• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Çamlı: Acil servis hekimleri tükendi

05 Ekim 2021 Salı 18:00
12
14
16
18

Acil servis hekimleri ve sağlık çalışanlarının yaşadığı sorunlar İzmir Tabip Odası’nın düzenlediği ve 330’a yakın acil servis hekiminin katılım gösterdiği anket ile ele alındı.

Çamlı: Acil servis hekimleri tükendi


   ► İzmir Tabip Odası Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Lütfi Çamlı, Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Süleyman Kaynak ve Veznedar Üye Dr. Zeynep Altın, sağlıkta dönüşüm politikalarının acil servislerde yığılmaya yol açan uygulamaları getirdiğini ifade ettiler.

           DİLAY SARKİLER      
     İzmir Tabip Odası, acil servis hekimlerinin sorunlarını ele aldıkları ve Türkiye genelinde 330’a yakın hekimin katılımıyla gerçekleştirdikleri anketin sonuçlarını, oda binasında gerçekleştirdikleri basın toplantısı ile paylaştı.
     İzmir Tabip Odası Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Lütfi Çamlı, Dr. Zeynep Altın ve Prof. Dr. Süleyman Kaynak’ın hazır bulunduğu toplantıda, sağlıkta dönüşüm politikalarının hasta memnuniyeti temelli olmasının acil servislerde yığılmaya neden olduğu belirtilerek, acil servis hekimleri ve sağlık çalışanlarının bu yoğunluk nedeniyle tükenme aşamasına geldiği ifade edildi.

“HEKİMLER MESLEKLERİNİ BIRAKMA NOKTASINA GELDİ”
     Dr. Lütfi Çamlı, acil servis hekimlerinin sorunlarını belirlemek için gerçekleştirdikleri ankete, 330’a yakın acil servis hekiminin katılım gösterdiğini, bunlardan yüzde 52’sinin İzmir’de, yüzde 48’inin ise Türkiye’nin diğer illerinde görev yaptığını belirtti. Dr. Çamlı, güvenilir sonuçlara ulaştıklarını ifade ettikleri anketle ilgili, “Sağlıkta dönüşüm politikaları sonrası artan iş yükü, olumsuz çalışma koşulları, performans uygulamaları ile adaletsiz ek ödemeler ve giderek artan sağlıkta şiddet acil servis hekimlerini tüketmiş, mesleklerini bırakma noktasına getirmiştir. Bu anketi her seviyeden acil servis uzmanları, asistan ve hekimleri yanıtladı. Katılımcıların yüzde 93’ü bir yıldan uzun süre acilde çalışıyor. Yoğun hasta yüküne maruz kalınıyor. Sadece yüzde 4’ü klasik mesai, yüzde 65’i 24 saatlik nöbetler şeklinde çalışıyor. İnsanın sosyal hayatını ve ilişkilerini oldukça olumsuz etkileyen bir çalışma temposundalar. Katılımcıların yüzde 95’i haftada 40 saatten daha uzun çalışıyorlar. Yüzde 60’a yakını düzenli şekilde yemek molası kullanamıyor, yüzde 40’ı molalarını yeterli değerlendiremiyor. Yüzde 8’i yıllık izin kullanabiliyor. Yüzde 73’ü Covid-19 poliklinik ve yoğun bakımında çalışırken, bunların yüzde 80’i koruma sağlanmadığını, yüzde 86’sı Covid-19 ile ilgili gerekli düzenlemelerin yapılmadığını ifade etti. Katılımcıların yüzde 35’i bu süreçte Covid-19 olmuş, bu tüm katılımcıların üçte biri demek. Bu da iyi yönetilemeyen bir salgın sürecinde sağlık çalışanlarının korunamadığını gösterir. Sağlıkta dönüşüm politikaları sonucu tedavi hizmeti birinci basamak öncelikli hizmet yerine hastanelerde hizmete dönüştü, bunun sonucunda acil servis yükü arttı. Tüm hekimlerin yüzde 5’ini oluşturan acil hekimlerinin bu yükü karşıladı. Katılımcı hekimlerimizin yüzde 50’si günde 100, yüzde 30’u ise 200 hasta gördüklerini belirtti. Yüzde 80’i ise bu hastaların yarıdan fazlasının acil vaka olmadığını ifade ediyorlar. Bu hastalara hizmet vermeleri konusunda hastane yönetimi tarafından kendilerine baskı yapıldığını söyleyenlerin oranı ise yüzde 79” açıklamasında bulundu.

“SAĞLIKTA ŞİDDET YASASI İVEDİLİKLE ÇIKARILMALI”
     Dr. Çamlı, bir ülkenin nüfusunun bir yılda neredeyse bir buçuk kez acile gelmesinin büyük bir sorun olduğunu belirtti. Çamlı “Hekimler, sağlıkta dönüşümün yarattığı hasta memnuniyeti temelli hasta keyfiyeti ve tetkiklerin beklemeden yapılması beklentisinin yoğunluğun en büyük sebepleri olduğunu söylüyor. Hekimlerin yüzde 73’ü acil olmayan vakalar nedeniyle diğer acil vakalara hizmet vermekte zorlandıklarını ifade ediyorlar. Acilde çalışan sağlık çalışanları ve hekimlerinin en önemli sorunu, yüzde 99’u güvenlik kaygısı, 39’u her ay 20’den fazla şiddet olayı yaşandığını, 92’si kendisinin de şiddete maruz kaldığını belirtti. Bu olaylarım çok azında beyaz kod veriliyor. Yüzde 71’i bu olayların yarısından azının bildirildiğini ifade etmiştir. Acil çalışanlarının güvenliğinin sağlanması sağlık yetkililerinin en önemli görevlerinden biridir. Düzenlemeler ve sağlıkta şiddet yasasının ivedilikle çıkarılması yapılması gereken öncelikli işlerdir” diye konuştu.

“HEKİMLER EMEKLERİNİN KARŞILIĞINI ALAMIYORLAR”
     Acil servis hekimlerinin ve sağlık çalışanlarının çalışma koşulları ve özlük haklarında yaşadıkları sorunların takipçisi olmaya devam edeceklerini belirten Dr. Çamlı, “Yüzde 80’i emeğinin karşılığını alamadığını, 18’i kısmen aldığını, yüzde 49’u ek mesai ücretlerini, 75’i ise Covid-19 ek ödemelerini tam olarak alamadıklarını belirttiler. Yüzde 90’ı ise performans sisteminin adil olmadığını düşünüyor. Mesleki tatmin alıyorum diyenlerin oranı yüzde 14, yüzde 94’ü kısa ya da uzun süreli tükenmişlik duygusu yaşadığını, yüzde 30’u son bir yıl için depresyon tanısı aldığını, yüzde 74’ü zaman zaman istifayı düşündüğünü, yüzde 88’i mesleğini ya da branşını değiştirmeyi düşündüğünü belirtmiştir. Acil servis hekimleri, bedensel, ruhsal, sosyal sorunlar yaşayıp, emeklerinin karşılığını alamıyorlar. Sağlıkta dönüşüm programının kışkırttığı taleplerin önüne geçilmeli. Çalışma saatleri ve koşulları yeniden düzenlenmeli. İnsanca yaşamaya yetecek uygun ücret verilmeli” diye konuştu.

YILLIK ACİL SERVİS HASTA SAYISI NÜFUSUN BİR BUÇUK KATI
     Prof. Dr. Süleyman Kaynak, toplantıda yaptığı konuşmada, “Acil servisler hepimizin günün 24 saatinde işinin düşeceği yerler. Türkiye’de acil servis birimleri adeta ikinci bir sağlık sistemi gibi görev yapmakta. Acil servislerde yılda 110-120 milyon hasta görülüyor. Bu, dünya standartlarından çok yüksek bir rakam. Neredeyse nüfusun bir buçuk katına yakın hasta görülüyor. OECD ülkelerinde bu oran nüfusun yüzde otuzu kadar. Acil servisler, az miktardaki hekim ve sağlık personelinin çok yüksek bir sayıya hizmet vermek zorunda kaldıkları bir ortamlar” dedi.

“ACİL TEDAVİYE İHTİYACI OLAN HASTALAR MAĞDUR OLUYOR”
     Acil servis hekimleri ve sağlık çalışanlarının sahada yaşadıkları sorunlarla ilgili söz alan Dr. Zeynep Altın, anketin sorunlara dair çok güçlü veriler sunduğunun altını çizdi. Dr. Altın, “Acil serviste çalışan hekimler tükenmiş durumda. Bu sağlık sistemi sürdürebilirliğini yitirdi, sürdürülemez durumda. Acil servislerde yığılma var. Pandemi ile görünür olsa da öncesinde de sağlıkta dönüşüm politikalarıyla bu yoğunluk daha da arttı. Aile hekiminde ya da polikliniklerde bir alerji ilacını alamayan soluğu acilde alıyor. Acil serviste insanlar yoğun bakıma alınmak için sedyeler üzerinde saatlerce bekliyor. Bu da genelgelerle önlenemez. Hastalar mağdur oluyor. Yoğunluktan kaynaklı daha acil bir tedaviye ihtiyacı olan hastalar mağdur oluyor. Bu da şiddet olarak sağlık çalışanlarına dönüyor. Acil çalışanları sonuç olarak tükenmiş durumda. Bunun bir an önce önüne geçilmesi gerekiyor yoksa bu sorunlardan tüm toplumumuz etkilenecek” dedi.


+ Benzer Haberler
» 22 Ekim’de 28 bin 192 yeni vak’a, 228 ölüm gerçekleşti
» ‘Türkiye Lojistik Portalı’ faaliyette
» İhracatta ezber bozma zamanı
» Beymen’in 3. amiral mağazası İstinyePark’ta
» EGİFED’te Aydın Buğra İlter güven tazeledi
» Eylül’de kurulan şirket sayısı %15,7 arttı
» İstinyePark İzmir kapılarını açtı
» Karayolları Genel Müdürlüğü yönetmeliğinde düzenleme
» Gayrimenkulün geleceği Kemalpaşa’da açılıyor
» Karabağlar’da kadınlar ve gençler için mobilya akademisi kurulacak


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.10.2021
  Ticaret 22.10.2021
  Ticaret 21.10.2021
  Ticaret 20.10.2021
  Ticaret 19.10.2021
  Ticaret 18.10.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni