• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Bahar Er ►FARKINDALIKLA BİR MOLA
12
14
16
18
18/10/2018 14:19
İnovasyon-2

Bahar Er
Endüstri Mühendisi
bahar.er@er-consultancy.net
ER Mühendislik & Danışmanlık

     Türkiye’yi inovasyon kavramıyla tanıştıran işletme iktisadı profesörü Arman Kırım: ‘Artık yeni teknoloji geliştirmeyenler ve üretmeyenler daha zor para kazanacak’ diyerek konuya giriş yapmış. Öyle görünüyor ki dünyada mal ve hizmetin ve haliyle rekabetin bol olduğu bu zamanlarda ancak yenilik yapanlar kara kolay geçebilecek.

     Türkiye’de girişimcilik ruhunun canlandırılması ve inovasyon çalışmalarına hız verilmesi için gerekli ulusal organlar TUBİTAK, Türk Patent Enstitüsü, Türkiye Geliştirme Vakfı, Türkiye Bilimler Akademisi, Vakıf ve Devlet Üniversiteleri ve Teknoparklar olarak sayılmakta. Sanayi-üniversite işbirliklerini ve yine bazı özel üniversitelerde Teknoloji Transfer Bölümleri’nde sanayi kuruluşlarıyla birlikte proje üreten akademisyenleri görmekteyiz.

     İşletmeler açısından baktığımızda ise; üretilen ürün ve hizmetlerin rakiplerden nasıl farklılaşabileceği ve bu konuda yapılacak her türlü araştırma ve geliştirme faaliyetleri inovasyona zemin hazırlamakta.
     Bunun için de kurum kültüründe inovasyona yer açılması ve sürekli beslenmesi şart. Rakiplerden farklılaşmayı konu alan ‘Mavi Okyanus Stratejisi’ kitabını bu anlamda okunmaya değer buluyoruz.

     Genelde israf kavramını anlatırken imalat sektöründe hurda ve yeniden işlemlere değinir ve kurumların bunları ortadan kaldırması gerektiğini belirtiriz. Ancak inovasyon ikliminin oluşturulması ve beslenmesi için tam tersi bir anlayışın doğduğuna da tanık oluyoruz: ‘Bir fikrin varsa denemeye değer ve istediğin kadar deneyip yanılarak hata yapabilirsin. Sonuçta ticari kazanç sağlayacağımız bir ürün/hizmet ya da proses çıksın ortaya!’.

     Ülkemizin bilim, teknoloji ve yenilik kapasitesinin geliştirilmesine verilen önem doğrultusunda Onuncu Beş Kalkınma Planının (2014-2018) ana başlıklarından biri de ‘yenilikçi üretim, istikrarlı yüksek büyüme’ olarak belirlenmiş.

     Burada amaç;
     - Teknoloji ve yenilik faaliyetlerinin özel sektör odaklı artırılarak faydaya dönüştürülmesi,
     - Yeniliğe dayalı ekosistem oluşturulması,
     - Araştırma sonuçlarının ticarileştirilmesi,
     - Markalaşmış teknoloji yoğun ürünlerle küresel rekabet gücüne erişmemiz olarak belirlenmiş durumda.
     Bu amaca hizmet edecek teşvikler de verilmekte.

     Kurumların inovasyon kültürünü nasıl oluşturacaklarına dair kafa yormaları ve bazı kalıpları kırmaları ve yeni bakış açıları kazanmaları şart gibi görünüyor.

     Bol yenilikçi ve kazançlı günler dileriz.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Uzm. Dr. Çağlayan, “Yürüyüşün KOAH’lılar için ilaç değerinde”

  Kahvaltı yapmayan çocuklarda obezite görülme oranı daha fazla

  Karşıyaka’da türkü şöleni başlıyor

  TSKB’den ‘Eşit Adımlar Platformu’

  Doğru fiyatlamayla satış ve kârlılığı artırmak mümkün

  Yeni kimliklerde temassız çipe dikkat

  BELGEM’de eğitime ara yok

  “Geldiğim gibi gidiyorum”

  Halkçı, emekçi Başkan’dan örnek toplu sözleşme

  İzmir’de “Demokrasi şöleni”

  518’in hikayesi

  Başkan Selvitopu’ndan 1 günde 2 açılış

  Tarih parmaklarınızın ucunda

  Sutopunun duayenleri Buca’da buluştu

  “Bir Baba Hindi” Mustafa’nın heykeli dikildi

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  18 Şubat 2019 Tarihli ve 30690 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  17 Şubat 2019 Tarihli ve 30689 Sayılı Resmî Gazete

  Buğday üreticisi yüzünü arpaya döndü

  Beyaz eşya sektöründe umutlar marta kaldı

  Müze gelirinde yüzde 32,04’lük düşüş

  Türk organik ürünleri dünyaya açıldı

  TARKEM modelinin Türkiye’ye anlatılması gerekir

  Ev ve mutfak eşyalarında yeni hedef İngiltere

  2018 yılı ihracat şampiyonları belli oldu

  Geleceği Yazan Kadınlar için son başvuru tarihi 22 Şubat oldu

  Koç Holding’in 2018 yılı konsolide cirosu 143,2 milyar TL olarak gerçekleşti

  ‘Dyo Sanat Ödülleri’den 52 yılda 23.424 eser

  İzmir iş dünyasından Albayrak’a ekonomi raporu

  Palandöken, “Emekliliği gelmiş esnafa kolaylık sağlanmalı”

  Türk seramiği 130 ülkeden 91 bin ziyaretçiyle buluştu

  KOBİ üretimini destekleyecek paketler yolda

  HORECA Fuarı ile konaklama ve gastronomi sektörü çıkarma yapacak

  Poşet başına 15 kuruş devlet, 10 kuruş market alıyor

  GROHE, DGNB Gümüş Sertifika ödülünü aldı

  İnci Vakfı Çocuk Orkestrası’na AB Projesi ile uluslararası destek

  Türk bilim insanlarından deniz temizliğinde önemli buluş

  Savunmanın anahtarı ‘yerli’ yüksek teknolojide

  Markalı konutta fiyatlar artmadı

  Zorunlu karşılıklar açıklandı

  IFS yeni çözümleri ile WIN EURASIA 2019’da

  Çin’in büyük veri sektörü 2019’da hızlı büyümeyi sürdürecek

  “Şeref konuğumuz olun”

  Yapay zeka, oyun kurallarını yeninden yazıyor

  Nestlé Pure Life ve National Geographic’den çocuklar için eğlenceli işbirliği

  ATSO Başkanı Dr. Mehmet Ulusoy, “Emin adımlarla ilerliyoruz”

  Cimnastikte bir marka: Bornova Belediyespor

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 18.02.2019
  Ticaret 16.02.2019
  Ticaret 15.02.2019
  Ticaret 14.02.2019
  Ticaret 13.02.2019
  Ticaret 12.02.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni