• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Av. İpek Aşıkoğlu / Av. Filiz Çayırpare ►HUKUKİ BAKIŞ
12
14
16
18
19/12/2017 17:53
Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliği İle Gelen Düzenlemeler (1)

İpek Aşıkoğlu
Avukat
ipekasikoglu@moral.av.tr
Filiz Çayırpare
Avukat
filizpiyalcayirpare@moral.av.tr
Moral Hukuk Büro

     Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (“BTK”) tarafından 5 Kasım 2008 tarihli ve 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu’na (“Kanun”) dayanılarak hazırlanan “Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliği” (“Yönetmelik”) 28 Ekim 2017 tarih ve 30224 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.
     Yönetmelik’in abonelik sözleşmelerinin kuruluşu ile içeriğine ilişkin 7. maddesinin 1. ve 9. fıkraları Yönetmelik’in yayımı tarihinde, diğer tüm maddeleri ise yayım tarihinden 6 ay sonra yürürlüğe girecektir. Bununla birlikte, 28 Temmuz 2010 tarih ve 27655 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliği” (“Mülga Yönetmelik”), Yönetmelik’in yayım tarihinden itibaren 6 ay sonra geçerli olmak üzere yürürlükten kaldırılmıştır.

     Yönetmelik, sektörde yaşanan güncel hukuki gelişmeler ve AB mevzuatı ışığında elektronik haberleşme hizmetinden yararlanan tüketicilerin (“Tüketici/Tüketiciler”) hak ve menfaatlerinin mevcut olandan daha ileri bir düzeyde korunması amacıyla, BTK’ya iletilen İşletmeci ile Tüketici ihtiyaçları göz önünde bulundurularak şekillendirilmiştir. Ayrıca Yönetmelik ile taahhütlü abonelik ve abonelik sözleşmelerinde yer alması gereken unsurlara ilişkin düzenlemeler 24.01.2015 tarih ve 29246 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği (“Abonelik Yönetmeliği”) ile uyumlu hale getirilmiştir.

     Yönetmelik’te Tüketiciler’in hakları ile elektronik haberleşme hizmeti (“Hizmet/Hizmetler”) sunmakta olan işletmecilerin (“İşletmeci/İşletmeciler”) yükümlülüklerine ek olarak, Tüketici ile İşletmeci arasında akdedilecek olan abonelik sözleşmelerinin kuruluşu, uygulanması ve feshi ile faturalandırmaya ilişkin usul ve esaslar düzenlenmektedir. Bunun yanında Yönetmelik’te, İşletmeciler’in tarife, kampanyalar, taahhütlük abonelikler ve katma değerli elektronik haberleşme hizmetlerine dair yükümlülüklerine ilişkin düzenlemeler yer almaktadır.
     Yönetmelik ile gelen düzenlemeler ana başlıklar halinde aşağıda açıklanmaktadır.

I. Tüketici’nin Hakları
     Yönetmelik, Tüketiciler’in İşletmeci tarafından sağlanan Hizmetler’den herhangi bir ayrım gözetilmeksizin adil ve eşit bir şekilde yararlanmasını öngörmektedir. Bununla birlikte, Tüketiciler’e, Hizmetler ile faturalandırma, tarifeler ve kampanyalar ile bunlara ilişkin değişiklikler hakkında açık ve detaylı bilgi alabilme hakkı ile kısa mesaj, müşteri hizmetleri, internet vb. yöntemlerle katılmış oldukları hizmet, tarife veya kampanyalardan katıldıkları yöntem yahut daha basit bir yolla vazgeçme hakkı tanınmıştır.
     Tüketiciler, Yönetmelik kapsamında yer alan Hizmetler için paylaşmış oldukları kişisel verilerinin kamuya açık rehber içeriğinde yer alıp almamasını bizzat tayin etme hakkına sahiptir. Bunun yanı sıra, Mülga Yönetmelik’te yer alan Tüketiciler’in istenmeyen mesaj ve iletileri reddetme hakkı ile faturalarına üst sınır getirebilme hakkına ilişkin düzenleme yürürlükten kaldırılmıştır.

II. İşletmeci’nin Yükümlülükleri
     İşletmeci, sunduğu Hizmetler ile bu Hizmetler’in kullanımı ile ilgili olarak, özellikle Hizmetler arasında seçim yapılıp abonelik sözleşmesi kurulurken Tüketici’nin karar vermesinde etkili olabilecek hususlar hakkında, kendisine bu konuda yöneltilen bir talep olmaksızın Tüketici’yi bilgilendirmekle yükümlüdür.
İşletmeci;
     • İşletmeci’nin adı, unvanı ve adresi,
     • Sunulacak Hizmet’in tanımı ve kapsamı,
     • Sunulan Hizmet veya kampanya ve tarife kapsamında herhangi bir değişikliğe ilişkin bilgilendirme, (değişiklik uygulanmadan makul bir süre içerisinde)
     • Hizmet’e erişim ve kullanımı konusunda genel hüküm ve şartlar,
     • Hizmet için uygulanacak tarifeler ve abonelik paketleri,
     • Tarifelerin içerdiği vergi türleri ile bu vergilerin tarifelere yansıtılma oranı,
     • Alınan Hizmetler ve tarifeler karşılığında Tüketici’nin tüm vergiler dahil olmak üzere ödemekle yükümlü olduğu ücret,
     • Abonelik tesisi nedeniyle alınacak diğer ücretler,
     • Taahhütnamelere ilişkin genel hükümler ile standart sözleşme şartları,
     • Sunulan bakım/onarım hizmetlerine ilişkin genel bilgiler,
     • İşletmeci’nin kusurundan kaynaklanan sebeplerle taraflar arasındaki sözleşmede öngörülen hizmet kalitesinin sağlanamaması halinde Tüketici’nin zararının nasıl tazmin edileceği,
     • Tüketici şikayetlerinin çözüm usul ve süreçleri, hakkında Tüketici’yi bilgilendirmekle yükümlüdür.

     Bunların yanı sıra Yönetmelik ile İşletmeci’ye, BTK düzenlemelerine uygun bir internet sitesi kurması yahut mevcut internet sitesini bu düzenlemelere uygun hale getirme yükümlülüğü getirilmiştir. İşletmeciler, internet sitelerinden Tüketici şikayetlerine ilişkin başvuruların iletilebilmesini sağlamak ve internet sitelerinde gerek şikayetler gerekse sunulacak tüm Hizmetler ile tarifeler, kampanyalar ve diğer ücretler ile arıza giderilmesine ilişkin genel hususlar ve fesih gibi hizmet sunum koşulları başta olmak üzere gerekli bilgilere yer vermekle yükümlüdür.

Önceki Yazılar :
Haberler
  “Teknik eleman açığını kapatacağız”

  ‘Körfez Festivali’ renkli görüntülerle başladı

  Kahvecilerden merdiven altı satışlara tepki

  Sanayi ve hizmet sektörlerinde 107 milyon 265 bin 393 TEP(1) enerji tüketildi

  Tüketici güven endeksi 59,3 oldu

  Yurt dışı üretici fiyat endeksi aylık %18,16 arttı

  Ticaret Bakanlığı istişare kurulu 2. toplantısı yapıldı

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 02.10.2018 - 11:00

  Ege Üniversitesi ve İAOSB işbirliğine gidiyor

  81 ildeki KOBİ’lere kitlesel dijitalleşme eğitimi

  Ege Perla 1 yaşında

  “İzmir, Doğu-Batı ticaretinde merkez olacak”

  Malta ve Türkiye ekonomik işbirliği

  İş dünyası YEP’i değerlendirdi

  Esnaf vitrinlerinde Bornova

  İzmir CHP’den eğitimde 12 çözüm önerisi

  Uşak Sivaslı Karaboyalık Göleti’nde çalışmalar devam ediyor

  22 ülkeden 50 çelik devi İstanbul’da buluştu

  Karşıyaka unutmadı!

  Tarım ve hayvancılık Ovacık’ta hayat buluyor

  TL üzerinden sözleşme piyasaların ateşini düşürebilir

  Üretimde % 15 verimlilik yerli teknolojiyle sağlanacak

  Vatozlar da Körfez’e döndü

  3 Otomobil devi Google ile güçlerini birleştiriyor

  e-ticaret siteleri yüksek trafiğe hazır mı?

  Baykuş Ödülleri’nde İnci Holding, ‘Çevik Dönüşüm Projesi’yle Bronz Baykuş ödülüne layık görüldü

  Firmaların % 96’sı siber saldırıya maruz kalıyor

  Siber saldırılar bireylerin ve şirketlerin maddi ve veri kaybına sebep oluyor

  Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi’nde AstraZeneca zirveye oynuyor

  Anadolu Hayat Emeklilik çocuğum için eğitim sigortası ile çocukların eğitimi güvence altında

  Yerli veri depolama çözümü ile küresel devlere meydan okuyor

  Hortonworks, IBM ve Red Hat’tan işbirliği

  Nokia 7 Plus Yılın Tüketici Akıllı Telefonu ödülünü kazandı

  Barış Selçuk’tan anlamlı mesaj

  İzmir’de felsefe konuşulacak

  Tarihi Tapınak ayağa kalkıyor

  Karabağlar’da kültürel zenginlik

  İzmir sokak lezzetleri Lyon’u fethetti

  Buca’da yatırımlar hız kesmiyor; Ova Kasım’da hizmetinizde

  Parklara hijyenik dokunuş

  “Tefrika ve husumet değil muhabbet ve birlik lazım”

  Çimlerde konser keyfi

  Narlıdere’de İlköğretim Haftası kutlandı

  Gaziler, Bornova’da buluştu

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 15.10.2018 - 10:00

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 22.09.2018
  Ticaret 21.09.2018
  Ticaret 20.09.2018
  Ticaret 19.09.2018
  Ticaret 18.09.2018
  Ticaret 17.09.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni