaşanması zor ve yaşam kalitesi gerileyen bir konum içine girecek gibi görünüyor.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Enflasyon tahmine 3,2 puanlık revizyon

  Yabancıların en fazla konut aldığı illerden Antalya değer artış lideri

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Tariş Zeytinyağı Birliği fiyat açıkladı

  İZSİAD’dan bağış kampanyasına tablet desteği

  Başkan Oran’dan vatandaşlara Ay Yıldızlı Türk Bayrağı

  Başkan Soyer CHP’li meclis üyeleriyle buluştu; “Birlikte güçlüyüz”

  Seferihisar Kaymakamı, Uçak Kardeşler narenciye tesisini ziyaret etti

  23. Ali Rıza Ertan Şiir Yarışması ödülleri sahiplerini buldu

  İş makinası üretici ve kullanıcılarının en çok tercih ettiği çözüm ortağı

  Maraton İzmir 1. Fotoğraf Yarışması’nda kazananlar belli oldu

  Bizim Toptan, yılın ilk dokuz ayında satış gelirlerini 3,9 milyar TL’ye yükseltti

  Başkan İnce’den gençlere mektup ve nutuk

  Türkiye Perakendeciler Federasyonu Rekabet Kurumu’nu ziyaret etti

  Türk Telekom’dan ‘Fikir Maratonu’

  Kadınlar iş hayatı için ilk adımı Buca’da attı

  Kemalpaşa Belediyesinden eğitime destek

  Karşıyakalı 40 kadından mozaik sergisi

  Yeni normalde imzalar dijitalde atılıyor

  Erciyes kayak turizminde patlama

  İmbatkoop’un ilk satış mağazası Karşıyaka’da açıldı

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ BAŞKANLIĞINDAN TANITIM ve REKLAM ALANLARININ KİRAYA VERİLMESİ İŞİ

  İhale Özetleri

  28 Ekim 2020 Tarihli ve 31288 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Yeni hasta sayısı 20 Ekim’den beri 2 binin üzerinde

  HABERLEŞME SİSTEMİNDE KULLANILMAKTA OLAN SANTRALİN GÜNCELLENMESİ İÇİN LİSANS ALIMI

  SORU BANKASI, YAPRAK TEST, ÖDÜLLÜ SINAV, DENEME SINAVI, DÜZEY KONTROL SINAVI ve OPTİK FORM ALIMI İŞİ

  İzmir Gaz’da 2021 sonu hedefi; 1,5 milyon abone

  Özel Sağlık Hastanesi, kapılarını yeniden açtı

  Eylül’de 105 bin 732 taşıt trafiğe kaydoldu

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Afrika’dan ilk Otokar ARMA 8x8 siparişi

  Allianz Türkiye işbirliği yapacak startup’lar arıyor

  Aydem Enerji’nin Parla’sına Bakan ziyareti

  Tarımın geleceği; toplumların, dünyanın ve insanlığın geleceği demek

  ‘Turkcell Biz’in ilk ayında 300 binden fazla kişi GB’larını paylaştı

  Sertap Erener’le 97. Yıl Cumhuriyet Konseri

  Kısa çalışma ve işten çıkarma yasağı 2 ay uzatıldı

  Türk moda endüstrisi, pandemi döneminde dijitalden ihraç ediliyor

  Defne, ihracatçısının yüzünü güldürüyor

  Türkiye’den çelik üreticisi ülkelere işbirliği çağrısı

  Bakan Selçuk: Geçen yıl korumalı işyerlerine 577 bin TL ödenek aktardık

  Çevre koruma harcamaları yüzde 1,2 arttı

  İşsizlik en çok gençleri etkiledi

  EGİAD iş dünyası Atatürk ve Cumhuriyeti konuştu

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 28.10.2020
  Ticaret 27.10.2020
  Ticaret 26.10.2020
  Ticaret 24.10.2020
  Ticaret 23.10.2020
  Ticaret 22.10.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni