• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

Alkollü içkilerdeki vergi yükü turizmciyi endişelendiriyor

05 Temmuz 2018 Perşembe 17:00
12
14
16
18

Alkollü içkilerdeki vergi yükü turizmciyi endişelendiriyor

           HABER MERKEZİ     
     Enflasyon oranında Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) artışının yansıtılmasıyla alkollü içki fiyatlarındaki tırmanış turizmcileri endişelendirdi. Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, vergi ve alkollü içki fiyatlarındaki artışın rakip ülkelere karşı Türk turizmcisinin elini zayıflattığını söyledi. İşler, bakanlık belgeli tesislerle belirlenecek oranda turist getiren ve döviz kazandıran tesislere alkollü içkilerde ÖTV indirimi getirilmesini önerdi.
     Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) Haziran ayı enflasyonu açıklanması ve altı aylık enflasyon rakamlarının belirlenmesiyle birlikte alkollü içkilerden alınacak ÖTV oranları da bellli oldu. Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı, Üretici Fiyat Endeksi’ndeki (ÜFE) son altı aylık değişimin ortalamasını göz önünde bulundurarak alkollü içeçeklerin ÖTV artışını yüzde 15,5 olarak belirledi.

     Vergileme sistemi alkol oranına göre hesaplanan içki fiyatlarına ÖTV artışı nedeniyle bu yıl ikinci kez zam yapılması gündeme geldi. ÖTV’nin enflasyon oranında artışına paralel olarak alkollü içki fiyatlarının altı ayda bir zam gördüğünü belirten TÜROFED Başkan Yardımcısı ve Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, içki fiyatlarındaki artışın “her şey dahil” sistemde tesislerin maliyetlerini arttırdığını söyledi. Tatil için ülkemizi tercih eden turistlerin alkol tüketim alışkanlıklarına dikkat çeken İşler, şu görüşleri dile getirdi:
     “Döviz kurundaki artışın getirdiği avantajlı durumu maliyetleri etkileyen vergi ve fiyat artışıyla kaybediyoruz. ÖTV artışıyla birlikte her şeye zam geliyor. Piyasalar enflasyonun etkisini daha çok hissediyor. İçki fiyatlarındaki artışla birlikte diğer maliyetlerimiz de artıyor. Bu durum, Avrupa pazarındaki rakip ülkeler karşısında ekonomik ve kaliteli tatil imkanı sunan tesislerimizi zora sokuyor, rekabet şansımızı ortadan kaldırıyor. Turizm gelirlerinde düşüşe neden olmanın yanında vergi kaybına da yol açıyor.”

     Türkiye’nin uluslararası turizm platformunda kaçak alkollü içki üretilen ülke olarak görülmesinin kabul edilemez olduğunu belirten TÜROFED Başkan Yardımcısı ve ETİK Başkanı Mehmet İşler, istek ve önerilerini şu sözlerle dile getirdi:
     “Ülke ekonomisine döviz girdisi  ve yan sektörlerle birlikte ciddi katkılar sağlayan, katma değer ve istihdam yaratan turizm sektörünün üzerindeki yük rekabet etmeyi zorlaştırıyor. Özellikle yabancı turistlerin alkol tüketim alışkanlıklarının göz önünde bulundurulması gerekiyor. Türkiye’nin imajını zedeleyen, turizm sektörünün dış pazarlarda rekabet etme gücünü zayıflatan, toplum ve halk sağlığını tehdit eden bu konunun çözümü için vergi uygulamaları gözden geçirilebilir. En azından, bakanlık belgeli tesislerle belirlenecek oranda turist getiren ve belli miktarın üzerinde döviz kazandıran tesislere alkollü içkilerde ÖTV indirimi getirilebilir.”

     ÖTV ve fiyat artışlarının maliyetlerdeki artış sektörel açıdan bir handikap oluştururken başta halk sağlığı olmak üzere başka sorunlara da yol açtığını anlatan Mehmet İşler,  sözlerini şöyle sürdürdü:
     “Vergi ve fiyat artışları bazı alkollü içkilerin kaçak üretimini ve kayıt dışı satışı arttırıyor. Evlerde üretimi, merdivenaltı üretimi arttıran, hatta körükleyen bir durumla karşı karşıyayız. Üretim kontrol edilemez bir alana kayarken kaçak üretim toplum sağlığını tehdit eder boyuta ulaşıyor. İnsanlar evde içki üretip birbirlerine ikram ediyor. Türkiye’de alkol tüketimin azaldığını gösteren istatistikler bizi aldatmasın. İnsanlar alkolden uzaklaşmıyor, merdivenaltı üretime yöneliyor. Düzensiz, sağlıksız, disiplinsiz ve kontrol edilemeyen üretim tarzı arttırır, bu da uluslar arası alanda Türkiye’nin imajını zedeler.”

 


+ Benzer Haberler
» Star Rafinerisi, ilk özel endüstri bölgesi oldu
» Her yıl 214 milyar TL’lik gıda çöpe gidiyor
» Su ürünleri sektörü ABD’ye ihracatta 100 milyon dolar hedefliyor
» Kurulan şirket sayısı %16,26 arttı
» Palandöken, “Gıda israfıyla mücadele hızlanmalı”
» Koç Holding, Dünyanın en iyi işverenleri listesinde ilk 100’de
» Su ürünleri sektörü tek çatı altında buluştu
» ininal, yaygın yükleme ağına Teknosa’yı da ekledi
» Gıdanın geleceğine Aroma katkısı
» “16 Nisan, reform süreci başlangıcıdır”


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.10.2018
  Ticaret 19.10.2018
  Ticaret 18.10.2018
  Ticaret 17.10.2018
  Ticaret 16.10.2018
  Ticaret 15.10.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni