• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
30/05/2018 16:24
Şehir içi toplu taşıma ne kadar hızlı olmalı?

     Şehir içi toplu taşımada İzmir hakikaten son onbeş yılda devrim yaptı diyebiliriz. 18 yıl önce ilk metro hattının devreye girmesinin ardından, günümüze kadar gelişmesini katlanarak sürdürdü. İZBAN ise başlı başına ulaşımda bir mega proje olarak adlandırılabilinir.

     Diğer yandan geçtiğimiz yıldan itibaren devreye alınan Karşıyaka ve arkasından deneme seferlerine başlayan Konak Tramvayı da ulaşımda çok modern hamleler. Denizyollarında ise 16 yeni gemi ile körfezin her noktasına hatta dış körfeze bile ulaşılmaya başlandı.

     Bütün bu gelişmeler içinde sık sık gündeme gelen şikayet, tramvay ulaşımının yavaş yapılması. Burada tartışılan şehrin her noktasından geçerken birçok yerde gerek yayalar, gerekse otomobiller ile yolu paylaşan tramvayın ne kadar hızlı gitmesi gerektiği. Aynı şekilde yollardaki körüklü veya normal otobüslerin seyir hızlarının ne olduğu konusunu da masaya yatırmak gerekir.

     Zira yavaş gitmesinden dolayı bazı kesimler tarafından ‘emekli tramvayı’ adı verilen ulaşım aracı; aslında şehir içinde araçların gitmesi gereken hız limitleri içinde seyir ediyor. Otobüslerin seyin hızını da masaya yatırmak lazım; zira birçok yerde otobüsün aşırı süratli olduğu ve bunun tehlike yarattığına şahit oluyoruz.

     Metro, İZBAN gibi yayalardan arındırılmış bölgelerde seyreden araçların hızlı gitmesi çok doğal ama otobüs tramvay gibi şehir içi trafiğinde seyreden araçların hızlarının düşük olması kaçınılmaz bir gerçek.

     Kaldı ki İzmirliler tramvay ile yaşamayı daha yeni öğreniyor. Ziyaret ettiğim birçok yabancı ülkede bu uygulamaya aynen şahit olmaktayım. Eğer otobüslerin yetişmesi gereken bir program var ise; bu saatlerin kat edilen mesafeye göre biraz daha esnek tutulması gerekebilir. Bu şekilde belki ulaşım biraz daha yavaşlayabilir ama emniyet ve sürdürülebilirlik açısından çok daha etkin olur.

     İzmir yeni kent yapılanmasına paralel olarak ulaşım altyapısını da güçlendiremeye devam ediyor. Yakında Güzelbahçe, Buca ve hatta Bornova Merkez de; metro ve tramvay ulaşım hatlarının içinde kalacak. Bu diğer ulaşım araçlarını da rahatlatırken, İzmir için daha kaliteli bir yaşam standardının da getirisi olacaktır.

Önceki Yazılar :
Haberler
  İhracat işlemlerinde ‘elektronik’ dönem

  Maxion İnci’den 5’inci jant fabrikası

  Hayvanlığın kurtuluş mera hayvancılığında

  Zeynep Aslı Köstepen’den anaokulu öğrencilerine Uluslararası Başarı Sertifikası

  İzmir’in girişimci gençlerine İZKA’dan büyük destek

  Yeni İstanbul Havalimanı satışa mı çıkıyor?

  SOCAR Türkiye ve İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün ‘Dersimiz: Girişimcilik’ projesinin ilk dönemi tamamlandı

  Palandöken, “119 meslek keybolmak üzere”

  Yunanistan’dan yeni vergi

  BELGEM’de yaz dönemi kursları başlıyor

  Sağlık turizminde İzmir ve Ege’nin geleceği parlak

  İzmir’in boyozu ‘global marka’ olma yolunda

  “10 günde 18 bin 500 ton atık çıkarıldı”

  Elektrik piyasasında küresel işlem değeri 256,3 milyar $

  Zorlu Kıvılcımlar Hareketi, gönüllülük haftasında geleceğe ışık yaktı

  Arkas’ta sporun temposu yükseliyor

  Başkan Gürbüz, Yeni Foça esnafı ile toplantı yaptı

  Batur, Konak’ı iftar sofrasında buluşturdu

  Çocuklar tertemiz bir dünyayı çizdi

  Albaraka Türk, API’lerini kullanıma açtı

  Brisa, ihracat ciro hedefinde artış belirledi

  BİM, sermayesini bedelsiz olarak 607.2 milyon liraya yükseltme kararı aldı

  Petrol İş’ten Gübretaş’a grev kararı

  Şubat ve Mart ayı çiğ süt destek ödemeleri başlıyor

  “Esnaf ve çiftçinin elektrik fiyatlarında indirim şart”

  Ankara Kalkınma Ajansı ‘Gençler için Sosyal Girişimcilik Programı Yarı Finali’

  Ege Fren, EBSO’nun 100 sanayi devi sıralamasında 9 sıra yükseldi

  Perakendeyi kahve köpürtecek

  Michelin yılın ilk çeyreğinde 5.8 milyar euro net satış gerçekleştirdi

  Alfemo, 2019’un ilk çeyreğinde yüzde 26 büyüdü

  “Sıfır Karbon Noktası” hayata geçiyor

  Başkan Kılıç: Atıl değil, işlevsel projeler üreteceğiz

  Narlıdere’de gaziler ve şehit aileleri iftarda buluştu

  Gaziemir’de ‘kadın emeği’ sergisi

  Bayraklı’da binler iftar sofralarında buluşuyor

  Bilim Şenliği başladı

  Kentsel dönüşüm için çalışmalar başladı

  Karşıyaka’da vezneler haftasonu açık olacak

  WannaCry’ı unutmayalım!

  KOBİ’ler bulut yedekleme ile para ve zaman kazanıyor

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  24 Mayıs 2019 Tarihli ve 30783 Sayılı Resmi Gazete

  23 Mayıs 2019 Tarihli ve 30782 Sayılı Resmi Gazete 1. Mükerrer

  Karayollarında Durum

  Bakan Pekcan, OECD Bakanlar Konseyi toplantısına katıldı

  Yüksek rekolte fındıkta fiyatı düşürecek

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 25.05.2019
  Ticaret 24.05.2019
  Ticaret 23.05.2019
  Ticaret 22.05.2019
  Ticaret 21.05.2019
  Ticaret 20.05.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni