• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
16/04/2018 16:02
Kentsel Dönaüşüm mü?, Müteahhitsel Dönüşüm mü?...

     Kentsel dönüşüm adı altında çıkan kanuna göre eski binalar bir bir yıkılıyor ama bu yıkım neredeyse şehri talana dönüşmüş durumda.
     Kentsel dönüşümün yeni adı ‘müteahitsel dönüşüm’ oldu diyebiliriz. Karşıyaka’da yaşıyan bir okurumuz neredeyse feryat ederek sokağında yaşananları dile getirmiş;
     “Yetti artık bu kentsel dönüşüm artık” diye sözlerine başlıyor. Sonrada sokağında yaşadıkları ile ilgili olarak: “Kentsel dönüşümün girdiği sokak inşaat süresince mevcut trafiği tamamiyle  felç ediyor. Bizlerin inşaat yaptığı senelerde belediyeden bir gün önce izin alır ona göre yolu işgal ederdik, ama artık uygulamalar tamamen keyfi düzeyde gerçetleşiyor” diyor.

     Malesef bu tür inşaat alanlarında özellikle dar olan sokaklarda beton kamyonları ve malzeme kamyonları birbiri ardına; indirme, bindirme yapmak için keyfi bir şekilde yolu işgal ediyor. Buna birde inşaatlarda çalışan ustalarını arabalarını da ekleyince, bırakın sokağı tüm mahalle adeta kilitleniyor.
     Sokakların ağzına sarı bant çekler yolu istediği gibi kapattığı gibi, uyarı levhası koymayı unuttuğu zamanlarda da, sokağa giren arabaları 30-40 mt geri geri gitmeye zorluyorlar.

     Sokaklardaki sıkıntı sadece trafiği kapamak ile de kalmıyor. Özellikle paydos saatinden sonra inşaatlarda kullanılan büyük iş makinaları gece boyunca kalmak üzere kaldırımlara park edilerek yayalar için de yürüme imkanı ortadan kaldırılıyor. Tabii inşaat süresince kullanılmakta olan demir, çimento ve kum gibi malzemelerin de sokakta kaldığını ve özellikle kaldırımları işgal ettiğini söylemeye ihtiyaç yok sanırım.

     Ve bina bittiğinde sokakta ne kaldırım taşı, ne kaldırım, ne kaldırımdaki babalar ve yıllarca büyütmek için çaba harcanan ağaçlar kalmıyor. İnşaat bitiminden yıllardır oturulan sokaklar sanki savaştan çıkmış bir görüntü içinde kalıyor. Biten inşaatlarda firmaların yaptığı kaldırım uygulamaları da genelde bütün ile uyuşmaz bir görüntü içinde. Bu kaldırımların yenilemesi için harcanan bedellerin belediye bütçesinden çıkma ihtimali de büyük.

     Daha önce yıkımlar ve yıkım sırasında ortaya çıkan molozların taşınması ile ilgili yazılarımız olmuştu. Bu konudaki sıkıntılar hala devam ediyor. Yıkımlardaki tedbirsiz yaklaşımlar hala bir disiplin altına alınmış değil. Belediyelerin kontrolü altında ‘araç takip’ ile gittikleri iddia edilen kamyonlardan yola düşen malzeme, hala tehlike yaratmaya devam ediyor. Bu sıkıntılara birde inşaat süresince yaratılan çevresel rahatsızlıklar da eklenince kentsel dönüşümün daha sıkı takip edilerek yaptırımlar uygulanması gereken bir yapı içinde olması gerektiği de ortaya çıkıyor.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Koç Holding, Dünyanın en iyi işverenleri listesinde ilk 100’de

  Su ürünleri sektörü tek çatı altında buluştu

  ininal, yaygın yükleme ağına Teknosa’yı da ekledi

  Gıdanın geleceğine Aroma katkısı

  “16 Nisan, reform süreci başlangıcıdır”

  Palandöken, “Zincir marketlerden sonra esnafı en çok halk ekmek zorluyor”

  Kaan Air, orman yangınlarıyla mücadeleye hazırlanıyor

  Arçelik Kristal Elma’da 4 ödül birden kazandı

  ATO’dan nitelik eleman sorununa çözüm

  Türk mobilya markaları Amerika’da beğeni topladı

  Doğru zeytinyağı seçiminde 5 püf nokta

  Başkan Şenol: Yapacak daha çok işimiz var

  Karşıyaka’da ‘Muhtarlar Parkı’ açıldı; Muhtarlara en anlamlı hediye

  Aksaray’dan dünyaya teknoloji ihracatı

  Hedef engelsiz Buca

  Bornova Belediyesi’nden eğitime tam destek

  İzmir Büyükşehir Belediyesi’nden açıklama

  MOPAK’ın çevresel çalışmaları sertifika ile ödüllendirildi

  Tasarımcı gençler vitrine çıktı

  Hem masal hem tiyatro

  Arçelik’ten büyük yenileme hareketi

  Pınarbaşı’nda Sonbahar Şenliği

  Şirketlerin yarısı şifre güvenliğini yönetemiyor

  Akıllı ağ saldırılarının yeni oyuncusu Mısır

  “Ülkemizin geleceği genç girişimcilerde”

  SHERPA, yeni şeffaflık rehberini duyurdu

  Ege Perla’da okuma atölyesi ile çocuklar eğlenerek öğreniyor

  20 Ekim 2018 Tarihli ve 30571 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Star Rafineri üretime başladı

  Pekcan: Önceliğimiz yerel para ile ticaret

  Eylül’de 127 bin 327 konut satıldı

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 06.11.2018 - 10:00

  Kuru meyve sektörü 6 ülkeyi hedef pazar seçti

  Selim Yaşar: Son 5 yılda 930 milyon TL yatırım yaptık

  Önüne gelenin müteahhit olması sektörün sonunu getirdi

  Bornova Belediye Başkanı Olgun Atila; "Halkımızdan aldığımız güçle hizmete devam" dedi

  İzmir Limanı’nı hep beraber yöneteceğiz

  ÜNLÜ & Co Kadın Girişimciler Akademisi 3. yılında

  EGSD, üniversiteli tasarımcıları buluşturdu

  İş hayatına yeni girişimciler kazandırdılar

  Öğrencilere asansör ve yürüyen merdiven kullanımı eğitimi

  Gayrimenkul reklamlarında fiyatlar TL ile gösterilecek

  ATO ile KOSGEB iş birliği yapacak

  Kooperatifçiliğin nabzı Bademler’de atacak

  ‘Büyük Dahi Mustafa Kemal’ sergisine yoğun ilgi

  Tailwind Havayolları Türkiye’ye 320 bin yabancı turist taşıyacak

  Türkiye’nin yarısından fazlası sosyal medyada

  TAİDER ile Dünya Gelecek Nesil Girişimcilik Ödülü Türkiye’de

  RTB House, Orta Avrupa’nın en hızlı büyüyen 2. Teknoloji şirketi

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.10.2018
  Ticaret 19.10.2018
  Ticaret 18.10.2018
  Ticaret 17.10.2018
  Ticaret 16.10.2018
  Ticaret 15.10.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni