• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
09/01/2018 16:43
6.2 milyonluk İzmir’de yaşamak...

     İzmir’in 2030 yılı nüfus öngörülerine göre şehrimizde yaşayan kişi sayısı 6.2 milyona ulaşacak. Buna paralel olarak şehrimizde taşınan yolcu sayısında da bir patlama bekleniyor. Tabii bu patlamaya paralel olarak toplu taşıma ve diğer ulaşım sistemlerinin de gelişmesi çok önemli.

     Bu noktadan hareket ederek İzmir Büyükşehir Belediyesi 2030 yılını hedefleyerek Ulaşım Ana Planı’nı hazırlamış. Bu plan ben yaptım böyle oldu denecek bir plan değil. 2015 Kasım ayında başlayan araştırmaların yapılan anketlerin ve binlerce vatandaş ile yapılan söyleşiler sonucunda toplanan bilgilerin ışığında hazırlanmış bir plan.

     İzmir’de 2030 yılında da bugün kadar keyifli yaşamamızı sağlamak ve neredeyse ikiye katlanacak nüfusa rağmen yaşam kalitesini düşürmemeye yönelik bir plan bu. Otobüsler, vapurlar, metro, İZBAN tramvay sistemleri hatta bisiklet bile; bu ana planın bir parçası olarak düşünülmüş.

    En dikkat çekici yönü ise şehri kuzeyden güneye kesen ve bugünkü raylı toplu taşımanın ana omurgasını oluşturan İZBAN’ın 2030 yılına kadar aynı istikamette hareket eden diğer yeni hatlarla desteklenecek olması. Kaldı ki İZBAN’ın verdiği hizmette daha verimli çalışması ve bugünkü kapasitesinin 2.5 katı kadar daha fazla yolcu taşıması için Devlet Demiryolları’nın şehirlerarası seferlerini şehir girişlerine alması ve yük taşımasını da gece saatlerine kaydırması gerekiyor.

     Narlıdere, Buca ve Kemalpaşa metroları orta vadede taşıma kapasitesitesine ve kalitesine büyük katkı verecek altyapı çalışmaları olacaktır ama esas yolcu yükü yine kuzey güney hattında yapılması düşünülen kuzey ve güney hatlarından karşılanmak zorunda.

    Şehir içine geliş gidişlerin araç trafiğini kilitlediğini bugün bile yaşayan İzmirliler; alternatif ulaşım olarak deniz yolları ve raylı sistem integrasyonunu kullanmak zorunda kalacaklardır.

    İzmir Ulaşım Ana Planı’nda şehrin gelişmesi için tüm geçerli araç çeşitlendirilmesi için hazırlanmış girişimler mevcut. Tabii bu altyapı yatırımlarının yapılması için gereken finansal kaynakların de bir şekilde organize edilmesi gerekiyor.

     Finansal yeterlilik rasyoları bakımından çok güçlü bir yapı içinde bulunan İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin uluslararası finans çevrelerinde kredibilitesi çok yüksek. Ve bu yatırımları yapma konusunda çok büyük bir sıkıntı ile karşı karşıya kalmayacağı da belirtiliyor. Fakat yinede bu kadanr büyük yatırımlarda finansmanda kullanılan enstrümanların çok küçük bir faiz oranı bile projenin fizibilitesini ve yapımını etkileyebiliyor.

    2030 yılında gelecek nesillere daha kalabalık ama daha yaşanabilinir bir İzmir bırakmak için İzmir Büyükşehir Belediyesi kolları sıvamış durumda. Bu gidişle önümüzdeki 12 yıl daha şehrimiz birçok noktada şantiye görünümünden çok fazla kurtulamayacak gibi görünüyor.
     Ama galiba 6.2 milyonluk İzmir’in selameti için de bu gerekli.

Önceki Yazılar :
Haberler
  KAHVALTILIK MALZEME ALIMI

  TIBBİ MALZEME SATIN ALINACAKTIR

  “Fuarlarla Türkiye İzmir’den kalkınacak”

  Yunan gelinler, Türk gelinliği ile dünya evine girecek

  İşler: Sektöre eğitimli ve deneyimli insanlar kazandırılmalı

  TİM’in eylem planında 5G ihracatçının yol haritası olacak

  “25 bin ton e-atığı geri dönüşüme kazandırdık”

  İzmir’in ilk kent müzesi açılıyor

  Mercedes-Benz Türk 2018 yılını da liderlikle taçlandırdı

  Boyner, satışlarda yüzde 23 büyüdü

  BKM 2018 yılı kartlı ödeme verilerini açıkladı; kredi kartıyla yapılan ödemeler yüzde 18 arttı

  ‘Mahir Eller’ projesiyle üç bin kişiye istihdam

  2018’de konut kredili satışların dönemsel analizi

  EÜ Su Ürünleri Fakültesi bilimsel projeleriyle sektöre katkı sağlıyor

  YEDEK PARÇA SATIN ALINACAKTIR

  Tapu satışında hız rekoru

  2018 yılında gayrimenkule yasal düzenlemeler ve imar barışı damgasını vurdu

  Ekonomik kriz kamu ihalelerini de vurdu

  Universal Robots, üretimin merkezine insanı yerleştiriyor

  Kaspersky, yedi açığı kapattı

  Biznet, 4. kez “Deloitte Technology Fast 50”ye girdi

  STAR Rafineri’ye Finansal Proje Yönetimi Ödülü

  ING’nin geleceğin veri bilimcilerini aradığı ‘Datathon’da kazananlar belli oldu

  Karşıyaka’da 6 bin kişiye ücretsiz kurs

  İnşaat maliyet endeksi aylık %3,13 düştü

  Dünya’nın en etkileyici buz otelleri

  Türkiye’de bir ilk: Uluslararası Tarım Bakanları zirvesi

  “Pazarlarda tezgah sayısı yarı yarıya düştü”

  IME ile enerjiniz kontrol altında

  “Code.org ile oyunumu tasarlıyorum”

  Türkiye’nin ilk çocuk güvenliği kitabı yayınlandı

  Bitdefender Türkiye ekibine yeni transfer

  Oyun dünyası ikinci kez Forum İstanbul’da buluşacak

  Dubai’den Türkiye’ye 200 milyon dolar geliyor

  2018’de oto aksesuarı satışları 2 kattan daha fazla arttı

  Dünyanın havası en temiz şehri Helsinki

  IronKey D300 ile GDPR’a uyum süreçlerinizi güvenle yönetin

  Buca’da başarılı öğrenciye burs

  BDDK, sosyal medya dolandırıcılarına savaş açtı

  Büyükşehir Belediyesi’nden ücretsiz buz pisti keyfi

  Bornova’da, kadınların karar alma sürecine katılımı tartışıldı

  Bornova sporun merkezi oldu

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  22 Ocak 2019 Tarihli ve 30663 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  “‘Bağımsız, başka partiden aday olacak’ sözü, lafı güzaftır”

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.01.2019
  Ticaret 22.01.2019
  Ticaret 21.01.2019
  Ticaret 19.01.2019
  Ticaret 18.01.2019
  Ticaret 17.01.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni