• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Av. İpek Aşıkoğlu / Av. Filiz Çayırpare ►HUKUKİ BAKIŞ
12
14
16
18
21/12/2017 15:03
Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliği İle Gelen Düzenlemeler (3)

İpek Aşıkoğlu
Avukat
ipekasikoglu@moral.av.tr
Filiz Çayırpare
Avukat
filizpiyalcayirpare@moral.av.tr
Moral Hukuk Büro

2. Abonelik Sözleşmesinin Feshi
     Yönetmelik kapsamında, Tüketiciler’in abonelik sözleşmelerini istedikleri anda ve ücretsiz olarak feshedebileceklerini belirtmiştir. Tüketiciler, abonelik sözleşmelerini sonlandırmaya ilişkin isteklerini,
     • İşletmeci ya da temsilcisine yazılı olarak ileterek,
     • Teyit edilmesi şartıyla İşletmeci’nin kayıtlı faks numarasına imzalı olarak göndererek,
     • İşletmeci tarafından saklanabilecek şekilde güvenli elektronik imza ile imzalayıp göndererek,
ya da BTK tarafından belirlenecek diğer yöntemleri kullanarak iletme konusunda serbesttirler.
     İşletmeci, Tüketici’nin fesih bildirimini almasını takip eden 24 (yirmidört) saat içinde, bildirimi aldığını Tüketici’ye bildirerek ücretlendirmeyi durdurmak ve (yedi) gün içerisinde de fesih işlemini gerçekleştirmek ve bununla birlikte varsa mülkiyeti kendisine ait olan ekipman/cihaz vb. ürünlerin tesliminin gerektiğini Tüketici’ye kısa mesaj, posta, e-posta yahut arama yöntemlerinden birini kullanarak bildirmek, Tüketici’nin fesih bildirimi talebinden itibaren en geç 4 (dört) ay içinde bakiye borçları için Tüketici’ye fatura göndermek ile yükümlü kılınmıştır.
     Son olarak, abonelik sözleşmeleriyle ilgili Yönetmelik ile gelen son değişiklik ise internet servis sağlayıcıları değişikliğidir. Bu düzenlemeye göre Tüketici, talebi halinde internet servis sağlayıcısını değiştirebilme hakkına sahiptir. Değişikliğin gerçekleştirilmesi sırasında İşletmeciler, Tüketici’nin mağduriyetini en az şekilde tutacak şekilde işbirliği içinde hareket etmekle mükelleftir.

IV. Hizmetler’in Kısıtlanması ve Durdurulması
     Hizmetler’in, mücbir sebepler dışında İşletmeciler tarafından kesintisiz olarak sürdürülmesinin esas olduğu belirtilmiştir. Hizmetler’in Tüketici’nin fatura bedelini ödememesi sebebiyle durdurulması halinde, Hizmet’in durdurulduğu tarihten itibaren Tüketici’ye herhangi bir ücretin yansıtılmaması gerekmektedir. Bununla birlikte, fatura bedelinin ödenmesinden itibaren en geç 24 (yirmi dört) saat içerisinde Hizmet’in sunulmasına devam edilmesi gerekmektedir. İşletmeci tarafından, Tüketici’nin faturasını ödememesi nedeni ile hizmetin kısıtlanması/durdurulması ve hattın tekrar hizmete açılması durumunda, bir takvim yılındaki ilk açma-kapama işlemi için Tüketici’ye herhangi bir ad altında ücret yansıtılamayacağı Yönetmelik’te belirtilmiştir.
     Yönetmelik ile İşletmeciler’in, öngörülebilir herhangi bir nedenle hizmet sunumunda kesinti yapılacak olması halinde, makul bir süre öncesinde bu durumun başlangıç ve bitiş zamanını kısa mesaj, elektronik posta, uyarı görseli, arama veya sesli yanıt sistemi yöntemlerinden biri ile Tüketici’ye bildirme yükümlüdür.

V. Faturalara İlişkin Düzenlemeler
     İşletmeciler, mali mevzuata uygun olarak düzenlenen faturaları Tüketici’lere son ödeme tarihinden önce olacak şekilde iletmekle yükümlüdür. Yönetmelik’le gelen yeni düzenlemeler ile faturaların, postanın yanı sıra elektronik olarak (e-Fatura) yahut kısa mesaj şeklinde gönderilmesine imkân tanınmıştır. Faturaların, e-Fatura veya kısa mesaj halinde gönderilmesinin tercih edilmesi halinde, faturanın son ödeme tarihinden en az 7 (yedi) gün önce Tüketici’nin elinde olacak şekilde gönderilmesi gerekmektedir.
     Ayrıca, fatura bedelinin ödenmemesi halinde İşletmeci, borcun takibi için yasal işlemleri başlatmadan makul bir süre öncesinde, Tüketici’nin borcunu ifa etmesi gerektiği aksi takdirde borcun yasal yollarla tahsil edileceği hakkında son uyarıyı yapmakla yükümlü kılınmıştır.
     İşletmeci tarafından Tüketici’ye iletilecek olan faturada yer alması gereken unsurlar Yönetmelik’te ayrıntılı olarak düzenlenmiştir. Bununla birlikte İşletmeci tarafından Tüketici’ye iletilecek olan ayrıntılı faturalarda yer alması gereken diğer hususlar ise şöyledir:
     • Mobil ve sabit telefon aboneliklerinde aranan her numara ve numaranın ait olduğu işletmeci adı, işletmeci adı bilinmiyorsa “diğer işletmeci” ifadesi, aramanın yapıldığı tarih ve saat, her bir arama için arama süresi ve arama ücreti, arama yöntemi (sesli, görüntülü vb.), toplam arama sayısı ve toplam konuşma süresi,
     • Uluslararası dolaşımda ve yurtdışına doğru yapılan çağrılarda, sabit telefon hizmeti aboneliklerinde ise yurtdışına doğru yapılan çağrılarda aranan numaranın yanında aranan ülkeye ilişkin ülke adı/kodu gibi açıklayıcı bilgi ile mobil telefon hizmeti aboneliklerinde uluslararası dolaşımda aramanın başlatıldığı ülke bilgisi, veri iletim yöntemi, veri aktarımının boyutu, süresi ve ücreti.

VI. Diğer Düzenlemeler
     İşletmeciler’in Yönetmelik ile belirlenen yükümlülüklerini yerine getirmemeleri halinde haklarında 15 Şubat 2014 tarihli ve 28914 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu İdari Yaptırımlar Yönetmeliği hükümleri uygulanacaktır.
     Son olarak belirtmek gerekir ki, Telekomünikasyon Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliği ile Mülga Yönetmelik’e dayanılarak uygulanan usul ve esaslar, alınan BTK kararları ile diğer idari işlemlerin Yönetmelik’e aykırı olmayan hükümlerinin konuya ilişkin yeni bir işlem yapılana kadar geçerliliğini muhafaza edeceği Yönetmelik kapsamında hüküm altına alınmıştır.

Önceki Yazılar :
Haberler
  21 Ocak 2018 Tarihli ve 30308 Sayılı Resmî Gazete

  Rusya’dan turistlere yeni ambargo

  Sarıeroğlu: SUT Fiyatlarında Reform Gerçekleştireceğiz

  Türk firmalar Expo Turkey by Qatar’da büyük ilgi gördü

  Havayolu yatırımlarına destek

  Çin-Avrupa Birliği turizm yılı açıldı

  Geleceğin ustaları karne heyecanı yaşadı

  Hotpoint’le ızgaralar 3 kat daha az yağlı

  EİB Moda Tasarım Yarışması’nda finalistler belli oldu

  EY Türkiye, İzmir Ofisi ile büyümeye devam ediyor

  MS hastaları, Fisioterapia’da sağlığına kavuşuyor

  Geleceğin Endüstriyel Teknolojileri Şubat’ta Fuar İzmir’de

  Konut satışları yüzde 5,1 artış gösterdi

  Geçmeyen omuz ağrısına dikkat

  “İzmir bizi heyecanlandırıyor”

  BELGEM’in Eğitime verdiği destek sürüyor

  Palandöken, “Esnafın e-ticarette daha fazla yer alması gerek

  Kapanan şirket sayısı arttı

  Avrasya Kapı, Pencere ve Cam fuarı 2018 için gün sayıyor

  Deniz kabarmasına çözüm “Körfez taraması

  Bornova Stadı ikinci yarıya hazır

  “Yeni ekonomide inovasyon süreci”

  Mitsubishi Electric CES 2018’de yeni teknolojilerini sergiledi

  Fotoğraflarla anılardaki Karşıyaka

  Karabağlar Belediyesinden çocuklara en güzel karne hediyesi

  Eczacı istihdam teşviki istiyor

  “Yaşamın şifreleri genlerimizde saklı”

  Her 10 kişiden biri kör olma riski taşıyor

  Annelere bitkisel yağ uyarısı

  “Lujo Hotel, Bodrum için Büyük Düşündü”

  İzmir Amerikan Koleji 2100 fidana can verdi

  Başkan Atila, okul aile birlikleriyle buluştu

  Rafet Paşa Mahallesi’ndeki park yenilendi

  Foça Belediyesi Çocuk Evi’nde tatil sevinci

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  BORSALARDA ALIM-SATIM

  20 Ocak 2018 Tarihli ve 30307 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 15.02.2018 - 10:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 13.02.2018 - 10:30

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 15.02.2018 - 10:00

  MÜTEFERRİK

  İLAÇ-TIBBİ MALZEMELER

  İAŞE

  ELEKTRİK-ELEKTRONİK-SU

  BİLİŞİM VE TEKNOLOJİ

  YAKIT-AKARYAKIT

  HARİTA-PLAN-PROJE

  İNŞAAT

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 22.01.2018
  Ticaret 20.01.2018
  Ticaret 19.01.2018
  Ticaret 18.01.2018
  Ticaret 17.01.2018
  Ticaret 16.01.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni