• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
09/01/2018 16:43
6.2 milyonluk İzmir’de yaşamak...

     İzmir’in 2030 yılı nüfus öngörülerine göre şehrimizde yaşayan kişi sayısı 6.2 milyona ulaşacak. Buna paralel olarak şehrimizde taşınan yolcu sayısında da bir patlama bekleniyor. Tabii bu patlamaya paralel olarak toplu taşıma ve diğer ulaşım sistemlerinin de gelişmesi çok önemli.

     Bu noktadan hareket ederek İzmir Büyükşehir Belediyesi 2030 yılını hedefleyerek Ulaşım Ana Planı’nı hazırlamış. Bu plan ben yaptım böyle oldu denecek bir plan değil. 2015 Kasım ayında başlayan araştırmaların yapılan anketlerin ve binlerce vatandaş ile yapılan söyleşiler sonucunda toplanan bilgilerin ışığında hazırlanmış bir plan.

     İzmir’de 2030 yılında da bugün kadar keyifli yaşamamızı sağlamak ve neredeyse ikiye katlanacak nüfusa rağmen yaşam kalitesini düşürmemeye yönelik bir plan bu. Otobüsler, vapurlar, metro, İZBAN tramvay sistemleri hatta bisiklet bile; bu ana planın bir parçası olarak düşünülmüş.

    En dikkat çekici yönü ise şehri kuzeyden güneye kesen ve bugünkü raylı toplu taşımanın ana omurgasını oluşturan İZBAN’ın 2030 yılına kadar aynı istikamette hareket eden diğer yeni hatlarla desteklenecek olması. Kaldı ki İZBAN’ın verdiği hizmette daha verimli çalışması ve bugünkü kapasitesinin 2.5 katı kadar daha fazla yolcu taşıması için Devlet Demiryolları’nın şehirlerarası seferlerini şehir girişlerine alması ve yük taşımasını da gece saatlerine kaydırması gerekiyor.

     Narlıdere, Buca ve Kemalpaşa metroları orta vadede taşıma kapasitesitesine ve kalitesine büyük katkı verecek altyapı çalışmaları olacaktır ama esas yolcu yükü yine kuzey güney hattında yapılması düşünülen kuzey ve güney hatlarından karşılanmak zorunda.

    Şehir içine geliş gidişlerin araç trafiğini kilitlediğini bugün bile yaşayan İzmirliler; alternatif ulaşım olarak deniz yolları ve raylı sistem integrasyonunu kullanmak zorunda kalacaklardır.

    İzmir Ulaşım Ana Planı’nda şehrin gelişmesi için tüm geçerli araç çeşitlendirilmesi için hazırlanmış girişimler mevcut. Tabii bu altyapı yatırımlarının yapılması için gereken finansal kaynakların de bir şekilde organize edilmesi gerekiyor.

     Finansal yeterlilik rasyoları bakımından çok güçlü bir yapı içinde bulunan İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin uluslararası finans çevrelerinde kredibilitesi çok yüksek. Ve bu yatırımları yapma konusunda çok büyük bir sıkıntı ile karşı karşıya kalmayacağı da belirtiliyor. Fakat yinede bu kadanr büyük yatırımlarda finansmanda kullanılan enstrümanların çok küçük bir faiz oranı bile projenin fizibilitesini ve yapımını etkileyebiliyor.

    2030 yılında gelecek nesillere daha kalabalık ama daha yaşanabilinir bir İzmir bırakmak için İzmir Büyükşehir Belediyesi kolları sıvamış durumda. Bu gidişle önümüzdeki 12 yıl daha şehrimiz birçok noktada şantiye görünümünden çok fazla kurtulamayacak gibi görünüyor.
     Ama galiba 6.2 milyonluk İzmir’in selameti için de bu gerekli.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Kurulan şirket sayısı yüzde 20 azaldı

  İzmir Körfez Festivali, hem canlı hem heyecanlı

  ‘Yedek işçi’ye kadro yolu açıldı

  TMO yıl sonuna kadar fındık stoklarını satışa açmayaca

  Fitch, küresel büyüme tahminini düşürdü

  Geçen ay 105 bin 154 konut satın aldık

  Yaşam kalitesi en yüksek şehirler belli oldu

  “Coğrafi işaretli ürünler bölgeleri kalkındırıyor”

  “Korumacılık için yerli üretim gerek”

  Tatil sezonu bitti, işyeri ihtiyaçları ikiye katlandı

  İngiliz telekomünikasyon devine Türk kilidi

  İZSİAD’dan İZYEKO’ya tam destek

  “Türkiye ile birlikte küreselleşmek istiyoruz”

  İZKA mali destek programları sonuçları açıklandı

  ALTO’dan üyelerine nefes kredisi

  Bornova’da moloz kirliliğine randevulu çözüm

  Deri ihracatçılarının hedefi ingiltere

  Milliyetçi Hareket Partisi İzmir’de bayrak değişimi

  Ahilik Haftası kutlamaları, ilçe etkinlikleriyle tamamlandı

  “Finans ve reel sektör için tedbir paketi, yep’in temelini sağlamlaştıracaktır”

  Orge’den sektörünün ilk Ar-Ge merkezi

  Oto kiralama fiyatları artacak, revizyon şart

  Nissan Navara Dark Sky Concept Hannover’de tanıtıldı

  Fortinet nesnelerin interneti güvenliğine yönelik yeni ağ erişim kontrol çözümünü tanıttı

  LG telefonları uzun ömürlü bir kullanıcı deneyimi vadediyor

  Knights Chronicle 100. Gün kutlamaları başladı

  Mor menekşeler

  Düzenli egzersiz şart

  Karşıyaka’da iki muhteşem konser

  İşte benim Zeki Müren

  “Eğitime yapılan yatırım, geleceğe yapılan yatırımdır”

  Beta Ayakkabı konkordato istedi

  Kış yüzme kursları kayıtları başladı

  Uzaktan yönetim araçları endüstriyel ağlara ciddi tehditler taşıyor

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  22 Eylül 2018 Tarihli ve 30543 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  “Teknik eleman açığını kapatacağız”

  ‘Körfez Festivali’ renkli görüntülerle başladı

  Kahvecilerden merdiven altı satışlara tepki

  Sanayi ve hizmet sektörlerinde 107 milyon 265 bin 393 TEP(1) enerji tüketildi

  Tüketici güven endeksi 59,3 oldu

  Yurt dışı üretici fiyat endeksi aylık %18,16 arttı

  Ticaret Bakanlığı istişare kurulu 2. toplantısı yapıldı

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 02.10.2018 - 11:00

  Ege Üniversitesi ve İAOSB işbirliğine gidiyor

  81 ildeki KOBİ’lere kitlesel dijitalleşme eğitimi

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 22.09.2018
  Ticaret 21.09.2018
  Ticaret 20.09.2018
  Ticaret 19.09.2018
  Ticaret 18.09.2018
  Ticaret 17.09.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni