• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

“Bayramda tatlı tüketimine dikkat edin”

13 Haziran 2018 Çarşamba 16:00
12
14
16
18

   Bayram ziyaretlerinde tatlı tüketimine dikkat edilmesi gerektiğine dikkat çeken Diyetisyen Pınar Ergül, “Bayram ziyaretinde birinde tatlı yiyorsanız, diğerinde sadece kahve ve şekersiz içecekler tercih edin. Eğer her gittiğiniz yerde tatlı yerseniz, kilo almak kaçınılmaz olur, tabii sağlık sorunları da. Bayram ziyaretlerine tok olarak gitmeye dikkat edin, 3 saatte bir ara öğün mutlaka yapmış olun” dedi.
     Ramazan ayının sona ermesiyle normal beslenme düzenine geçilmesiyle birlikte özellikle tansiyon, şeker ve kalp hastalarını, tatlı gazlı içecekler ile yağlı ve karbonhidrat oranı yüksek şekerli yiyeceklerden uzak durması gerektiği konusunda uyarıyor.

Kalp ve şeker hastaları dikkat
     Ramazan ayı boyunca aşırı sıcaklar ve 16 saatlik açlık nedeniyle metabolizmanın yavaşladığını, beslenme düzenlerindeki değişiklik, gece geç saatte yemek ve hareketsizliğin yağ oranında artış meydana getirdiğini belirten Diyetisyen Pınar Ergül, “Ramazandan sonra normal beslenme düzenine geçilmesiyle birlikte özellikle bayram sofralarında kalorisi yüksek, yüksek yağlı, karbonhidrat oranı yüksek ve şekerli yiyeceklerin tüketilmesi; hazımsızlık, gaz, şişkinlik yorgunluk ve mide bulantılarına yol açıyor. Kısıtlı bir beslenme şeklinden rahat döneme geçince birey psikolojik olarak daha fazla yeme eğiliminde olabilir. Gereksinimlerinin üzerinde bir beslenme tablosu oluşabilir. Ziyaretler sırasında ya da tatildeysek eğer, açık büfelerle birlikte fazlaca tüketilen tatlı, gazlı içecekler, yağlı ve karbonhidrat oranı yüksek şekerli yiyecekler sağlığımızı sıkıntıya sokacaktır. Bu durumdan en fazla etkilenen grup tansiyon hastaları, şeker hastaları ve kalp hastalarıdır” dedi.

“Orucun bedeli ağır ödenmemeli”
     Bayramın ilk gününden itibaren yapılması gereken ilk şeyin, yavaşlayan metabolizmayı hızlandırmak olacağını ifade eden Ergül, “16 saat gibi uzun bir süre açlığa kararlı ve iradeli davranıp dayandıysak aynı inanç ve iradeyle az ve sık yeme düzenine yavaşça adapte olmalıyız. Kahvaltı en önemli öğün ve kahvaltının kesinlikle kendinizi mutlu, sağlıklı ve iyi hissetmenizle ilgisi çok büyük. Kahvaltıda; salam, sucuk, sosis kızartma ve hamur işi yerine peynir, zeytin, yumurta, tam buğday ya da çavdar ekmeği, bol domates, salatalık ve yeşillikten oluşan bir kahvaltı tercih edilmelidir. Özellikle tansiyon, şeker ve kalp hastaları, bu öğüne çok dikkat etmeliler. Bir ay boyunca tutulan orucun bedeli ağır ödenmemeli” şeklinde konuştu. Diyetisyen Ergül, Ramazan’dan sonra ara öğünlerin artırılıp süt, yoğurt, taze meyve gibi besinlerin tüketilmesi, öğlen ve akşam yemeklerinde ise çorba, ızgara et çeşidi, salata, sebze yemeği, yoğurt ve kepekli ekmek tercih edilmesi gerektiğini söyledi.

Tatlı tüketimine dikkat edin
     Misafirliklerde sunulan tatlı ikramlarına da bir sınır getirilmesinin şart olduğunu belirten Ergül, “Fazla miktarda şeker ve tatlı tüketimi kan şekerinde dengesizliğe, mide yanmasına ve bağırsak problemlerine yol açar. Bayram ziyaretinde birinde tatlı yiyorsanız, diğerinde sadece kahve ve şekersiz içecekler tercih edin. Eğer her gittiğiniz yerde tatlı yerseniz, kilo almak kaçınılmaz olur, tabii sağlık sorunları da. Bayram ziyaretlerine tok olarak gitmeye dikkat edin, 3 saatte bir ara öğün mutlaka yapmış olun” ifadelerini kullandı.

 


+ Benzer Haberler
» “Otomotiv sektörü nefes alacak”
» Yeni hedefimiz teknolojik büyüme
» Kahvecilerden merdiven altı satışlara tepki
» Otomobil fiyatı arttı, kasko fırladı
» İstanbul kazandı, İzmir kaybediyor
» “Xylella tehdidine karşı gözümüzü dört açalım”
» İtalyan Zeytinciliği’nin var olma savaşı
» Türkerlerden İzmir ve çevresine 6 milyar liralık yatırım
» Kasaplar memnun marketler durgun
» Dövizdeki artış Türk Pamuğu için fırsat


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 25.09.2018
  Ticaret 24.09.2018
  Ticaret 22.09.2018
  Ticaret 21.09.2018
  Ticaret 20.09.2018
  Ticaret 19.09.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni