• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Av. İpek Aşıkoğlu / Av. Filiz Çayırpare ►HUKUKİ BAKIŞ
12
14
16
18
19/12/2017 17:53
Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliği İle Gelen Düzenlemeler (1)

İpek Aşıkoğlu
Avukat
ipekasikoglu@moral.av.tr
Filiz Çayırpare
Avukat
filizpiyalcayirpare@moral.av.tr
Moral Hukuk Büro

     Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (“BTK”) tarafından 5 Kasım 2008 tarihli ve 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu’na (“Kanun”) dayanılarak hazırlanan “Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliği” (“Yönetmelik”) 28 Ekim 2017 tarih ve 30224 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.
     Yönetmelik’in abonelik sözleşmelerinin kuruluşu ile içeriğine ilişkin 7. maddesinin 1. ve 9. fıkraları Yönetmelik’in yayımı tarihinde, diğer tüm maddeleri ise yayım tarihinden 6 ay sonra yürürlüğe girecektir. Bununla birlikte, 28 Temmuz 2010 tarih ve 27655 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliği” (“Mülga Yönetmelik”), Yönetmelik’in yayım tarihinden itibaren 6 ay sonra geçerli olmak üzere yürürlükten kaldırılmıştır.

     Yönetmelik, sektörde yaşanan güncel hukuki gelişmeler ve AB mevzuatı ışığında elektronik haberleşme hizmetinden yararlanan tüketicilerin (“Tüketici/Tüketiciler”) hak ve menfaatlerinin mevcut olandan daha ileri bir düzeyde korunması amacıyla, BTK’ya iletilen İşletmeci ile Tüketici ihtiyaçları göz önünde bulundurularak şekillendirilmiştir. Ayrıca Yönetmelik ile taahhütlü abonelik ve abonelik sözleşmelerinde yer alması gereken unsurlara ilişkin düzenlemeler 24.01.2015 tarih ve 29246 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği (“Abonelik Yönetmeliği”) ile uyumlu hale getirilmiştir.

     Yönetmelik’te Tüketiciler’in hakları ile elektronik haberleşme hizmeti (“Hizmet/Hizmetler”) sunmakta olan işletmecilerin (“İşletmeci/İşletmeciler”) yükümlülüklerine ek olarak, Tüketici ile İşletmeci arasında akdedilecek olan abonelik sözleşmelerinin kuruluşu, uygulanması ve feshi ile faturalandırmaya ilişkin usul ve esaslar düzenlenmektedir. Bunun yanında Yönetmelik’te, İşletmeciler’in tarife, kampanyalar, taahhütlük abonelikler ve katma değerli elektronik haberleşme hizmetlerine dair yükümlülüklerine ilişkin düzenlemeler yer almaktadır.
     Yönetmelik ile gelen düzenlemeler ana başlıklar halinde aşağıda açıklanmaktadır.

I. Tüketici’nin Hakları
     Yönetmelik, Tüketiciler’in İşletmeci tarafından sağlanan Hizmetler’den herhangi bir ayrım gözetilmeksizin adil ve eşit bir şekilde yararlanmasını öngörmektedir. Bununla birlikte, Tüketiciler’e, Hizmetler ile faturalandırma, tarifeler ve kampanyalar ile bunlara ilişkin değişiklikler hakkında açık ve detaylı bilgi alabilme hakkı ile kısa mesaj, müşteri hizmetleri, internet vb. yöntemlerle katılmış oldukları hizmet, tarife veya kampanyalardan katıldıkları yöntem yahut daha basit bir yolla vazgeçme hakkı tanınmıştır.
     Tüketiciler, Yönetmelik kapsamında yer alan Hizmetler için paylaşmış oldukları kişisel verilerinin kamuya açık rehber içeriğinde yer alıp almamasını bizzat tayin etme hakkına sahiptir. Bunun yanı sıra, Mülga Yönetmelik’te yer alan Tüketiciler’in istenmeyen mesaj ve iletileri reddetme hakkı ile faturalarına üst sınır getirebilme hakkına ilişkin düzenleme yürürlükten kaldırılmıştır.

II. İşletmeci’nin Yükümlülükleri
     İşletmeci, sunduğu Hizmetler ile bu Hizmetler’in kullanımı ile ilgili olarak, özellikle Hizmetler arasında seçim yapılıp abonelik sözleşmesi kurulurken Tüketici’nin karar vermesinde etkili olabilecek hususlar hakkında, kendisine bu konuda yöneltilen bir talep olmaksızın Tüketici’yi bilgilendirmekle yükümlüdür.
İşletmeci;
     • İşletmeci’nin adı, unvanı ve adresi,
     • Sunulacak Hizmet’in tanımı ve kapsamı,
     • Sunulan Hizmet veya kampanya ve tarife kapsamında herhangi bir değişikliğe ilişkin bilgilendirme, (değişiklik uygulanmadan makul bir süre içerisinde)
     • Hizmet’e erişim ve kullanımı konusunda genel hüküm ve şartlar,
     • Hizmet için uygulanacak tarifeler ve abonelik paketleri,
     • Tarifelerin içerdiği vergi türleri ile bu vergilerin tarifelere yansıtılma oranı,
     • Alınan Hizmetler ve tarifeler karşılığında Tüketici’nin tüm vergiler dahil olmak üzere ödemekle yükümlü olduğu ücret,
     • Abonelik tesisi nedeniyle alınacak diğer ücretler,
     • Taahhütnamelere ilişkin genel hükümler ile standart sözleşme şartları,
     • Sunulan bakım/onarım hizmetlerine ilişkin genel bilgiler,
     • İşletmeci’nin kusurundan kaynaklanan sebeplerle taraflar arasındaki sözleşmede öngörülen hizmet kalitesinin sağlanamaması halinde Tüketici’nin zararının nasıl tazmin edileceği,
     • Tüketici şikayetlerinin çözüm usul ve süreçleri, hakkında Tüketici’yi bilgilendirmekle yükümlüdür.

     Bunların yanı sıra Yönetmelik ile İşletmeci’ye, BTK düzenlemelerine uygun bir internet sitesi kurması yahut mevcut internet sitesini bu düzenlemelere uygun hale getirme yükümlülüğü getirilmiştir. İşletmeciler, internet sitelerinden Tüketici şikayetlerine ilişkin başvuruların iletilebilmesini sağlamak ve internet sitelerinde gerek şikayetler gerekse sunulacak tüm Hizmetler ile tarifeler, kampanyalar ve diğer ücretler ile arıza giderilmesine ilişkin genel hususlar ve fesih gibi hizmet sunum koşulları başta olmak üzere gerekli bilgilere yer vermekle yükümlüdür.

Önceki Yazılar :
Haberler
  21 Ocak 2018 Tarihli ve 30308 Sayılı Resmî Gazete

  Rusya’dan turistlere yeni ambargo

  Sarıeroğlu: SUT Fiyatlarında Reform Gerçekleştireceğiz

  Türk firmalar Expo Turkey by Qatar’da büyük ilgi gördü

  Havayolu yatırımlarına destek

  Çin-Avrupa Birliği turizm yılı açıldı

  Geleceğin ustaları karne heyecanı yaşadı

  Hotpoint’le ızgaralar 3 kat daha az yağlı

  EİB Moda Tasarım Yarışması’nda finalistler belli oldu

  EY Türkiye, İzmir Ofisi ile büyümeye devam ediyor

  MS hastaları, Fisioterapia’da sağlığına kavuşuyor

  Geleceğin Endüstriyel Teknolojileri Şubat’ta Fuar İzmir’de

  Konut satışları yüzde 5,1 artış gösterdi

  Geçmeyen omuz ağrısına dikkat

  “İzmir bizi heyecanlandırıyor”

  BELGEM’in Eğitime verdiği destek sürüyor

  Palandöken, “Esnafın e-ticarette daha fazla yer alması gerek

  Kapanan şirket sayısı arttı

  Avrasya Kapı, Pencere ve Cam fuarı 2018 için gün sayıyor

  Deniz kabarmasına çözüm “Körfez taraması

  Bornova Stadı ikinci yarıya hazır

  “Yeni ekonomide inovasyon süreci”

  Mitsubishi Electric CES 2018’de yeni teknolojilerini sergiledi

  Fotoğraflarla anılardaki Karşıyaka

  Karabağlar Belediyesinden çocuklara en güzel karne hediyesi

  Eczacı istihdam teşviki istiyor

  “Yaşamın şifreleri genlerimizde saklı”

  Her 10 kişiden biri kör olma riski taşıyor

  Annelere bitkisel yağ uyarısı

  “Lujo Hotel, Bodrum için Büyük Düşündü”

  İzmir Amerikan Koleji 2100 fidana can verdi

  Başkan Atila, okul aile birlikleriyle buluştu

  Rafet Paşa Mahallesi’ndeki park yenilendi

  Foça Belediyesi Çocuk Evi’nde tatil sevinci

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  BORSALARDA ALIM-SATIM

  20 Ocak 2018 Tarihli ve 30307 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 15.02.2018 - 10:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 13.02.2018 - 10:30

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 15.02.2018 - 10:00

  MÜTEFERRİK

  İLAÇ-TIBBİ MALZEMELER

  İAŞE

  ELEKTRİK-ELEKTRONİK-SU

  BİLİŞİM VE TEKNOLOJİ

  YAKIT-AKARYAKIT

  HARİTA-PLAN-PROJE

  İNŞAAT

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 22.01.2018
  Ticaret 20.01.2018
  Ticaret 19.01.2018
  Ticaret 18.01.2018
  Ticaret 17.01.2018
  Ticaret 16.01.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni