• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Avrupa dijital reklam yatırımları 2018’de 55 milyar euro’yu aştı

11 Haziran 2019 Salı 12:00
12
14
16
18

Avrupa dijital reklam yatırımları 2018’de 55 milyar euro’yu aştı

           HABER MERKEZİ     
     Bir önceki yıla göre yüzde 13,9 artan gösteren Dijital Reklam Yatırımları 2011’den bu yana en hızlı büyümeyi yaşadı. Out-stream video reklam yatırımlarının geçen yıla oranla yüzde 44,7 artması dikkati çeken unsur oldu.
     Geçtiğimiz hafta Varşova’da gerçekleşen Interact Konferansı’nda açıklanan AdExBenchmark Raporu’na göre; Avrupa Dijital Reklam Yatırımları Video, Mobil ve Sosyal medya yatırımlarının büyük artışının etkisiyle geçen yıla göre %13,9 büyüyerek 55,1 milyar Euro’ya ulaştı. Bu aynı zamanda 2011’den bu yana görülen en hızlı büyüme olma özelliğini de taşıyor. Böylece Avrupa Dijital Reklam Pazarı 2012’ye oranla yaklaşık 2 katından fazla büyümüş oldu.
     28 ülkeyi kapsayan AdExBenchmark Raporu, 2018 yılında 21 ülkenin iki haneli büyüme kaydettiğini ortaya koydu.

     Raporda yer alan 28 pazarın hepsinde iki haneli büyüme gösteren Out-stream Video ve mobil reklam yatırımları 2018 rakamlarını da önemli ölçüde etkiledi. Out-stream Video reklam yatırımları yüzde 44,7, In-stream Video reklam yatırımları ise yüzde 19,7 oranında büyüdü. Video reklamları toplamda yüzde 30,9 artışla 7,6 milyar Euro’ya ulaşırken Display reklam yatırımlarının yüzde 33’ünü oluşturdu.
     Arama motoru reklamları yüzde 12,5 büyümeyle 25 milyar Euro’ya ulaşarak en büyük Dijital Reklam kategorisi olma özelliğini sürdürdü.
Sosyal medya yüzde 33,7 artışla Display reklam yatırımlarının yüzde 49’unu oluşturdu. Toplam Mobil reklam yatırımları yüzde 31,4 artışla 22,8 milyar Euro’ya ulaştı ve Avrupa Dijital reklam yatırımlarının yüzde 41’ini temsil eder hale geldi.

     IAB Avrupa CEO’su Townsend Feehand rakamları şöyle yorumladı: “Avrupa’da Mobil ve Video tarafından domine edilen, sağlıklı ve çift haneli rakamlarla büyümeye devam eden bir manzara görmek son derece umut verici. Dijital reklam endüstrisi, Avrupa Gayrisafi Yurtiçi Hasılası’na 55 milyar Euro katkıda bulunuyor ve hem gelişmiş hem de gelişmekte olan pazarlara değer katıyor. Dijital reklam yatırımları Avrupa’daki tüm medya reklam yatırımlarının yüzde 45’ini oluşturuyor. Pazar bir yandan gelişmeyi sürdürürken yeni veri koruma kurallarıkullanıcıları da bilinçlendiriyor. Kişisel gizliliğin ön planda olduğu, tüketicileri koruyan reklamlar sunmak Avrupa’nın Dijital Ekonomisini desteklemek açısından büyük önem taşıyor.”
     IAB Avrupa AdExBenchmark araştırması dijital reklam pazarını üç ana başlıkta inceliyor: Display, Arama Motoru ve İlan Sayfaları. Bu formatlardaki büyüme, gelişen cihaz kullanımı ve tüketim alışkanlıklarındaki değişikliklerle de destekleniyor.Display reklam yatırımlarının 2018’de yüzde 17,5 artışla toplamın yüzde 42,2’sini oluşturması ve Arama Motoru kategorisiyle aradaki farkı kapatması dikkat çeken bir nokta olarak öne çıkıyor.


+ Benzer Haberler
» İzmir’in 5 yıllık yol haritası belirlendi
» İlk kez yurt dışına açılacak KOBİ’lere 300 bin TL destek
» ABD ile kimya ticaret hacmi hedefi 15 milyar $
» Lösev Bağış Kumbaraları Efes Selçuk’ta
» Başkan Batur’dan Konak’a aşure ikramı
» Pir Sultan Abdal Güzelbahçe’de sahnelendi
» Palandöken, “İşsizlik artınca sosyal medya yeni iş kapısı oldu”
» Toplumsal cinsiyet eşitliği eğitimi kadın sorunlarının çözümüne katkı sağlıyor
» VakıfBank e-teminat mektubu ile gümrük işlemleri kolaylaştı
» Halkbank’tan TLREF’e endeksli dört farklı bono ihracı


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 14.09.2019
  Ticaret 13.09.2019
  Ticaret 12.09.2019
  Ticaret 11.09.2019
  Ticaret 10.09.2019
  Ticaret 09.09.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni