• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
27/09/2018 16:25
Halkapınar Kaosu

      Halkapınar İzmir’de toplu ulaşımı adına çok önemli bir nokta haline geldi. Metro, İZBAN, Otobüs ve son olarak Tramvay’ın birleştiği çok büyük bir aktarma noktası. Fakat malesef buradaki trafik akışı çok sıkıntılı.

     Atatürk Stadyumu’nun köşesini oluşturan Kamil Tunca Bulvarı ile Fatih Caddesi’nin kesiştiği kavşaktan; Halkapınar aktarma merkezine normal olarak en fazla bir veya iki dakikada gelmesi gereken bir araç, en hızlı şekilde 20 dakikada zor geliyor.

     Bunun en birincil nedeni, bir türlü yapımı tamamlanamayan yer altı metro garajı. İki katlı olarak Kamil Tunca Bulvarı’nın altında Atatürk Stadyumu’na parallel olarak yapılmakta olan inşaat; neredeyse iki yılı geçkin bir süredir tamamlanamadı. Ve daha tamamlanması da ufukta görünmüyor diyebilirim.

     Bu inşaata ilave olarak iki noktada daha Kamil Tunca Bulvarı’na yoğun trafik bağlantısı veriliyor. Birincisi Gıda Çarşısı ve İnşaatçılar Çarşısı araç çıkışı. İkincisi ise 1. Sanayi Sitesi trafiğinin de bu caddeye bağlanması.

     Özellikle Gıda Çarşısı İzmir’de toptan gıda ticaretinin kalbi sayılabilecek bir nokta olması sebebiyle günün her saatinde çok kullanılan bir bölge.
     Bu yoğunluğa bir de İzmir Tramvay’ının son durağa ve depoya girip, çıkması  için yaklaşık üç, dört dakikada bir trafiği kesmesi eklenince; bu caddenin kullanımı neredeyse imkanız hale geliyor.

     Bu arada Şehitler Caddesi , Liman Caddesi ve Çınarlı’dan gelip Karşıyaka’ya gitmek isteyen trafik düzeni de Yeşildere üzerindeki köprü yapımı nedeni ile bu büyük kaosun içine yönlendiriliyor.

     Sözünü ettiğimiz sadece özel araçlar için varolan bir sıkıntı değil. Zira İzmir’de 90 dakika aktarma sistemi ile toplu ulaşımı kullanan birçok vatandaş Halkapınar’a ulaşmak veya buradan başka bir yere gitmek için; aslında birkaç dakikada kat edebileceği mesafeyi geçebilmek için kendilerine tanınan sürenin çok uzun bir bölümünü de kullanmış oluyor.. Ulaşımı kullanım süreleri neredeyse otomatik olarak 90 dakikadan 60-75 dakikaya düşüyor.

     Sorun, hem özel araç trafiğine, hem de toplu taşıma araçlarına yansıyor. Bunun birincil çözümü yapılmakta olan garajın bir an önce bitirilmesi olmasının yanısıra, bu noktalardaki ard arda gelen üç kavşak ve dolayısıyla trafik ışığının düzenlenmesinden geçiyor. Alternatif yol üretme konusunda sıkıntı yaşayan İzmir’in burada inşatı süren ve planlama aşamasında olan yeni yüksek yapıları ile çok daha sorunlu bir geleceğe doğru gideceği ortada.

     Alternatif ulaşım yaklaşımlarının gerek Büyükşehir Belediyesi, gerek Şehir Plancıları Odası, gerekse Mimarlar Odası tarafından acil ortak akılda birleşerek ortaya konulması lazım. Yoksa Halkapınar Kaosu malesef her geçen gün daha büyük bir kördüğüm olmaya doğru gidecek.

Önceki Yazılar :
Haberler
  26 Mayıs 2019 Tarihli ve 30785 Sayılı Resmi Gazete

  “Güçlü sigorta kalkınmanın anahtarıdır”

  Brexit, İngiliz zincir mağazalarını olumsuz etkiledi

  Emekli ikramiyeleri 31 Mayıs’ta ödenecek

  Palandöken, “Bayramda internet alışverişlerine dikkat”

  Maden sahalarında artış sürecek

  IMF: Çin’e gümrük vergisinin maliyetini ABD üstleniyor

  EFD Başkanı Vurucu: “İvme Finansman Paketi’nin hedefi doğru”

  Norm Cıvata, EBSO 100 listesinde 13. sırada

  Türkiye Uluslararası Yönetim Asistanları Derneği kuruldu

  Ambalajın devine uluslararası ödül

  TEB’den ‘Eczane Destek Paketi’

  ÖTV artışı öncesi son ‘Koş Koş’ fırsatı

  Yaşam alanlarına dair ilham veren fikirler Koçtaş ‘Yaşayan Evler’ dergisinde

  İnci Holding 23 yılda 90 bin fidana can verdi

  Salihli’ye Gümrük Müdürlüğü

  “Amacımız Ankara’yı sosyokent yapmak”

  Akkuyu Nükleer Mersin Toplum Bilgilendirme Merkezi’nin etkinliklerine 100 bin kişi katıldı

  Cittaslow Türkiye ‘Soyer’le devam’ dedi

  “Atatürk Destanı” ayakta alkışlandı

  Barcelona’da İzmir Amerikan Koleji rüzgarı

  22. şampiyonluğa Turkcell’den 22GB internet

  2 bin 70 dolara denizaltı taksi

  TKYD, Ankara’da temaslarda bulundu

  Lenovo, akıllı dönüşüm ile rekor düzeyde gelir elde etti

  Hitachi Vantara ve Gantek Teknoloji’den stratejik işbirliği

  Türkiye’de görme engellilerin iki gözü rehber köpekler olacak

  Bornova Belediyesi’nden yeni arıcılara tam destek

  Bornova Belediyesi’nden vatandaşa vergi kolaylığı

  İp canbazları 40 yıl aradan sonra Torbalı’daydı

  Güven krizi kuruluşlara zararlar veriyor

  Acer, yeni Nitro 5 ve Swift 3 dizüstü bilgisayar modellerini duyurdu

  T.C. FOÇA İCRA DAİRESİ 2018/281 TLMT. TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  OTOBÜS KİRALAMA HİZMET ALIMI İŞİ

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  25 Mayıs 2019 Tarihli ve 30784 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  İhracat işlemlerinde ‘elektronik’ dönem

  Maxion İnci’den 5’inci jant fabrikası

  Hayvanlığın kurtuluş mera hayvancılığında

  Zeynep Aslı Köstepen’den anaokulu öğrencilerine Uluslararası Başarı Sertifikası

  İzmir’in girişimci gençlerine İZKA’dan büyük destek

  Yeni İstanbul Havalimanı satışa mı çıkıyor?

  SOCAR Türkiye ve İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün ‘Dersimiz: Girişimcilik’ projesinin ilk dönemi tamamlandı

  Palandöken, “119 meslek keybolmak üzere”

  Yunanistan’dan yeni vergi

  BELGEM’de yaz dönemi kursları başlıyor

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 27.05.2019
  Ticaret 25.05.2019
  Ticaret 24.05.2019
  Ticaret 23.05.2019
  Ticaret 22.05.2019
  Ticaret 21.05.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni