• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
09/01/2018 16:43
6.2 milyonluk İzmir’de yaşamak...

     İzmir’in 2030 yılı nüfus öngörülerine göre şehrimizde yaşayan kişi sayısı 6.2 milyona ulaşacak. Buna paralel olarak şehrimizde taşınan yolcu sayısında da bir patlama bekleniyor. Tabii bu patlamaya paralel olarak toplu taşıma ve diğer ulaşım sistemlerinin de gelişmesi çok önemli.

     Bu noktadan hareket ederek İzmir Büyükşehir Belediyesi 2030 yılını hedefleyerek Ulaşım Ana Planı’nı hazırlamış. Bu plan ben yaptım böyle oldu denecek bir plan değil. 2015 Kasım ayında başlayan araştırmaların yapılan anketlerin ve binlerce vatandaş ile yapılan söyleşiler sonucunda toplanan bilgilerin ışığında hazırlanmış bir plan.

     İzmir’de 2030 yılında da bugün kadar keyifli yaşamamızı sağlamak ve neredeyse ikiye katlanacak nüfusa rağmen yaşam kalitesini düşürmemeye yönelik bir plan bu. Otobüsler, vapurlar, metro, İZBAN tramvay sistemleri hatta bisiklet bile; bu ana planın bir parçası olarak düşünülmüş.

    En dikkat çekici yönü ise şehri kuzeyden güneye kesen ve bugünkü raylı toplu taşımanın ana omurgasını oluşturan İZBAN’ın 2030 yılına kadar aynı istikamette hareket eden diğer yeni hatlarla desteklenecek olması. Kaldı ki İZBAN’ın verdiği hizmette daha verimli çalışması ve bugünkü kapasitesinin 2.5 katı kadar daha fazla yolcu taşıması için Devlet Demiryolları’nın şehirlerarası seferlerini şehir girişlerine alması ve yük taşımasını da gece saatlerine kaydırması gerekiyor.

     Narlıdere, Buca ve Kemalpaşa metroları orta vadede taşıma kapasitesitesine ve kalitesine büyük katkı verecek altyapı çalışmaları olacaktır ama esas yolcu yükü yine kuzey güney hattında yapılması düşünülen kuzey ve güney hatlarından karşılanmak zorunda.

    Şehir içine geliş gidişlerin araç trafiğini kilitlediğini bugün bile yaşayan İzmirliler; alternatif ulaşım olarak deniz yolları ve raylı sistem integrasyonunu kullanmak zorunda kalacaklardır.

    İzmir Ulaşım Ana Planı’nda şehrin gelişmesi için tüm geçerli araç çeşitlendirilmesi için hazırlanmış girişimler mevcut. Tabii bu altyapı yatırımlarının yapılması için gereken finansal kaynakların de bir şekilde organize edilmesi gerekiyor.

     Finansal yeterlilik rasyoları bakımından çok güçlü bir yapı içinde bulunan İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin uluslararası finans çevrelerinde kredibilitesi çok yüksek. Ve bu yatırımları yapma konusunda çok büyük bir sıkıntı ile karşı karşıya kalmayacağı da belirtiliyor. Fakat yinede bu kadanr büyük yatırımlarda finansmanda kullanılan enstrümanların çok küçük bir faiz oranı bile projenin fizibilitesini ve yapımını etkileyebiliyor.

    2030 yılında gelecek nesillere daha kalabalık ama daha yaşanabilinir bir İzmir bırakmak için İzmir Büyükşehir Belediyesi kolları sıvamış durumda. Bu gidişle önümüzdeki 12 yıl daha şehrimiz birçok noktada şantiye görünümünden çok fazla kurtulamayacak gibi görünüyor.
     Ama galiba 6.2 milyonluk İzmir’in selameti için de bu gerekli.

Önceki Yazılar :
Haberler
  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  Karayollarında Durum

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 16.02.2018 - 10:00

  EV-ARSA-İCRA

  ARAÇ KİRALAMA-NAKLİYE-TAŞIMACILIK-SERVİS

  “Türk hazır giyimini markalı üretici yapalım, AB’de istikrarı sağlayalım”

  Amerika’da Türk taşının kullanılmadığı yapı yok

  Yurt dışı üretici fiyat endeksi aylık %0,01 düştü

  Küresel ısınma alarm veriyor

  TEMİZLİK

  MATBU-EVRAK-BASIM

  TEKSTİL-GİYİM-DİKİM

  OTO MAKİNE AKSANI VE YEDEKLERİ

  Petkim’den 500 milyon dolarlık tahvil ihracı

  ‘Zeytin Dalı Operasyonuna’ EİB’den tam destek

  ARAÇ ALIMI

  İLAÇ-TIBBİ MALZEMELER

  MÜTEFERRİK

  EBSO’da ‘İZDES’ projesi toplantısı

  Opel’den Arkas Otomotiv’e 4 birincilik ödülü

  2017’de konutta en çok aranan 5 ilçe İstanbul ve Ankara’dan

  Ege Perla’da çocuklar kış bahçesi atölyelerinde buluşuyor

  Örtü altı tarımda üretim kesintisiz sürüyor

  Arıkan’dan yasa geri çekilsin çağrısı

  “İstihdam desteği kriterleri genişletilmeli”

  Otomotivciler, otomotivci başkan istiyor

  Ege Kent Konseyleri Birliği kuruldu

  ‘Zeytin Dalı Harekâtı’ için Türkiye tek yürek

  Türk Sanat Müziği ezgileri Çamdibi’nden yankılandı

  Eğlence ve etkinlik sektöründe geri sayım başladı

  Hangi işe hangi fotokopi kâğıdı

  MediaTek teknolojisiyle kalp sağlığı parmak ucunda

  Türk perakende devleri yurtdışı yatırımlarla büyüyor

  🕓 22.01.2018

  Çimbeton’un işlem sırası kapatıldı

  Krizleri fırsata çeviren peynir üstadı

  Karabağlar’da Disleksi farkındalığı

  Konak’ta karne şenliği başlıyor

  Tarihi yatırımda ikinci perde

  Karşıyaka Belediyesi Edebiyat Ödülleri dağıtacak

  “Sertifikalı” babalar

  Bayraklı’ya yeni bir kültür merkezi daha geliyor

  Demokrasi şehidimiz Uğur Mumcu anılıyor

  Buca’nın Haute Couture modası

  Daha güzel bir Karabağlar için el ele

  Karşıyaka’da şenlik zamanı; Haydi Yarıyıl Şenliği’ne!

  Bayraklı Belediyesi sahipsiz sokak hayvanlarına sahip çıkmaya devam ediyor

  Kış Ortasında ‘Yaz Tatili’ Yapabileceğiniz Yerler!

  Down Kafe’de anlamlı buluşma

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.01.2018
  Ticaret 22.01.2018
  Ticaret 20.01.2018
  Ticaret 19.01.2018
  Ticaret 18.01.2018
  Ticaret 17.01.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni