• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
02/10/2019 17:02
İstanbul Depremi ve İstanbul Atatürk Havalimanı

     Bir süre önce İstanbul Atatürk Havalimanı şehrin ortasında kaldığı ve kapasitesinin yetmemeye başlaması gerekçesi ile kapatılarak şehrin hava trafiğinin Avrupa yakasındaki merkezi Yeni İstanbul Havalimanı'na taşındı.
     Fakat hala kargo şirketleri Atatürk Hava Limanını kullanmaya devam ediyor.
     Geçtiğimiz hafta İstanbul çok ciddi bir deprem ile sarsıldı. Bu depremin ardından İstanbul'un deprem kurtarma planları üzerine birçok kişi ve kurum çeşitli açıklamalarda bulundu. Toplanma alanlarının olmaması veya çok küçük olması tartışıldı. Lojistik destek için ortaya çıkan imkansızlıklar bir daha gündemimize geldi.

     Öncelikle İstanbul gibi 20 milyona merdiven dayamış bir şehrimizin olası bir büyük felakette çok ciddi sıkıntılar yaşayacağı ortada. Tabii burada en önemli nokta da lojistik destek imkanları olacaktır. Atatürk Hava Limanı'nın bir deprem merkezi olarak yeniden yapılandırılması ve özellikle pistlerine dokunulmaması gelecek planlama açısından çok önemli ve hayat kurtarıcı olabilir. Bu meydan millet bahçesi veya başka bir şekilde kullanılmaktansa, Türk Havacılığına hizmet etmeye bir deprem merkezi olarak devam etmelidir.
     Bu benim sözlerim değil, değerli bir havacı büyüğümüze ait.
     Kendisinin görüşünü size aktarmak isterim.

     “Bugün için mevcut 35-17 numara ile adlandırılan pistin bir bölümü yeşil alan olarak ayrılabilir ancak, 05-23 pisti ve terminal binası mutlaka korunmalı. Şu anda kargo seferleri Atatürk’ten yapılıyor ve ayrıca Yeni İstanbul Havalimanı'nın 05-23 pisti yok. Atatürk’ün 05-23 pisti Istanbul meydanı için alternatif (can simidi) olabilir. Çünkü İstanbul bölgesinde hakim rüzgar kuzey-doğu, güney-batılıdır. Çorlu Havalimanı, Atatürk Havalimanı ve Sabiha Gökçen Havalimanı'nın pistleri hakim rüzgara göredir. Bence Atatürk Hava Limanı pist ve binaları elden geçirilip, Türk Sivil Havacılık Üniversitesi (Türk Sivil Havacılık Akademisi) olarak hizmet vermeli. Ayrıca, havacılık fuarları ve benzer ticari faaliyet ve fuarlar burada düzenlenebilir”...

     Bu kadar büyük bir alanın aynı zamanda olası bir İstanbul depreminde lojistik merkezi olarak kullanılması çok yerinde olacaktır. Böyle bir meydanın büyük bir sıkıntı halinde dev bir lojistik alanı olarak bulunması gerekir. Böylece olası bir depremde kurtarılabilecek yaşamların sayısının da artması için büyük imkan yaratılabilecektir. İstanbullular için Atatürk Hava Limanı kurtuluşun ve hayata tutunuşun merkezi ve simgesi olabilir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  4 Temmuz’da 1.152 yeni vak’a

  “Doğal afetlerden en çok üreticiler zarar görüyor”

  Kimya sektörünün ihracatı Haziran ayında yüzde 10,2 arttı

  Bademli Barajı’nda tasarruflu sulama sürüyor

  Toplumsal ve teknolojik riskler için hazır değiliz

  Koronavirüs nakliye ve lojistik sektörünü dünya çapında etkiledi

  Sanayiciler YEKDEM’de yeni modele katkı vermek istiyor

  İzmir Skal Kulubü, dünyanın en iyisi finalinde

  Kısa çalışma ödeneğinin uzatılması konfeksiyon sektörüne soluk aldıracak

  İş dünyasından otoyol çağrısı

  Anadolu Efes’ten Türkiye’de ve dünyada bir ilk; +1 dinlendirme üretim tekniği

  Gıda ve içecek sektörünün toparlanmasında ev dışı tüketimin normalleşmesi etkili olacak

  Uluslararası Asansör İstanbul 2021, tüm yılların rekorunu kırdı

  Türkiye’nin ilk insansız mini tankında Katmerciler imzası

  Kemalpaşa Belediyesi’nden Mopak Teknik Lisesi’ne Ar-Ge desteği

  Tüketiciler istedi hayat su yaptı

  Akaryakıt sektöründe Türkiye’nin ‘En Değerli ve Güçlü Markası’ OPET

  Lidya Grup’un masasında, 3 global markanın teklifi bulunuyor

  Ege Bölgesi Türkiye’nin üçüncü çeyreğe yönelik olumlu istihdam görünümü sunan iki bölgeden biri oldu

  Yarım milyon maske

  Tüpraş’tan sokak hayvanlarına destek

  Karanlık stratejik siber işbirliği

  Akıllı telefonlara yönelik saldırıların sayısı 160 bin’e ulaştı

  Şirketlerin hacklenmesinin arkasındaki dört kritik neden

  Bayındır’da her mevsim çiçek

  04 Temmuz 2020 Tarihli ve 31175 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Aktif vak’a sayısı 20binin altına düştü

  Haziranda enflasyon yıllık %12.62

  EİB’den Haziran ayında 1 milyar 30 milyon dolarlık ihracat

  İzmir Vali Yardımcısı’ndan SOCAR Türkiye’ye teşekkür ziyareti

  İhracatçı firmalara iki yeni müjde

  Döviz / Altın

  MİB, devletin yerli ve milli üretimi korumacı tavrından memnun

  Borsalarda Alım-Satım

  Çeşme’den Sakız damlıyor Projesi 2 yaşında

  Ham çelik üretimi yüzde 5,6 oranında geriledi

  “Avrupa Birliği’nin turizm kararı tam anlamıyla ikiyüzlülüktür”

  İzmir Otogarı, Ana Transfer Merkezi’ne dönüşüyor

  “Unutmadık, unutturmayacağız”

  Şifreler Turkcell’in Dijital Güvenlik Servisi ile koruma altında

  Folkart yakında Urla Bademler’de

  Türkiye Kalkınma ve Yatırım Bankası’ndan salgınından etkilenen işletmelere 300 milyon dolarlık destek

  ZABITA ÖZEL KIYAFET ALIMI

  Kullanıcı bilgileri Dark Web’de 2 dolara satılıyor!

  İZSİAD üyeleri başarı sırlarını açıklıyor

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze Meyve Hal Fiyatları

  Karşıyaka Bornova’ya

  161 yıllık Paterson Köşkü ayağa kaldırılıyor

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 03.07.2020
  Ticaret 02.07.2020
  Ticaret 01.07.2020
  Ticaret 30.06.2020
  Ticaret 29.06.2020
  Ticaret 27.06.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni