• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Cemal Tükel ►SUYA SABUNA
12
14
16
18
09/01/2018 16:43
6.2 milyonluk İzmir’de yaşamak...

     İzmir’in 2030 yılı nüfus öngörülerine göre şehrimizde yaşayan kişi sayısı 6.2 milyona ulaşacak. Buna paralel olarak şehrimizde taşınan yolcu sayısında da bir patlama bekleniyor. Tabii bu patlamaya paralel olarak toplu taşıma ve diğer ulaşım sistemlerinin de gelişmesi çok önemli.

     Bu noktadan hareket ederek İzmir Büyükşehir Belediyesi 2030 yılını hedefleyerek Ulaşım Ana Planı’nı hazırlamış. Bu plan ben yaptım böyle oldu denecek bir plan değil. 2015 Kasım ayında başlayan araştırmaların yapılan anketlerin ve binlerce vatandaş ile yapılan söyleşiler sonucunda toplanan bilgilerin ışığında hazırlanmış bir plan.

     İzmir’de 2030 yılında da bugün kadar keyifli yaşamamızı sağlamak ve neredeyse ikiye katlanacak nüfusa rağmen yaşam kalitesini düşürmemeye yönelik bir plan bu. Otobüsler, vapurlar, metro, İZBAN tramvay sistemleri hatta bisiklet bile; bu ana planın bir parçası olarak düşünülmüş.

    En dikkat çekici yönü ise şehri kuzeyden güneye kesen ve bugünkü raylı toplu taşımanın ana omurgasını oluşturan İZBAN’ın 2030 yılına kadar aynı istikamette hareket eden diğer yeni hatlarla desteklenecek olması. Kaldı ki İZBAN’ın verdiği hizmette daha verimli çalışması ve bugünkü kapasitesinin 2.5 katı kadar daha fazla yolcu taşıması için Devlet Demiryolları’nın şehirlerarası seferlerini şehir girişlerine alması ve yük taşımasını da gece saatlerine kaydırması gerekiyor.

     Narlıdere, Buca ve Kemalpaşa metroları orta vadede taşıma kapasitesitesine ve kalitesine büyük katkı verecek altyapı çalışmaları olacaktır ama esas yolcu yükü yine kuzey güney hattında yapılması düşünülen kuzey ve güney hatlarından karşılanmak zorunda.

    Şehir içine geliş gidişlerin araç trafiğini kilitlediğini bugün bile yaşayan İzmirliler; alternatif ulaşım olarak deniz yolları ve raylı sistem integrasyonunu kullanmak zorunda kalacaklardır.

    İzmir Ulaşım Ana Planı’nda şehrin gelişmesi için tüm geçerli araç çeşitlendirilmesi için hazırlanmış girişimler mevcut. Tabii bu altyapı yatırımlarının yapılması için gereken finansal kaynakların de bir şekilde organize edilmesi gerekiyor.

     Finansal yeterlilik rasyoları bakımından çok güçlü bir yapı içinde bulunan İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin uluslararası finans çevrelerinde kredibilitesi çok yüksek. Ve bu yatırımları yapma konusunda çok büyük bir sıkıntı ile karşı karşıya kalmayacağı da belirtiliyor. Fakat yinede bu kadanr büyük yatırımlarda finansmanda kullanılan enstrümanların çok küçük bir faiz oranı bile projenin fizibilitesini ve yapımını etkileyebiliyor.

    2030 yılında gelecek nesillere daha kalabalık ama daha yaşanabilinir bir İzmir bırakmak için İzmir Büyükşehir Belediyesi kolları sıvamış durumda. Bu gidişle önümüzdeki 12 yıl daha şehrimiz birçok noktada şantiye görünümünden çok fazla kurtulamayacak gibi görünüyor.
     Ama galiba 6.2 milyonluk İzmir’in selameti için de bu gerekli.

Önceki Yazılar :
Haberler
  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 04.06.2018 - 10:00

  T.C. İZMİR 16. İCRA DAİRESİ 2016/16506 ESAS TAŞINIRIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  Haberleşmede ‘mükerrer’ yatırıma son

  AB Genel Veri Koruma Yönetmeliği başlıyor

  ASELSAN Füze Atıcı Sistemi Ukrayna’da

  Delphi, taşınma iddialarına yorumsuz kaldı

  TESK’den birliklere yapılandırma uyarısı

  Her OPET istasyonunda en az iki kadın çalışan olacak

  “Sanayi yatırımlarının ve üretimin sürdürülebirliği için fiyat istikrarı şart”

  Artemis’te dar banyolara geniş çözümler var

  Milyonlarca ziyaretçi Boyner’in Çılgın Kelebek indirimine koşacak

  Praktiker, İzmir’de ilk mağazasını açtı

  Yüksek komisyona İZTO freni

  EGİAD’ın 2018’in ilk yurtdışı iş gezisi Malta’ya gerçekleştirildi

  “Milli parayla iş yapmak vatandaşlık görevdir”

  Kadınlar bu durumdan rahatsız

  Faiz oranlarının düşmesi gayrimenkul sektörünü canlandıracak

  “Araçlarda bulunan egzoz sistemini geliştirmek istiyoruz”

  İhale Özetleri

  Bornova Belediyesi’nden girişimci adaylarına destek

  “MB üzerine düşeni yapacak”

  Panasonic’te hedef sıfır iş kazası

  Paşabahçe Elysia serisi ile sofralarda retro havası

  Folkart Gallery İzmir’de sanat aşkının simgesi oldu

  “Turizm İzmir için çok önemli”

  Vestel yöneticileri ders verecek, öğrenciler iş dünyasını tanıyacak

  Buca Zabıtası gıda terörüne dur dedi

  Sağlıklı alışveriş denetimleri

  “Yatırımcı güvenini kazanmanın tam zamanı”

  A.Taner Kışlalı parkını İnce açacak

  Kardeş gibiyiz

  Böyle olur İzmir’de yolculuk

  Çocuk Kulübü’nde coşkulu final

  Konak’ta Müzeler Haftası dolu dolu geçiyor

  Turkcell kuralları yeniden yazıyor

  Dijital ortamın getirdiği iş hacmi içerisinde yer almak isteyen girişimcilere tavsiyeler

  ATALIAN Türkiye’de satın almalarla büyüyecek

  Zararlı yazılımlar evriliyor

  Türkiye’deki şirketlerin % 95’i dijital felaket yaşıyor

  Bayraklı sokakları asfaltlanıyor

  Merkez Bankası’ndan 300 baz puanlık faiz artışı kararı

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 07.06.2018 - 10:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 19.06.2018 - 10:00

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  24 Mayıs 2018 Tarihli ve 30430 Sayılı Resmî Gazete

  23 Mayıs 2018 Tarihli ve 30429 Sayılı Resmî Gazete - Mükerrer

  Karayollarında Durum

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 24.05.2018
  Ticaret 23.05.2018
  Ticaret 22.05.2018
  Ticaret 21.05.2018
  Ticaret 19.05.2018
  Ticaret 18.05.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni