• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  HABERLER  |  GÖRÜNTÜLÜ HABER  |  ÖZEL RÖPORTAJ  |  İHALELER  |  FİNANS  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE  |  RESMİ İLAN
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
18/03/2017 14:24
Alsancak Esnafı’nın Kapanan Yol İsyanı

     Alsancak’ta alışverişin kalbi sayılacak Mustabey Caddesi-Gülsokak ekseninde Konak Belediyesi bazı yolları yayalaştıma çalışmalarını başlattı. Açılabilir bariyerlerle kısıtlanmaya çalışan trafik akışı bu sokaklarda bulunan esnafı isyan ettirdi. Zaten son birkaç senedir boşalan dükkanlar ve gerileyen alışveriş hacmi ile sıkıntı içinde zor günler geçiren esnaf, birde trafik akışının sınırlandırılması ile bölgeden elini ayağını tamamen çekecek müşteri kitlesi ile karşı karşıya kalacağı endişesini yaşıyor. Alsancak’ın yakında terkedilmiş dükkanlar bölgesi olma olasılı malesef çok yüksek. Şehrin çeşitli noktalarında birbiri arkasına açılan alışveriş merkezleri nedeni ile zaten A sınıfı müşterilerin ve bunlara hitap eden mağazaların birbiri arkasına terk ettiği Alsancak’ın bazı sokakları, neredeyse terk edilmiş bir şehir görüntüsünü taşımakta.

     Başta İzmir Büyükşehir Belediyesi olmak üzere Konak Belediyesi’nin de bölgeyi sanki gözden çıkarmışcasına yayalaştırma politikasi ile karşı karşıya bırakması; zaten ülkenin ekonomik koşulları ile zor günler yaşayan esnafı daha da kederlendiriyor. Trafiğe kapatılacak ana erter seçiminde yanlış bir uygulama yapıldığını düşünen esnaf; ağırlıklı olarak kafe ve restoranların yer aldığı Mustabey Caddesi’nin gerekli altyapı düzenlemesi ile yayalaştırılabileceğini, fakat sokak aralarındaki yolların kapanmasının çarşıyı olumsuz etkileyeceği konusunda hemfikir. Bu konuda yapılan çalışmaları endişe içinde seyrederken; bir taraftan artan kira ve gider baskısı, bir taraftan düşen ticaret hacminin getirdiği kârsız işletme konumu arasında sıkışmışlığın sıkıntısını yaşıyor

     Kirlenme ve Bakımsızlık Tırmandı
     Bu bölgenin en önemli sorunu ise çevre kirliliğinin ve bakımsızığın son yıllarda görülmemiş derecede artmış olması. Sokaklarda çöp toplama dışında herhangi bir temizlik faaliyetinin çok limitli olarak yapıldığını ısrarla dile getiren esnaf; sokak lambalarından tutun da, araçların yaya kaldırımlarına park etmesini önleyici bariyerlere kadar birçok şehir mobilyesinin elden geçirilmesi gerektiğini belirtiyor. Yollarda oluşan tehlikeli birçok hasarın haftalar süren ısrarlı aramalar sonucunda geçici olarak onarıldığını belirten esnaf, özellikle sokak aralarındaki  ağaç ve bitki örtüsünün aşırı derecede tahrip edildiğinden de şikayetçi.  

     Kordon İzmir’in gözbebeği ise, Alsancaktaki alışveriş ortamı da İzmir’in kalbi sayılır. Fakat malesef son yıllarda Alsancak ihmal edilmişliğin pençesinde bakımsız bir güzel olarak kalmış... Daha geçen Belediye Başkanlığı döneminde inşaa edilmiş kaldırımlar, yenilenen yollar bile eskimişlik görüntüsü içinde. Burada en önemli sorun yapılması gereken bakım ve onarımın zamanında müdahaleler ile devreye alınmaması.

     Ayrıca yapılan uygulamalar bölgeye bakış açısında da bazı fikir ayrılıkları olduğu hissi uyandırıyor. Alsancağın tamamına baktığımız zaman malesef bu yaklaşımın etkisini fazlası ile görüyoruz. Punto bölgesinde mafyavari otopark yapılanmasının yarattığı baskıcı davranışlar, ve birbiri arkasına kaybettiğimiz tarihi evlerimiz.. Kıbrısşehitleri Caddesi civarındaki sokak aralarında keyfi ve başıboş uygulamalar ve birtürlü temizlenemeyen yollar. Konak istikametindeki işhanları oteller bölgelerine yaklaştıkça artan bir düzensizlik ve karmaşa ve yine oraya çıkan pislik, Basmane Altınpark'ta terkedilmiş görüntüsü içindeki tarihi kazı alanı, Konak Belediyesi’nin bu konuda biraz gevşek davrandığı izlenimini uyandırıyor.

Önceki Yazılar :

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :


Haberler
  ESHOT’ta ’güneş enerjisi’ devrimi

  İBB, ’Uluslararası İzmir Göç ve Mübadele Sempozyumu’na evsahipliği yapacak

  HP’den dünyanın en güvenli mobil iş istasyonları

  Samsung’un yeni tabletleri Türkiye’de

  TOBB Telekomünikasyon Meclisi’nin yeni yönetimi belirlendi

  Borajet, tüm uçuşlarına ara verdi

  Borsa İstanbul tüm zamanların en yüksek seviyesini gördü

  ORMAN

  ARAÇ KİRALAMA-NAKLİYE-TAŞIMACILIK

  TEMİZLİK

  MATBU-EVRAK-BASIM

  ARAÇ ALIMI

  TEKSTİL-GİYİM-DİKİM

  MÜTEFERRİK

  OTO MAKİNE AKSANI VE YEDEKLERİ

  İLAÇ-TIBBİ MALZEMELER

  İAŞE

  ELEKTRİK-ELEKTRONİK-SU

  BİLİŞİM VE TEKNOLOJİ

  YAKIT-AKARYAKIT

  HARİTA-PLAN-PROJE

  İNŞAAT

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 23.05.2017 - 10:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 09.05.2017 - 11:00

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  25 Nisan 2017 Tarihli ve 30048 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Tarihte Bugün

  Esnafın rekabet gücü artırılacak

  “Gümrük Birliği’nde aksayan noktalar düzeltilmeli”

  İstanbul dünyanın dört bir yanından turist çekiyor

  Akhisar zeytinde Türkiye’nin lezzeti oldu

  Milli Tarım’a Burdur damga vuracak

  Kale Endüstri Holding’e yeni Ceo

  Seferihisar’ın en lezzetli yemekleri belirlendi

  U-17 Kadınlar Su Topu Turnuvasının Şampiyonu Galatasaray

  Ege Rallisi’nin kazananı Orhan Avcıoğlu-Burçin Korkmaz ekibi

  Sualtı dünyası onlara emanet

  Bergama plastik fabrikası açılışı yapıldı

  ONS Makina Rusya pazarına açılıyor

  “Aile Şirketleri için yeni güç; Fon ve dış kaynak”

  Fabrikalar ‘sıfır’ hata ile çalışacak

  Ağız ve diş sağlığıında 100 milyon dolarlık iş hacmi hedefi

  LÖSEV’den anlamlı 23 Nisan kutlaması

  ‘Slow Food Foça Yeryüzü Pazarı’ 5.Yaşını etkinliklerle kutladı

  Uluslararası Çocuk Şenliği’ne muhteşem final

  Buca’da muhteşem 23 Nisan coşkusu

  Ömür Gedik ve çocuklar sahnede

  Bir bayram böyle geçti

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 25.04.2017
  Ticaret 24.04.2017
  Ticaret 22.04.2017
  Ticaret 21.04.2017
  Ticaret 20.04.2017
  Ticaret 19.04.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    1