• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
20/11/2018 17:35
İzmir’in direk yurtdışına açılma şansı azalıyor...

     İstanbul’a yapılan dünyanın sayılı büyüklükteki havalimanı ile birlikte İzmir’in özellikle ulusal bayrak taşıyıcı markamız Türk Hava Yolları ile yurtdışına doğrudan açılma şansı daha da azalacağa benziyor.
     Özellikle yılda yüz milyon yolcu hedefleyen İstanbul Havalimanı, ülkemizin yurtdışına açılan en büyük hava kapısı olma özelliğini de taşıyacak olması, bu konuda İzmir’in en büyük engeli diyebiliriz. 2019’un Ocak ayında Atatürk Havalimanı’ndaki sivil yolcu trafiğinin de, tamamen Yeni İstanbul Havalimanı’na kayması sonucunda, özellikle transit taşımanın yapılması için, ağırlık bu meydana kayacaktır.

     Tabii birde bu havalimanı nedeniyle verilmiş olan garanti yolcu rakamları ve bunun sağlanmaması halinde ödenecek bedelleri de düşünürsek; hava trafiğinin ana merkezinin buraya çekilmesi çok normal görülebilir. Oysa İzmir’in özellikle uluslarası ticaret bakımından etkinliğinin, bu bağlantıların kurulması ile geliştirebileceğini öngörmek çok da zor değil. Fakat yurtdışı bağlantılarında İstanbul HUB’ını kullanmak zorunda olan İzmirliler’in  seyahetlerinde, en az 4 veya daha fazla saate varan zaman kaybı yaşadıklarını da biliyoruz.

     Bu nedenle İzmir-İstanbul arasındaki hava trafiği günlük neredeyse karşılıklı 70-80 seferin yapıldığı bir ortama taşınmakta. Gerek Atatürk, gerekse Sabiha Gökçen Havalimanları’na giden İzmir yolcularının büyük bir çoğunluğu, yurtdışı seferleri ile dış ülkelere devam etmekte.

     Birçok özel şirket İzmir’den yurtdışı bağlantılı seferler düzenlemekte. Özellikle Sun Express, Onurair, Pegasus havayolları bu konuda İzmir’i yurtdışına bağlayan en önemli firmalar ama kapasite ve sefer sayısı bakımından sınırlı bir çerçevede hareket ediyor olmaları nedeni ile, İzmirlilerin istediği hizmetin tam anlamıyla alınması bakımından bu uçuşlar yeterli olmuyor.

     Hepimizin bildiği gibi İzmir hedeflerinden biri de ‘Kongreler ve Fuarlar Şehri’ olmak. İlk etapta Türkiye’nin en büyük uluslararası Fuar Merkezi’ni kuran İzmir Büyükşehir Belediyesi, burada gerek kendi firması İZFAŞ, gerekse özel fuar organizasyon firmaları aracılığı ile düzenlediği çok önemli fuar organizasyonları ile öne çıkmakta. Fakat ulaşım bakımından direk uçuşların yetersiz kalması; bu konuda olabilecek belirgin gelişmelerin önünü tıkadığını da çok iyi biliyoruz. Aynı şekilde Uluslararası Kongre organizasyonları bakımından İzmir gerekli altyapıyı sağlasa bile, ulaşım bakımından HUB kullanacak olması bu konuda da aynı sıkıntılara maruz kalacağının bir göstergesi.

     Şehrimizin hızla geliştiği, İstanbul’dan gerek kişisel, gerekse kurumsal göç aldığı sık sık dile getirilirken; hava ulaşımı bakımından da İzmir’in farklı seviyelere çıkması gerekliliği de ortaya çıkmakta. Bir zamanlar İzmir’i günde dört beş uçuşa mahküm eden zihniyet, bugünde İzmir’in yurtdışı bağlantılarında aynı yaklaşımı göstererek İstanbul’a mahküm etmekte. Oysa imkan yaratılması halinde İzmir’de içhatların kullanımında yaşanan patlamanın bir benzerinin, uluslararası hatlarda da yaşanacağı öngörmek hiç te zor değil..

Önceki Yazılar :
Haberler
  İzmir, e-ihracatta da öne çıkmak istiyor

  8. Uludağ Ekonomi Zirvesi başladı

  Üreticilere 1 milyar 432 milyon TL ödenecek

  İhracat hedefi Ortadoğu pazarının kapılarını araladı

  Türkiye dünyanın en mutlu 79’uncu ülkesi

  10. Alaçatı Ot Festivali yine dopdolu geçecek

  “Atatürk’ün Sevdası İzmir” sergisi Bornova’da

  Garanti Bankası’ndan 103 milyon 220 liralık ihraç

  BİST, ATPET hisselerini kottan çıkardı

  Dagi Yatırım Holding brüt takasa alındı

  Emlak Konut bir projesini tasfiye etti

  Bridgestone, TomTom Telematics’i bünyesine katıyor

  Çimsa beyaz çimentoda dünyada 1 numara oluyor

  Arçelik, Singer Bangladesh’i satın alıyor

  YÜNSA, H&M’in Sürdürülebilirliğe Bağlılık Ödülü’nü kazandı

  Flokser, Kimya Laboratuvarı Projesi’ni hayata geçirdi

  “Dijital Dönemde Liderlik”

  Kaymakamdan Poligon İzmir’e tam not

  Dikmen: Türkiye, dünyanın en büyük gazeteci hapishanesi

  İç Anadolu ve Ege arası iş hacmi gelişiyor

  Ömer Koç, “Bizi rekabetçi kılacak ortamlar kritik önem kazanıyor”

  3. Karşıyaka Tiyatro Günleri başladı

  “Kimseyi geride bırakmamak” için koruma ve dönüşüm şart

  K.F.C. Gıda’dan çevreci sosyal sorumluluk projesi

  “Vahşi sulamaya son vermemiz şart”

  “Türkiye’nin 11 yıl içinde su fakiri ülkeler kategorisine girecek”

  Özdilek Holding, 30 bin fidanı toprakla buluşturdu

  İzmir’de göz kamaştıran rakamlar

  “Şiir emperyalizme karşı”

  Anne bak fil!

  Baharın gelişi şarkılarla kutlandı

  Personel sayısı azaldı tesis ve hizmetler arttı

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  22 Mart 2019 Tarihli ve 30722 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  “Ticari savaşların kazananı olmaz”

  DETECTİON KİT SATIN ALINACAKTIR

  T.C. İZMİR 6. İCRA DAİRESİ 2016/8142 ESAS TAŞINIRIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  T.C. KİRAZ İCRA DAİRESİ 2018/182 TLMT. TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  İZMİR 8. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  MARBLE İzmir’i heyecanla bekliyoruz

  “Otomotiv ‘de 2. Eldeki KDV uyuşmazlığını çözdük”

  Petlim artık SOCAR Terminal adıyla hizmet verecek

  Pet sektörü 3. kez İzmir’de buluştu

  KDV ve ÖTV indirimleri uzatıldı

  Tüketici güven endeksi 59,4 oldu

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.03.2019
  Ticaret 22.03.2019
  Ticaret 21.03.2019
  Ticaret 20.03.2019
  Ticaret 19.03.2019
  Ticaret 18.03.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni