• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
30/10/2020 06:22
Elektronik ürünlere servis verenlerin haksız talepleri

     Günümüzde artık hemen hemen elektronik bir eşyanın olmadığı ev veya iş yeri yok diyebiliriz. Özellikle eskiden mekanik olarak çözümlenen bir çok işlem artık tamamen elektronik bir alet ile yapılır hal aldı.

     Bununla beraber arızalar da haliyle sık sık karşılaştığımız bir durum haline geldi. Bildiğiniz gibi ülkemizde ürün satabilecek kurumların aynı zamanda servis ağını da kurması kanunen getirilmiş bir zorunluluk. Yani diğer bir deyişle muhakkak servis hizmeti vermek ve arızalanan ürüne bakmak zorunda. Elektronik şirketlerinin haksız talepleri de bu noktada başlıyor.

     Özellikle arızalanan herhangi bir ürünü, ya teşhis konulması için bir yere götürmek veya eve-işyerine bir servis çağırmak artık zorunlu olan bir uygulama haline geldi. Fakat bu uygulama kesinlikle ücretsiz değil ve bu ücretler oldukça da yüksek. Diğer bir deyişle çalışmayan veya arıza veren herhangi bir makineyi düzeltmek için alacakları bedelden önce en az 50 TL’den başlayan ve artan bir teşhis bedelini mutlaka talep ediyorlar.

     İşin diğer olumsuz yanı, genellikle ortaya koydukları arıza bedeli neredeyse yeni bir cihaz almak kadar maliyetli diyebiliriz. Önce paranı alıyor, daha sonra da “sen bunu çöpe at, yenisini aynı paraya alırsın” demeye getiriyorlar.

     Tüketici hakları bakımından ortaya çıkan bu ciddi haksız uygulama; özellikle dar gelirli kesimin zar zor bir birikim yaparak elde etmiş olduğu ürün için oldukça tatsız bir durum da ortaya koyuyor .

     Firmalara bağlı servis sağlayıcı şirketlerin hemen hemen hepsi yetkili bayi sistemi ile çalışmakta. Garanti süresi bitmiş üründeki problemi ortaya koymanın bedelinin olması hem etik değil, hem de fırsatçılık olarak ortaya çıkıyor.

     Yetkili bayilerin de yaptıkları işlemler konusunda ne kadar işinin ehli olduğu konusunda da ciddi tereddütler var. Yıllar boyunca müşahede ettiğim çok önemli bir noktanın, bu bayilerin süreklilik arz etmemesi olması. Genelde birkaç yılda bir servis hizmeti veren bayiler kapanıyor veya isim değiştiriyor. Burada hizmet veren elemanlarda da bir süreklilik olmuyor. Bu nedenle birçok defalar alınan hizmet kalitesinde mağduriyet yaşanmakta.

     Ticaret Bakanlığı’nın bu konuda daha ciddi tedbirler alması ve bu servis hizmeti bayilik sistemini daha yakından denetlemesi lazım. Zira şu anda piyasada özellikle uluslararası marka olarak Türkiye’de satış yapma hakkı kazanmış birçok firma kontrolsüz bir şekilde hareket etmekte.

     Unutmamamız gereken önemli bir nota da bu ürünlerin döviz ödenerek ülkemize girdiği ve milli servetimizin bir parçası olduğu. Bu konuda  uygulamaya konulacak yaptırımlar ile bu israfın bir nebze de olsa önü kesilebilir.

     Yapılacak zorlama ile en azından cihaza tamir yapılamaması veya tamir bedelinin çok yüksek olması nedeniyle dokunulmadan iade edilmesi halinde; servis bedeli olarak başta alınan paranın bir kısmının iadesi veya tamir bedelinin bir parçası olarak sayılabilmesi sağlanabilir. Bunun sonucunda servis sağlayıcıların da daha makul fiyatlar ile müşterilerin karşısına çıkması ve çöpe atılan üründe azalma da gerçekleşebilir..

Önceki Yazılar :
Haberler
  Günlük hasta sayısında yeni zirve: 6.903

  Gıda sektörü kan ağlıyor

  İnşaat makineleri sektörü krizi fuar ile fırsata çevirecek

  Dünyayı hava kargo ile keşfedeceğiz

  Asgari Ücret Tespit Komisyonu ilk toplantısını yaptı

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Ege Mahallesi’nde dönüşüm başladı

  “820 milyon insan yetersiz besleniyor”

  Fındık ihracatında düşüş devam ediyor

  Uğurtaş’tan çağrı: Susuzluk gelmeden biz bir araya gelelim

  “15 bin acil konuta ihtiyaç var”

  Gürer: İktidar asgari ücret belirlenirken işveren gibi davranmasın

  İzmir Büyükşehir Belediyesi’nden kuraklığa karşı yeni yol haritası

  İzmir’deki eczanelerin çalışma düzeninde değişiklik

  2019 yılı hane harcamaları belli oldu

  Bakan Elvan: Görüşmelere devam edeceğiz

  Cumhuriyet Mahallesi imar planları askıya çıktı

  HAK-İŞ Kısa Film Yarışması ödülleri sahiplerini buldu

  Maxion İnci Jant Grubu’na PERYÖN’den birincilik ödülü

  Konut satın alanlar bilinçli hareket etmeli

  “Turizmde yeni trendler; standart, inovasyon ve dayanışma”

  “Koronayla Fintech sektörünün ayakları yere bastı”

  Bayraklı belediyesi meclisinde ‘tarihi kentsel dönüşüm kararı’

  Başkan Batur’dan yeni hizmet yerlerine inceleme

  “Kentsel dönüşümde vatandaşın hak kaybı olmayacak”

  Balçova’nın can dostları emin ellerde

  İşbir Sentetik’ten sağlık için maske yatırımı

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Tetra Pak İzmir Fabrikası’na TSE’den ’Covid-19 Güvenli Üretim Belgesi’

  Menemen Plastik İhtisas OSB’de yeni dönem başladı

  "İzmir’in yapı stokunu yenilemek için hızlanmalıyız"

  En çok satan oyunlar belli oldu

  İZMİR GENÇLİK ve SPOR İL MÜDÜRLÜĞÜNDEN KİRALIK TAŞINMAZLAR

  “Asgari ücret komisyonu adaletli değil”

  İhale Özetleri

  04 Aralık 2020 Tarihli ve 31324 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Günlük vak’a sayısı 32.381 ile yeni bir rekor kırdı

  Enflasyonda yıllık artış %14,03

  TÜSİAD Yüksek İstişare Kurulu: Doğru bilgi ve şeffaflık istiyoruz

  Stoklar tükendi 2’nci el bisiklet talebi arttı

  EİB’ten Kasım ayında 1 milyar 213 milyon dolarlık ihracat

  Aşıda öncellik sağlık çalışanları ve yaşlıların

  “Engel olmazsak engel kalmaz”

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Elvan: Kasım enflasyonu beklentilerin üzerinde

  Sosyal medya şirketlerine 30’ar milyon TL’lik ceza

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 04.12.2020
  Ticaret 03.12.2020
  Ticaret 02.12.2020
  Ticaret 01.12.2020
  Ticaret 30.11.2020
  Ticaret 28.11.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni