• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Bahar Er ►FARKINDALIKLA BİR MOLA
12
14
16
18
10/01/2018 10:45
Kurumlarda Performans Yönetim Sistemi

Bahar ER
Endüstri Mühendisi
er.b@plus3three.com

     Performans Değerlendirme Süreci, çalışanın sorumluluklarını yerine getirme yetkinliğinin, niteliklerinin ve kurumun hedefleri doğrultusunda kendisine verilen iş hedeflerine ulaşma düzeyinin karara bağlanmış ölçütler üzerinden değerlendirilmesi sürecidir.

     Performans Yönetim Sistemi ise, çalışanların performanslarını planlama, değerlendirme ve geliştirmeyi hedefleyen kurumsal sistemlerdir. Organizasyon hedefleri ile çalışanın bireysel hedefleri arasında paralellik sağlayarak her iki tarafın da hedeflerine ulaşmasını koordine eder. Rekabetçi ortam, performansların planlanmasını ve değerlendirilmesini etkilemekte ve önemini giderek artırmaktadır.

     Yeri gelmişken performansın da tanımını yapmak gerekirse: Herhangi bir görevin gereği olarak önceden belirlenen standartlara uygun davranışların gösterilmesi ve beklenen amaçlara yaklaşma derecesi olarak tanımlanabilir.

     Performans Yönetim Sisteminin amaçlarını da şöyle sıralayabiliriz:
     - Ücret standartlarını saptamak,
     - Performansları doğru şekilde ölçebilmek,
     - Başarıları ödüllendirerek terfileri belirlemek,
     - Çalışanın eğitim ihtiyacını belirlemek,
     - Çalışanın yeteneklerinin farkında olmak,
     - Yöneticinin de kendini değerlendirmesini sağlamak,
     - Performansın artmasını sağlamak.

     Burada dikkat edilmesi gereken bir nokta, hedeflerin ve değerlendirme kriterlerinin doğru belirlenmesidir. Hedefler mutlaka SMART tekniğine göre spesifik-ölçülebilir-zorlayıcı ancak başarılabilir-gerçekçi- zaman çerçeveli olmalıdır. Bu şekilde belirlenen ölçülebilir hedeflerin yanı sıra davranışsal hedefler de mutlaka sistemde yer almalıdır. Takım çalışmasındaki aktifliği, bilgi derinliği, tecrübe yaşı, problem çözmedeki beceri düzeyi, karar alma ve uygulamaya geçişteki hızı gibi kriterler davranışsal hedefler arasında olmalıdır.

     Ölçülebilir hedeflerle davranışsal hedeflerin toplam içindeki payı genelde 50%-50% olmasına karşın bazı sektör ve kurumlarda 70%-30% olarak da değişebilmektedir.

     Dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta ise, yöneticinin yılda iki kez yapılalan performans görüşmelerini beklemeksizin çalışana zamanında yapıcı geribildirimlerde bulunarak gelişimini sağlamaya katkıda bulunmasıdır.

     Ve belki de en önemli nokta, değerlendirmeyi yapan yöneticinin tarafsız olması ve önyargılardan kurtularak tamamen karşılıklı gelişim odaklı olarak değerlendirme yapabilmesidir.

     Bir yöneticinin tarafsız olarak bu görüşmeyi yapabilmesinin ön koşulu da tecrübeme dayanarak söyleyebilirim ki, yıl içinde operasyonel işlere fazla karışmayarak (bu işleri çalışanlara delege edebilmeyi başararak!) zamanını tamamen işin ve çalışanların yönetimine, gelişimine ve hızla değişen dünyamızda doğru strateji ve hedeflere odaklanmasıdır.

     Hakkını vererek yapılan ve karşılıklı kazan-kazan ilkesine dayalı bir performans değerlendirme süreci geçirmenizi dilerim.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Gaziemir esnaflarından örnek proje: Açıkhava AVM

  Dijital dönüşümün katma değeri: 10 yılda 23,8 trilyon dolar

  Robot Sophia Anadolu Sigorta güvencesiyle Türkiye’ye geldi

  STK’ların dijital dönüşümü dünyayı değiştiriyor

  Dijital bahar temizliği için 7 ipucu

  Türkiye Vodafone Vakfı geleceğin kod yazarlarıyla buluştu

  TAİDER ‘Kuzey Yıldızı Projesi’ni konuştu

  Türkiye’de “hesaplı” nüfus oranı fırladı

  Aksa Enerji Madagaskarlı Jirama’nın santralini işletecek

  Koçtaş’ın dijital dönüşümüne ödül

  2025’te dijital ekonomi 23 trilyon dolar olacak

  Karşıyaka Çocuk Şenliği muhteşem bir şölenle başladı

  Buca zabıtasından ‘Pazar’ denetimi

  KNK’ya bir ödül daha

  Kalkınmanın anahtarı yerel yönetimlerde

  Görme engellilere Braille alfabesi kullanılarak hazırlanan özel menü

  Ambalaj sanayicileri Plastpak Fuarı’nda sektör profesyonelleriyle buluştu

  Maxion Jantaş Busworld İzmir’de görücüye çıktı

  Kerim Tokyo’ya koşuyor

  Büyükşehir’den Kordon’da “renkli” kampanya

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 24.05.2018 - 10:00

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  20 Nisan 2018 Tarihli ve 30397 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  76 yılı geride bırakıyoruz

  KONAK VERGİ DAİRESİ MÜDÜRLÜĞÜ’NDEN İLANEN TEBLİĞ

  İzmir için özel proje zamanı

  EZZİB’de ikinci Davut Er dönemi

  “Dizel araçlar 10 yılda yüzde 356 arttı”

  Tarımsal işletmeler, %25,9 ile 20-49 dekar işletme büyüklük grubunda yoğunlaştı

  İnönü Mahallesi Pazaryeri’nin temeli atıldı

  ARAÇ KİRALAMA-NAKLİYE-TAŞIMACILIK-SERVİS

  MÜTEFERRİK

  İş dünyası, “Ekonomik refah” dedi

  HARİTA-PLAN-PROJE

  YAKIT-AKARYAKIT

  İNŞAAT

  EİB’nde ikinci Eskinazi dönemi

  Egeli konfeksiyon ihracatçılarında yeni başkan Sertbaş

  Veri saldırılarına karşı şirketler nasıl korunmalı

  Beypak’ın yeni tesis yatırımı

  Vodafone Akıllı Şehirler Online Platformu Global ödülleri topladı

  Yılın Seçilmiş Ürünleri sahiplerini buluyor

  Akbank’dan girişimciliye destek

  Finansman sıkıntısına rağmen imalat sanayi iyimser

  Türkiye’de 22 milyondan fazla çocuk var

  Genel Veri Koruma için geri sayım sürerken global şirketler kaygılı

  Veri sızıntılarının kaynağı oltalama saldırıları

  Şirketlerin teknoloji ihtiyacını çalışan Y kuşağı belirliyor

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.04.2018
  Ticaret 19.04.2018
  Ticaret 18.04.2018
  Ticaret 17.04.2018
  Ticaret 16.04.2018
  Ticaret 14.04.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni