• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
04/11/2017 14:32
İzmir Otomotiv için talepkar olmalı

     Geçtiğimiz hafta içinde Cumhurbaşkanı Recep Tayip Erdoğan yerli otomobil üretimi için ortaya kolları sıvayan ‘babayiğitler’den oluşan konsorsiyumu açıkladı. Bu firmalar İsuzu, BMC, Vestel, Karsan ve Turkcell.
     Bu firmalardan iki tanesi Ege kökenli. BMC ve Vestel Ege’de gelişip büyüyen firmalar.
     Günümüzde otomotiv endüstrisine yön veren şirketler artık eskisi gibi Alman Mercedes-Audi, İtalyan Fiat, İngiliz Rolce Royce, Amerikan GM-Ford veya Japon Toyota, Nissan veya Suzuki’ gibi geleneksel otomotiv şirketleri değil. Artık Apple, Google, Microsof, Tesla gibi elektronik dünyasının devleri otomotiv endüstrisine yön vermekte.

     Türkiye yerli arabasını yapacak ise kesinlikle bu arabanın patlamalı bir motor teknolojisi yerine, geleceğin teknolojilerini içeren hibrit veya elektrik motorlu olması gerekir.
     Böyle bir teknoloji geliştirilirken yanında destek verecek, araştırmaların yapılacağı bir üniversitenin de olması çok önemli. İzmir Yüksek Teknoloji Üniversitesi bu konuda çok önemli bir işlevi yerine getirebilir. Ve bu sayede İYTE’nin de teknoloji geliştirme bölgesi daha etkin konuma gelebilir.
     Tabii bu arada İzmir’de bulunan diğer üniversitelerde bulunan teknoloji geliştirme bölgeleri de bu oluşuma katkı koymak zorundadır. Teknoloji gelişiminde çok önemli yeri olan ‘Kritik Kütle’nin oluşmasında güçbirliği şarttır.

     Türkiye’de başka şehirlerde teknoloji geliştirme bölgeleri de var diyebilirsiniz ama biz planlı bir gelişim ve bunun sonunda bir ekonomik bir sıçrama istiyorsak bu konuda daha dikkatli olmamız ve kaynakları daha etkin kullanmamız önemli.
     İYTE 54 bin dönüm arazi üzerine kurulu bir üniversite olarak ileriye ve gelişmeye dönük en büyük avantajı içinde taşıyan konumdadır. Burada bugünü veya beş sene sonrayı değil onlarca yılı ve buna bağlı gelişmelerden bahsediyoruz.
     Bu nedenle geçmişte ve günümüzde otomotiv sanayinin altyapısı bakımından çok büyük tecrübesi olan İzmir ve tabii üretimde fabrika üstüne fabrikanın açıldı Manisa aksının yeni otomobilin üretimi için düşünülmesi gerekir.

     Yerli otomobil ülkenin teknoloji geliştirme kapasitesini de arttıracaktır. Bugün hayatımızda kullandığımız birçok elektrikli ve elektronik eşyanın kökeni otomotiv sanayinin yaptığı araştırmalardır. Bugün kalp atışlarını takip amaçlı kullanılan monitörlerin ilk çıkış noktası General Motors’un Warren Michigan’daki araştırma merkezidir.
     Bu nedenle yerli otomobil Türkiye’ye çağ atlatacak bir konsepttir. Karoserini, lastiğini, koltuğunu, camını zaten yapıyoruz. Dizayn da kolay ama, gelecek kuşakların yüksek teknoloji içeren yerli arabasını yapmak burada asıl hedef olmalıdır. İzmir de, bu hedefte tam ortasında yer alabilecek bir şehirdir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Öncelik, kadın genç ve engelli istihdamında

  İMİB, “Ortak hareketle, 15 milyar dolara ulaşabiliriz”

  “Nakliyeci esnafa ticari akaryakıt verilmeli”

  Design Week’te katılımcı sayısı % 75 arttı

  Ar-Ge’ye geçen yıl 24,6 milyar lira harcandı

  Kaç firmaya ne kadar uçak katkı payı ödendi

  Turkcell Superonline’ın fiberi 3 milyon haneye ulaştı

  Deso, Arkas Trıo’yu ağırlayacak

  Bornova’da hayat kurtaran bilgiler

  Cari açık yalıtımla azaltılabilir

  ’Endüstri 4.0 Zirvesi’nin tanıtım toplantısı yapıldı

  “Bu yıl almadığımız konutu, gelecek yıl alamayacağız”

  İstanbul Otobanı, Kemalpaşa’ya ilgiyi artırdı

  “Bir günde bin yıllık fosil yakıt tüketiyoruz”

  2023 ihracat hedefi için e-ticaret

  “Basit şekerden kaçının, günde 10 bin adım yürüyün”

  Sahada, kadın eliyle yetişen atlar koşacak

  Yazılım sanayicileri ASO çatısı altında güçleniyor

  Akdeniz’e İzmir’den bakış

  Davetsiz misafirlere kapıları kapatın!

  Huawei Mate 10 Pro batarya süresini 50 saate çıkardı

  Web sitelerindeki kesintiler, itibar, müşteri ve para kaybettiriyor

  Yeni nesil ana muharebe tankı: Altay

  Vestel, ‘Ulusal Kalite Hareketi’ iyi niyet bildirgesini imzaladı

  Nissan, Expo 2020’nin resmi otomotiv iş ortağı oldu

  JP Gıda’nın 2018 yılı için büyüme hedefi yüzde 100

  Manisa’dan İzmir’e girişlerde alternatif yol

  Sabahları gelişen öksürük KOAH habercisi olabilir

  KOAH’ın başlıca risk faktörlerinden biri sigara

  Sigarayı bırak KOAH’tan kurtul

  Her 10 kişiden biri KOAH hastası

  Bu ihale nefes kesecek

  Büyükşehir’den Bergama’ya yeni köprü

  ‘Sağlık Köyü’ projesi başlıyor

  Karabağ’dan DİSK’e ziyaret

  Kısa Film ustaları Buca’da yetişiyor

  ’Çöp evlere’ jet müdahale

  Karşıyaka’nın gençleri Ata’nın huzurunda

  SPOR TESİSİ KİRAYA VERİ LECEKTİR

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  BORSALARDA ALIM-SATIM

  DÖVİZ / ALTIN

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 11.12.2017 - 10:30

  T.C. KARŞIYAKA 4. İCRA DAİRESİ 2017/1046 TLMT. TAŞINIRIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  KARŞIYAKA 1. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN

  T.C. İZMİR 12. İCRA DAİRE Sİ 2016/6107 ESAS DÜZE LTME İLANI

  T.C. İZMİR 12. İCRA DAİRE Sİ 2016/6107 ESAS DÜZE LTME İLANI

  17 Kasım 2017 Tarihli ve 30243 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 18.11.2017
  Ticaret 17.11.2017
  Ticaret 16.11.2017
  Ticaret 15.11.2017
  Ticaret 14.11.2017
  Ticaret 13.11.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni