• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

AVM’lerde HES için kioks dönemi

20 Ocak 2021 Çarşamba 14:00
12
14
16
18

Ziyaretçiler, HES kodu artırılmış gerçeklik gözlük ve kiokslar ile sorgulanacak
AVM’lerde HES için kioks dönemi

   ► Securitas Türkiye Ülke Başkanı Murat Kösereisoğlu, Securitas Avrupa Dijitalleşme Endeksi’nde dijitalleşmenin en yüksek olduğu ülkenin Türkiye olduğunu söyledi.

           SEDA GÖK      
     Kovid-19 ile birlikte hayatımıza giren HES kodu AVM’ler başta olmak üzere birçok işletmeye girerken zorunlu olarak sorgulanmaya devam ediyor. Önümüzdeki günlerde kodun dijital olarak sorgulanması için yeni bir dönem başlıyor.
     Halen bina girişlerinde güvenlik görevlileri tarafından sorgulaması yapılan HES kodları yakın bir zamanda güvenlik görevlilerinin taktığı artırılmış gerçeklik gözlükleri ve bina girişlerine konulacak kiokslar ile otomatik olarak yapılacak.
     Securitas Türkiye Ülke Başkanı Murat Kösereisoğlu, Kovid-19 ile birlikte güvenlik sektöründe de dijitalleşmenin hız kazandığını söyledi.
     Bu süreçte teknolojiye daha fazla yatırım yapıldığını ve müşteri taleplerinin de bu yönde geliştiğini ifade eden Kösereisoğlu, bu kapsamda HES kodlarının sorgulaması için yeni yöntemler geliştirdiklerini bildirdi. Kösereisoğlu, bu konuda “AVM girişlerine tıpkı ateş ölçer kameralar gibi kiosklar yerleştirilmesi gündemimizde. Böylece ziyaretçiler HES kodlarını kendileri okutabilecek ya da sisteme girebilecekler. Bu uygulama girişlerdeki teması da azaltacak.

     Ziyaretçiler kioskların üzerindeki kameralara HES kodlarını kendileri okutarak giriş yapabilecekler. Eğer ziyaretçi riskli ise kiosk farklı bir uyarı sesi çıkartarak, çevreyi uyaracak. HES kodunun yazılı olarak girilmesi gereken durumlarda ise yine kioskun yanında elinde kablosuz klavye ile bir güvenlik görevlisi kendilerine yardımcı olacak. Ziyaretçilerle temas etmeden söyledikleri HES kodunu sisteme girerek, işlemi tamamlayacak” bilgilerini verdi. Özel olarak tasarlanan Google glass benzeri artırılmış gerçeklik gözlüklerinin de yakın zamanda devreye alınacağını belirten Kösereisoğlu, “HES kodlarının okutularak girilmesi zorunlu olan yerlerde örneğin AVM’lerde güvenlik görevlilerinin gözündeki bu gözlükler aracılığıyla, HES kodları anında okutularak, girişlerdeki yoğunluğun önlenmesini planlanıyor” dedi.

1 MİLYON 31 BİN KİŞİYE HES SORGULAMASI
     HES uygulamasında şimdiye kadar 83 birimde toplam 1 milyon 31 bin kişiyi sorguladıklarını anlatan Kösereisoğlu, “Yaklaşık yüzde 1 oranında riskli misafir tespit edildi ve bu misafirlerimizin AVM’ye girmelerine izin verilmedi. Bu rakam HES uygulamasının ilk günlerinde yüzde 10 seviyesindeydi, alınan önlemlerin etkisiyle riskli misafir sayımızda ciddi bir düşüş yaşandı” dedi.
 
DİJİTALLEŞMEYE 16 MİLYON LİRA YATIRIM
     Securitas olarak bu yıl için 16 milyon TL dijital yatırıma bütçe ayırdıklarını bildiren Kösereisoğlu, pandemi sonrası dönem için 2021 yılında ise yüzde 19 büyüme oranı ile yaklaşık 1.5 milyar TL ciroya ulaşmayı hedeflediklerini anlattı.
     Kösereisoğlu, “Securitas Avrupa’da dijitalleşme endeksi en yüksek ülke biz olduk çünkü Securitas Türkiye olarak sahada gerçekleşen olayları dijital ortamda paylaşabiliyoruz. Bunu gerek Dijital Puantaj Yöntemi ile gerek Dijital Görevlendirme Talimatı ile de geliştirdik. Sahada olan her şeyin güvenlik görevlileri tarafından raporlanması ve Kurumsal Müşteri Portalı aracılığı ile müşteri tarafından görünmesini sağlıyoruz. Şu anda Kurumsal Portal kullanım oranımız %66. Pandemi devam ediyor ve uzun süre HES kodu benzeri kontroller hayatımızda olacak. Bu doğrultuda yeni teknolojileri hayatımıza dahil edeceğiz” dedi.

HAVACILIK, TURİZM VE GİYİMDE DARALMA DAHA FAZLA HİSSEDİLDİ
     Özel güvenlik sektörü ve firmaları özelinde 2020 yılına ilişkin değerlendirmeler ve 2021 beklentilerini aktaran Kösereisoğlu, bu konuda şunları söyledi:
     “2020 yılı tüm dünyayı, tüm sektörleri etkilediği gibi elbette bizi de olumsuz etkiledi.
     2020 yılı hedefimizden yaklaşık %12 oranında geri kaldık. 1.4 milyar TL hedefler iken, yılı 1.26 milyar TL ciro ile yılı kapattık. Müşterilerimize sağladığımız SGK hizmet günü olarak bakacak olursak 2020 yılında 2019’a göre %9,3 daha az hizmet günü ürettik diyebiliriz. Daralmanın en fazla hissedildiği sektörler havacılık, turizm, giyim ve hızlı tüketim mağazacılığı oldu. 2020’ye dair olumlu bir nokta ise yaşanan bu genel daralmaya karşılık güçlü yeni satışlarımız oldu, 2020 açılış portfolyomuzun %11’i kadar yeni satış yaparak bu daralmanın etkisini azalttık. Tüm zorluklara rağmen, 2021’e umutla bakıyoruz ve kademeli bir toparlanma bekliyoruz. 2022 ve sonrası için ise çok daha fazla umutluyuz, ülkemizin potansiyeli ile genel bir iyileşme bekliyoruz. 2021 yılında ise %19 büyüme oranı ile yaklaşık 1.5 milyar TL’lik bir ciroya ulaşmayı hedefliyoruz.”


+ Benzer Haberler
» “Peynirde ithalattan önce maliyetler düşürülmeli”
» Enginar üretici destek bekliyor
» “Konteyner kıtlığı ihracatçı için ciddi bir sorun”
» Bakkalların veresiye defteri kabardı
» Eğitimciler önce ‘sağlık’ diyor
» Turizmciler 2021’den umutlu
» Patates üreticisi alternatif pazarlama istiyor
» Dokak: 81 il düğün tarihi bekliyor
» Yağmur suyu hasadıyla kentler geleceğine yön veriyor
» İzmir Limanı’nda planlı yatırımlar hız kesmiyor


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 05.03.2021
  Ticaret 04.03.2021
  Ticaret 03.03.2021
  Ticaret 02.03.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni