• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
30/10/2018 14:44
Ceza ile korumak ve denetlemek...

     Yeni trafik cezaları belirlendi ve vatandaş hatırı sayılır bir artış ile karşı karşıya kaldı. Trafik cezaları içinde en çok dikkatimi çeken emniyet kemeri takmama cezasıdır. Bu ceza seni senden koruyan bir ceza niteliğinde. Kemer takmazsan herhangi bir kazada senden başka zarar görme ihtimali olan kişi olmamasına rağmen; kemer takmadığın için cezalandırılıyorsun.

     Yani diğer bir değişle kişisel tercihin olan zarar görüp, görmemeyi devlet sana yasaklıyor. Zarar görmek yasak.
     Uzun bir süre yurtdışında araba kullandım. Özellikle gelişmiş ülkelerin düzenli trafiğinin; kuralları iyi bilme ve uygulama, kendi kendini denetleme, ve en son olarak cezalandırma gibi üçlü bir sac ayağına oturtulduğu kesin.

     Öncelikle verilen eğitim ile kurallar çok iyi bir şekilde sürücü adaylarına aktarılıyor. Yani diğer bir yaklaşım ile kuralların neden var olduğu ve yoğun trafik akışı içinde bu kurallara uymanın ne anlama geldiği eğitimi veriliyor. Trafiğin kurallar içinde doğru ve düzgün işleyeceği; aksi taktirde büyük sıkıntıların çıkacağı çok iyi öğretiliyor.

     Daha sonra saygı ve hoşgörü çerçevesi altında kişinin kendi kendini denetlemesi devreye giriyor. Trafik akışında en iyi denetleme, yine kendi kendimize yaptığımız denetleme. Zira her bir şöförün başına bir polis dikmenin imkanı yok. Ayrıca kurallara uyduğumuz müddetçe hem kendimizin hem de sistemin işini kolaylaştırmış oluyoruz. Araç kullanan herkesin kurallara uyması aslında çok doğal bir davranış.

     Bunun yanı sıra yayaların da trafik içinde önemli bir birim olduğunu da unutmamalıyız. Kontrolsüz yaya geçitlerinde üstünlük her zaman yayalarda . Yani yaya geçidi tabelasının bulunduğu noktalarda sürücüler durarak yayalara yol vermek zorunda. Trafik ışığında ise yayaların geçiş için yeşil ışığı beklemesi kadar önemli bir kural olamaz. Bunun için de ceza uygulaması aslında çok normal.

     Gelelim sac ayağının üçüncü ve önemli tarafına. Ceza sistemi kuralları unutan veya hiçe sayanları engellemek için kurulmuş bir sistem. Zira kurallara uymama nedeni ile, hem kendine hem de başkalarına çok ciddi sıkıntı verme olasılığı çok büyük.  Burada sadece sorgulanabilecek artan hız miktarına göre yükselen cezalar olabilir.

     Sürat limiti 120 km/saat  olan otoyolda; 135 km/saat ile giden bir araç ile 180 km/saat giden bir aracın yaratacağı tehlike aslında birbirinden çok da farklı olamaz. Bu nedenle neredeyse ‘paran kadar hız yap’ dercesine yükselen bir sistem çok da doğru değil. Bunun örnekleri birçok gelişmiş ülkelerde görülüyor ama yinede hız konusunda biraz daha hassas olmak gerekir diye düşünüyorum. Özellikle kolay erişimli şehirlerarası yollarda bu konuda daha dikkatli ve temkinli olmak şart.

     Son yıllarda otomotiv sanayimizin gelişmesi ve artan üretimimiz, finans kaynaklarının daha kolay araç sahibi olmaya yönelik uygulamaları ve gelişen gelir seviyesi nedeni ile araç sayımızda ciddi bir artış yaşanmakta. Bu artışa paralel olarak yollarımızda kurallara uyma zorunluluğu; gerek akışın daha düzenli olması, gerekse araç kullanıcılarımızın sağlığı açısından çok daha önemli hale geldi. Yeni trafik cezalarının caydırıcılığı hakikaten düzen için oldukça önemli ve gerekli.

     Sadece emniyet kemeri konusunda ceza ile korumanın ne kadar doğru olduğunu sorguluyorum. Bunun yerine eğiterek kemere olan ihtiyacı hissettirmek ve kullandırmak daha önemli. Hiç trafik cezası almamanız dilekleri ile kazasız günler..

Önceki Yazılar :
Haberler
  TIBBİ SARF MALZEME SATIN ALINACAKTIR

  Ege Bölgesi’nin ihracatı 21 milyar dolara dayandı

  “İstihdamda yüzde 5 büyümeyi hedefliyoruz”

  Çiftçiye 1.000 TL’lik mazot ve gübre desteği

  Yerli turist yurtdışında 4,9 milyar $ harcadı

  Selçuk Yaşar’a TÜSİAD’dan teşekkür plaketi

  Türkcell en hızlı büyüyen operatör

  Düşünür Koleji 35’inci okulunu Güzelbahçe’ye açıyor

  Marmara Bölgesi’nin en büyük ithalat limanı: ‘Kumport’

  Turizmciler İzmir’de buluştu

  İpragaz, turizme enerji veriyor

  Poyraz Zeytinyağları Horeca Fuarı’nda

  ATO Başkanı Baran, “Atılan bu adım çok olumlu, piyasaları rahatlatır”

  Arap yatırımcılardan Türk konutlarına büyük ilgi

  Karşıyaka Belediyesi, Karşıyakalıları doğa yürüyüşünde buluşturacak

  “Çocuklarımız okullarda emin ellerde”

  İnşaat maliyet endeksi aylık %1,85 düştü

  Türkiye’de 100 bin kişi başına 76,6 ATM düşüyor

  Türkiye, sağlık turizminde rekor kırdı

  Yıldız Holding, GODIVA’nın dört ülkedeki haklarını MBK Partners’a satmak için anlaştı

  Fortinet, 5G’ye giden yolun güvenliğini sağlıyor

  Profil Sanayi 2019’da yüzde 25 büyüyecek

  Serter: İzmir’deki binaların yüzde 60’ kaçak ve ruhsatsız

  Rehabilitasyon sistemi çocuklar açısından revize edilmeli

  Bornova‘da açılış ve temel atma şöleni

  İzmir’de “yağmur suyuna” dev yatırım

  İnovasyon dünyayı değiştiriyor, Ar-Ge’ye yatırım yapan kazanıyor

  “A Ticket For Your Future” Pprogramının 2’nci atabı için başvuru süreci başladı

  Büyükşehir, Konak’ta yeni hizmet binası kuruyor

  Kaspersky, 2018’de yüzde 4 büyüdü

  Akbank ‘Nakit yönetimi’nde ‘Türkiye’nin en iyisi’ seçildi

  Buzdolabı bilgi mi sızdırıyor?

  Yapay zeka iş modellerini değiştirecek

  Türkiye’nin en saygın otelleri sanal asistan ile büyüyecek

  KARAYOLLARI 2 BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ SINIRLARI DAHİLİNDEKİ YOLLARDA ORTA REFÜJLERDE KORKULUK YAPILMASI İŞİ

  GAZİEMİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI KİRALAMA İHALE İLANI

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  21 Şubat 2019 Tarihli ve 30693 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Üretim soğanda artacak, patateste azalacak

  TÜSİAD’ın yeni başkanı Simone Kaslowski oldu

  Hazırgiyim ve tekstil sektörleri 15,6 milyar dolar dış ticaret fazlası veriyor

  Türk Eximbank’a 380,5 milyon dolarlık fon

  Ambalaj Sanayicileri Derneği’nden açıkta satılan gıdalarla ilgili önemli uyarı

  Tunç Soyer: Bir arada yaşam kültürü olmadan adalet ve kalkınma mümkün değildir

  “İnsanlar tanzim noktalarında rencide edilmeyecek”

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 22.02.2019
  Ticaret 21.02.2019
  Ticaret 20.02.2019
  Ticaret 19.02.2019
  Ticaret 18.02.2019
  Ticaret 16.02.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni