• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
26/08/2021 06:30
Plakada tek, çift numara uygulaması...

     Yaklaşık 30 seneden fazla oldu, İzmir’de aşırı trafik sıkışması nedeniyle tek ve çift plaka numarası uygulamasına geçilmişti. Maalesef o yıllarda Karşıyaka-Turan çıkışından, Şaraphane kavşağına kadar uzanan sadece iki şeritli ‘Altınyol’dan başka hiçbir ana arterimiz yoktu. Bugün Liman’a paralel uzanan Liman Caddesi yerine; Şark Sanayi fabrikasının önünden geçen, İşçiler caddesi geliş-gidiş olarak kullanılıyordu. O yıllarda İzmir’de ciddi bir trafik sıkışıklığı yaşanmaktaydı.
     Buna çözüm olarak araba plakalarının son numarasına göre; bir gün tek, diğer gün ise çift  rakama göre trafiğe çıkış izni verildi. Bazı özel durumu olan araç sahipleri dışında hafta içinde arabasını herkes üç gün kullanabiliyordu.

     Trafik sıkışıklığı bakımından neredeyse artık yine bu arkaik uygulamaya dönmek üzereyiz diyebilirim. İzmir’de artık neredeyse tüm gün trafik sıkışıklığı var. Bu söylediğim uygulamanın yapıldığı 30, hatta 40 yıl öncesine ait bir bilgi. Geçen süre zarfında; İzmir’i kuşaklayan 2 ana arter yapıldı. Anadolu Caddesi, Çiğli’den itibaren, Buca girişine, oradan da Gaziemir’e kadar kadar genişletildi,  alt-üst geçitlerle kesintisiz hale getirilerek yük taşıyıcı ana arter haline getirildi.

     Diğer taraftan yapımı yılan hikayesine dönen Bayraklı Tünelleri tamamlanarak yaklaşık 45 km uzunluğundaki çevre yolumuz da yapıldı.
     Bu dönemde Mustafa Kemal Sahil Bulvarı ve Çeşme Otobanı da kent içi trafiğini katkıda bulunan yollar olarak ortaya çıktı. Birçok ilave arterler iç akışa destek olmak üzere yapıldı. Ankara Caddesi de bu arterler arasında önemli bir taşıma aksı olarak yerini aldı.

     Maalesef bugün Pandemi ile birlikte özel araç kullanımında neredeyse yüzde yüzlük bir artış yaşanıyor. Toplu taşıma araçlarının kullanımında ise belirgin bir azalma sözkonusu. Tabi bu artışla birlikte, mevcut yollarımızın bu kadar yoğun bir trafiği kaldırması çok zor.  En geniş alterlerimiz bile trafiği kaldıramaz duruma geldi. Bazı noktalarda geçici çözümler ile tedbir alınmaya çalışılsa da; bu problemin iki yönlü çözümü var.

     Birinci çözüm, toplu taşıma imkanlarını arttırmak, ikincisi ise yeni yollar yapmak. Fakat maalesef her iki çözüm de, bir gecede problemi çözecek sihirli değneye sahip değil. Bugün ikinci bir çevre yolu yapılmaya başlanması, çözüm için en azından üç ila beş yıllık bir süreci gerektirecek. Ayrıca bu konuda hükümetin bütçeye ayıracak parası olmadığından dolayı, Yap İşlet Devret yöntemiyle yine pahalı ulaşım imkanı yaratma sistemi ortaya çıkacak.Yani bugün İzmir-İstanbul Otoyolu, İzmit Körfez Geçişi veya Çandarlı Otoyolu gibi çok yüksek fiyatlara kullanılan yollardan bir benzeri daha ortaya çıkacak.

     Bu nedenle her ne kadar bunun için de belirgin bir süreç yaşanacak olmasına rağmen; toplu taşımaya daha fazla yatırım yapmak zorundayız. Kaldı ki İzmir Büyükşehir Belediyesi, yatırım bütçe imkanları çerçevesinde bu yönde hızlı hareket ediyor. Öncelikle trafikteki araç sayısının azalmasına etki edecek Bostanlı-Üçkuyular arasındaki feribot seferlerini arttırıcı tedbirleri getirdi. Bu noktada körfezdeki feribot taşımacılığını daha çok alternatifli yapmak, rahatlama açısından önemli bir adım olabilir. Ama bu konuda merkezi hükümetin de desteği gerekli.

     Bostanlı-Üçkuyular arasında aynı anda daha çok araban vapuru taşımacılığının yapılması için mevcut feribot iskelelerinin büyütülmesi gündeme gelmeli.  Feribotların boşaltma ve dolma sürelerini kısaltarak arka arkaya kalkabilir şekle getirilmeli.

     İkinci bir yaklaşım ise, feribotun Bostanlı-Alsancak Liman arasında çalışması. Böylece şehir merkezine gidecek araçlar da, Altınyol veya çevre yolundan geçmeden şehir merkezine daha yakın bir noktaya ulaşabilecektir.
     Raylı sistem yatırımlarına gelince. Zaten mevcut yatırımlar hızlandırılarak yapılmakta veya planlanmakta. İhalelere arka arkaya çıkılarak bir demir ağlarla örme projesi uygulanmakta. Fakat maavlesef bu zaman gerektiren bir süreç.

     Bu noktada kişilerin mecbur kalmadıkça özel otomobillerini almamaları, toplu taşıma araçlarını kullanmaları, ve trafikte akışı yavaşlatacak veya engelleyecek hareketlerden kaçınmaları sık sık dile getirilmekte. Yollarda yapılan küçük dokunuşlar ile de akış daha rahat sağlanmaya çalışılmakta.
     Ama bu artışın sürmesi halinde galiba plakada tek-çift uygamasını da düşünmek zorunda kalacağız. Umarım böyle çağdışı bir tercihi yapmadan bu süreci atlatırız.

Önceki Yazılar :
Haberler
  T.C. MENEMEN SULH HUKUK MAHKEMESİ SATIŞ MEMURLUĞUNDAN AÇIK ARTIRMA İLE TAŞINMAZ SATIŞI

  Mutfakta eleman kıtlığı

  25 milyar ürün depozitolu satılacak

  Elektronik haberleşme yatırımlarında %34 artış

  Rekabet Kurulu’ndan dev markalara soruşturma kararı

  Palandöken: Gıda ürünlerine gramaj standardı getirilmeli

  İngiltere’de akaryakıt krizi büyüyor

  Zincir marketler Rekabet Kurulu’na savunma verecek

  Temmuz ayı linyit üretimi 5 milyon 478 bin 675 ton oldu

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Özuslu, Bosna Hersek heyetini ağırladı

  Bartın Belediyesi Su ve Kanalizasyon Müdürlüğü sıvı klor (sodyum hipoklorit) satın alacak

  Eylül’de sosyal yardım tutarı 179 milyon lira oldu

  BAYOSB’den AB destekli iş sağlığı projesi

  Türkiye Hazır Beton Birliği, inşaat sektörünün ilk Yaşam Döngüsü Rehberi’ni hazırladı

  Soma Çimento’dan örnek proje

  Ücretsiz otoparklar Buca’ya nefes aldırdı

  “Okul bitmeden öğrencinin kredi ve bursu kesilmesin”

  Aziz Sancar’dan Türkiye’ye aşı mesajı

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Yurtlarda iki yılın bilançosu yüzde 50 zam

  Çerkezköy 3. Zırhlı Tugay Komutanlığı sebze ve meyve satın alacak

  Yaşar Eğitim ve Kültür Vakfı’na burs başvuruları başladı

  Torbalı’da Keşkek Festivali coşkusu

  Inveo Yatırım Bankası BDDK’dan kuruluş onayı aldı

  70 yıllık hayal gerçek oluyor

  İlk ders zili Başkan Selvitopu’ndan

  İspanyol gazeteciler 27 Eylül Dünya Turizm Günü öncesinde İzmir’deydi

  Trakya Üniversitesi yüksek devirli motor uçları satın alacak

  Gümüldür’ün yolları asfaltlanıyor

  Festivali’n kapanışı cazın büyükelçisi’nden

  Tülay Aktaş İzmir’in Gönüllüleri Ödüllerinin ikisi İhracatın Duayenlerine

  İstanbul Coffee Festival bu sene kapılarını Türk Telekom Prime’la açıyor

  İzmir’li öğrenciler Bilim Olimpiyatlarında

  Kılıçdaroğlu: Türkiye’yi değiştiren siz gençler olacaksınız

  Simya Metal 7. TSYD İzmir Turnuvası’nı Arkas Spor Kazandı

  Yeni satış kanalları oluşturup, ‘Sürdürülebilirlik’ ile yol alacak

  İhale Özetleri

  27 Eylül 2021 Tarihli ve 31611 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Vefat eden sayısı tekrar 200’ün üzerine çıktı

  26 Eylül 2021 Tarihli ve 31610 Sayılı Resmî Gazete

  Vefat sayısı 19 Ağustos’tan beri ilk kez 200’ün altına indi

  Okullar alarm veriyor!

  GALERİ MECRA HATLARININ BAKIM, ONARIM ve TEMİZLİĞİNİN YAPILMASI İŞİ

  BİNA İNŞAATI YAPTIRILACAK

  Mandalinalar ihtiyaç sahipleri için hasat edildi

  Kavanoz kapağına talep yok

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 28.09.2021
  Ticaret 27.09.2021
  Ticaret 25.09.2021
  Ticaret 24.09.2021
  Ticaret 23.09.2021
  Ticaret 22.09.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni