• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

Brisa, FAVÖK seviyesinde %65’lik artış sağladı

11 Ağustos 2018 Cumartesi 10:00
12
14
16
18

Brisa, FAVÖK seviyesinde %65’lik artış sağladı

           HABER MERKEZİ     
     Türkiye’de lastiğin ve yeniliğin lideri Brisa, teknolojiye ve yeniliğe yaptığı güçlü yatırımlarla 2018 yılı büyüme hedeflerini gerçekleştirme doğrultusunda ilerliyor.
     Brisa, yılın ilk yarısında, geçen yılın aynı dönemine göre net satış gelirlerinde %40 artış sağladı ve FAVÖK tutarında %65’lik büyüme kaydetti. 
Bu dönemde ihracatta da önemli atılımlar gerçekleştiren Brisa, uluslararası satış gelirlerini de %32 oranında artırdı.
     Bridgestone ve Lassa markalarıyla Türkiye lastik pazarı lideri Brisa, 2018 yılı ilk yarıyıl dönemi finansal sonuçlarını açıkladı. Ar-Ge, üretim, dijital dönüşüm ve yenilikçi hizmetler alanında güçlü atılımlar gerçekleştiren Brisa, hem yurt içi hem de yurt dışı pazarlarda başarılı bir büyüme performansı sergiledi. Brisa, 2018 yılı Ocak-Haziran döneminde toplam satışlarını geçen yılın aynı dönemine göre adetsel olarak %16 artırdı ve net satış gelirlerinde %40 artış sağladı. Brüt kar seviyesini geçen yılın aynı dönemine göre %35 arttıran şirket, FAVÖK seviyesinde de geçen yıla göre %65 artış ile 207,5MTL’lik büyüklüğe ulaştı. Brisa’nın 2018 yılı ilk yarısında toplam uluslararası satış gelirleri de geçen yılın aynı dönemine göre %32 artış gösterdi.

     2017 yılında %3,1 büyüyen dünya lastik pazarının, 2018 yılında da bu büyümeyi sürdüreceği öngörülüyor. 2018 yılı sonunda binek ve hafif ticari araç lastikleri yenileme pazarında %3,7 seviyesinde, ağır ticari araç lastikleri yenileme pazarında ise %1,6 seviyesinde bir büyüme bekleniyor. Gelecek 5 yıllık süreçte ise dünya lastik pazarının istikrarlı büyümesini devam ettireceği ve satış adetlerinin 2 milyarın üzerine ulaşacağı tahmin ediliyor. Türkiye pazarı da dünyadaki bu gelişmelere paralel olarak lastik sektöründeki yüksek potansiyelini koruyor.
     Pazardaki bu gelişmelerle, sadece lastiğin değil yeniliğin de lideri olarak büyüme hedeflerini gerçekleştirme yolunda ilerlediklerini dile getiren Brisa CEO’su Cevdet Alemdar; “Brisa, hikayesi büyüme üzerine kurulu olan ve sağlıklı büyüyen bir şirket. Bu başarının ardında, rekabetin arttığı ulusal ve uluslararası pazarlarda insana yakınlığımız, AR-GE ve teknoloji gücümüz, lastiğin ötesinde değer sunan hizmetlerimiz, dengeli finansal yapımız ve güçlü ekibimiz yer alıyor. Bu çalışmalarımızla 2018 yılının ilk yarısında güçlü bir performans gösterdik.  Uluslararası pazarlarda Lassa markamıza yaptığımız yatırımlar neticesinde küresel ölçekte tercih edilirliğimizi artırdık. Yılın ilk yarısında %2 oranında daralan Avrupa pazarında, pazar payı kazanarak yılsonu ihracat hedeflerimiz doğrultusunda büyümemizi devam ettirdik.

     Yurtiçinde ise yenilikleri hayata geçirme tutkumuzla liderliğimizi güçlendirdiğimiz bir dönemi geride bıraktık. Geçtiğimiz yıl belgelendirilen AR-GE Merkezimizde teknolojiye can verdiğimiz yerli üretim, yerli tedarikçi ve hammadde geliştirme projelerimiz, Aksaray’da inşa ettiğimiz akıllı fabrikamızla güçlenen üretimimiz, ticari araç filolarına yönelik sektörde ilk olan dijital hizmetlerimiz, yeni işbirliklerimiz, topluma ve müşterilerimize yakın olmak için tüm Türkiye’yi kapsayan saha aksiyonlarımız ile yenilik liderliğimizi ortaya koyduk. Bu dönemde girişimcilik alanındaki çalışmalarımıza da hız kazandırdık. İş ortaklıkları ile büyümeye devam eden hızlı bakım ve servis zinciri markamız Otopratik,  hem franchise yatırımları hem de İnci GS Yuasa işbirliği ile akü alanında atılımlar gerçekleştirirken, yeni nesil yolculuk deneyimlerini hayata geçirmek için açık inovasyon projelerine adım attık. Tüm bu çalışmalarımızla 2018 yılının ilk yarısında yurt içi net satış gelirlerimizi %40 artırma başarısını gösterdik. Markalarımız kendi segmentlerinde lider olurken,  Brisa Pazar payı kazandı. Hedefimiz, yılın ikinci yarısında da satış gelirlerimizde ve ihracatımızda büyümemizi sürdürülebilir kılmak” dedi.  
     Brisa, 103 milyon Dolarlık marka değeri ile uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’in “Türkiye’nin en değerli Markaları-Turkey 100” listesinde, Türkiye’nin en değerli 43. markası ve Türkiye lastik sektörünün marka değerinde de lideri oldu.

Brisa, büyüyen pazarın yenilik lideri
     2018 yılı Ocak-Haziran döneminde Türkiye yenileme kanalı lastik pazarı %8 büyüdü, bu performansta %14 büyüyen ticari araç lastikleri segmenti etkili oldu. Bu pazar koşullarında Brisa, Bridgestone, Lassa ve Dayton markaları ile yenileme lastik pazarında üstün bir performans gösterdi. Brisa, hem tüketici hem de ticari segmentlerde pazarın üzerinde büyüme oranları kaydetti ve pazar payı kazandı. Brisa en yüksek büyüme oranına ise katma değeri yüksek ürün gruplarında ulaştı. Aynı dönemde Brisa, rekabetin yüksek olduğu ekonomik segmentte  Dayton markası ile de yüksek bir performans sergiledi.
     Brisa; Lassa, Bridgestone, Bandag, Dayton, Kinesis markalarının yanı sıra, Otopratik, Propratik, Lastiğim, lastik.com.tr, Probox, Bridgestone Box, Profleet, Mobilfix, Filofix gibi yenilikçi satış kanalları ve hizmetleriyle de hem bireysel hem kurumsal müşterilerinin yolculukları boyunca tüm ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlıyor.

Brisa hakkında:
     Brisa’nın temelleri, Sabancı Holding ve ortaklarının girişimiyle 1974 yılında kurulan Lassa ile atılmıştır. Lastik sektöründe dünyada yaşanan gelişmelere paralel olarak; 1988 yılında Sabancı Topluluğu ile Dünyanın en büyük lastik üreticisi Bridgestone Corporation arasında gerçekleşen ortaklık sonucunda, Brisa bugünkü adını almıştır ve 30 yılı geride bırakmıştır. Türkiye lastik endüstrisinin lideridir.
     1993 yılında ilk Ulusal Kalite Ödülü’nü kazanan Brisa, 1996 yılında da iş mükemmelliği konusunda gösterdiği üstün performans sonucu Avrupa Kalite Büyük Ödülü’nü kazanan ilk Türk şirketi olmuştur. Brisa Kocaeli Üretim tesisleri, 361.000 m2ye ulaşan kapalı alanıyla, dünyanın tek çatı altındaki en büyük lastik fabrikalarından biridir. Bu tesis, aynı zamanda, Bridgestone’un dünya üzerindeki en önemli üretim üslerinden biri olma özelliğini de taşımaktadır. Brisa, Aksaray Organize Sanayi Bölgesi’nde kuracağı 4,2 milyon adet lastik üretim kapasitesine sahip yeni üretim tesisini 2018 yılında devreye almayı planlamaktadır.
     Brisa’nın ürettiği Lassa markası, bugün 70’e yakın ülkede 80 distribütörüyle faaliyet göstermekte, 600 tabelalı mağazası bulunmaktadır. Uluslararasında derinleşmek ve global marka olmak hedefine ilerleyen Lassa, 2018-2019 sezonu sonuna kadar FC Barcelona salon sporları takımlarının “Global Resmi Lastik Partneri”dir.
     Türk ekonomisine olduğu kadar ülkenin toplumsal gelişimine de önem veren Brisa, sürdürülebilirlik faaliyetlerini çevresel, ekonomik ve toplumsal açıdan ele almaktadır. Biyoçeşitliliğe katkıda bulunduğu “Turnalar Hep Uçsun”, eğitime katkısını ortaya koyduğu “Brisa Mensupları Öğrenimi Destekleme Derneği”, trafikte emniyetli sürüşe katkı sağladığı “Lassa Yola Sağlam Çık” ve “Bridgestone #emniyetimiziçin2dakika”, ülkemizin tarım alanında gelişimine destek verdiği “Lassa ileTarım Sağlamsa Gelecek Sağlam” ve kültürel bir değer olan “Brisa Müze” ön plana çıkan projeleri arasındadır.
     “Yolculuğunuzun Geleceğini Tasarlıyoruz” vizyonuyla çalışmalarını sürdüren Brisa, bir sanayi şirketinden inovasyon şirketine dönüşümünü hızla devam ettirmektedir. Brisa, sürdürülebilirlik vizyonundan aldığı ilham ve inovasyon anlayışıyla, fosil yakıt kullanmadan yalnızca güneş enerjisiyle çalışan “Solar Impulse”ın, 2015-2016 yılları arasında dünya çevresinde gerçekleştirdiği bir tam tur yolculuğun Türkiye Resmi Partneri olmuştur.
     Brisa stratejik yönetimdeki başarısı ile 2014 yılında Palladium Group tarafından verilen Hall Of Fame(Stratejik Yönetim Oscar’ı) ödülü sahibi olmuştur. İnovasyon alanındaki çalışmaları ise 2014 ve 2015 yıllarında TİM Müşteri Odaklı Hizmet İnovasyonu ödülünü ve 2014 yılı Avrupa İş Dünyası Ulusal İnovasyon Şampiyonu ünvanını getirmiştir.
     2016 yılında “Türkiye’nin lastik markası” Lassa’nın 42’inci yılını kutlayan Brisa, Bridgestone, Lassa, Dayton, Kinesis, Firestone lastik markaları, Bandag kaplama markası, ana markaları ile beraber Lastiğim, Lastik Vs ve Speedy satış noktaları, OtoPratik ve Propratik hizmet noktaları, Lastik.com.tr internet satış sitesi, Mobilfix ticari araç filolarına yerinde bakım sağlayan mobil bakım servisi, Probox ve Bridgestone Box mobil satış ve hizmet noktası ve Lastik Oteli lastik saklama hizmetiyle Türkiye’ye değer kazandırma kararlılığındadır.

 


+ Benzer Haberler
» “Konkordatolar ekonomik hayatı derinden etkiliyor”
» Aslan, ilçe ilçe proje anlatıyor
» Zıtlaşma yok, centilmenlik var
» “Topluluğumuzun yarattığı ciro, Türkiye milli gelirinin yüzde 7’sine eşdeğerdir”
» Güzelbahçe Piri Reis, Fransız televizyonunda
» Galataport Projesi MAPIC 2018 ile ilk kez uluslararası arenada
» Güneşten payımızı alalım
» Yabancılara gayrimenkul satışı %58,5 arttı
» Altın Orman, satış başarısıyla dikkat çekiyor
» TOBTİM’den Karlov Vakfı’na anlamlı jest


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 17.11.2018
  Ticaret 16.11.2018
  Ticaret 15.11.2018
  Ticaret 14.11.2018
  Ticaret 13.11.2018
  Ticaret 12.11.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni