• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Alışverişte ‘güvenlik’ kriteri yükselişte

05 Aralık 2018 Çarşamba 10:00
12
14
16
18

Alışverişte ‘güvenlik’ kriteri yükselişte

   ► KPMG’nin ‘Ben, hayatım, cüzdanım’ araştırması, müşterilerin kişisel verilerinin güvenliği konusunda her zamankinden daha fazla endişeli olduğunu ortaya koydu.

           HABER MERKEZİ     
     KPMG’nin ‘Ben, hayatım, cüzdanım’ araştırması, müşterilerin kişisel verilerinin güvenliği konusunda her zamankinden daha fazla endişeli olduğunu ortaya koydu. Şirketlerden beklenen, daha fazla şeffaflık ve daha iyi iletişimle, müşterilerinin veri güvenliği konusunda güvenlerini kazanmak
     KPMG tarafından düzenlenen ‘Ben, hayatım, cüzdanım 2018’ araştırması, tüketicilerin kişisel verilerinin güvenliği konusunda her geçen yıl daha fazla endişe duyduğunu ortaya koydu.
     Birleşik Krallık, ABD, Birleşik Arap Emirlikleri, Fransa, Brezilya, Kanada, Çin ve Fransa’da 25 bin tüketiciyle yapılan anket sonuçlarına dayanan araştırmaya göre, tüketiciler veri güvenliği konusunda daha kaygılı olsa da, doğru faydalar sağlandığında verilerini paylaşmaya istekli.

Yarısı kimlik hırsızlığından korkuyor
     Araştırmaya göre tüketicilerin çoğunluğu verilerini paylaşma konusunda istekli olsa da katılımcıların yarısı kimlik hırsızlığı konusunda endişeli ve çoğunluğu (yüzde 72) sosyal medya verilerini paylaşma konusunda kimseye güven duymuyor.

En fazla güven sağlık sektörüne
     Araştırmaya katılan tüketicilerin güvenilirlik değerlendirmesinde sağlık şirketleri ilk sırada yer alırken, reklam firmaları sonuncu oldu.

Araştırmadan çıkan sıralama şöyle:
İlk üç:
     • Sağlık hizmeti sağlayıcıları (yüzde 60)
     • Bankacılık hizmeti sağlayıcıları (yüzde 59)
     • Teknoloji şirketleri (yüzde 54)
Son üç:
     • Varlık yönetimi (yüzde 37)
     • Hükümet (yüzde 37)
     • Reklamcılık (yüzde 26)

Gençler daha endişeli
     Araştırma Y kuşağı tüketicileriyle ‘baby boomer’ kuşağı tüketicileri arasında veri paylaşımı konusunda görüş farkları bulunduğunu da ortaya çıkarttı. Araştırmaya göre Y kuşağı tüketicilerinin yarısından fazlası (yüzde 51) kişisel verilerinin güvenliği konusunda geçen yıla oranla daha endişeli. Bu oran X kuşağında yüzde 46, baby boomer’larda ise yüzde 36.
     Araştırmaya göre Y kuşağı tüketicileri (yüzde 21) daha iyi müşteri deneyimi ve kişiselleştirme için baby boomer (yüzde 5) kuşağına kıyasla verilerini paylaşma konusunda daha istekli. Genç tüketiciler veri hırsızlığı konusunda endişeli olmalarına karşın veri paylaşımının yararlarını daha fazla görebiliyor.

Şirketler tüketicinin kaygılarını anlamalı
     KPMG Türkiye Tüketici Ürünleri ve Perakende Sektör Lideri Emrah Akın, şirketlerin bu tabloyu doğru analiz etmesi gerektiğini belirterek, “Tüketiciler, verilerinin kötüye kullanılabileceğinin artık çok daha farkında. Şirketler müşterilerine güven aşılamak için şeffaflıktan vazgeçmemeli ve hangi veriyi hangi amaçla kullandığına dair daha iyi iletişim kurmalı. Tüm şirketlerin, müşterilerinden daha derin iç görüler elde ederek onlarla daha derin ilişkiler kurmak için verileri nasıl sorumlu bir şekilde kullanacağı üzerine düşünmesi gerekiyor. Bunu yapmadıkları takdirde rakiplerin bu boşluğu dolduracağının farkında olmaları büyük önem taşıyor” diye konuştu.

Araştırmada dikkat çeken başlıklar şöyle:
     • Tüketicilerin yüzde 47’si, veri güvenliği konusunda geçtiğimiz yıla kıyasla daha endişeli.
     • Katılımcıların yüzde 75’i artan endişeye ve son zamanlarda artan veri skandallarına rağmen, verilerini şirketlerle paylaşmaya hala sıcak bakıyor.
     • Tüketicilerin yüzde 85’i, sormak zorunda kalmadan şirketlerin bilgilerini korumalarını istiyor.
     • Katılımcıların yüzde 77’si verilerinin satılmasına karşı çıkıyor.
     • Katılımcıların yüzde 71’i verilerini bir bankacılık hizmeti sağlayıcısıyla paylaşmada sorun görmüyor, ancak sadece yüzde 9’u perakendecilerle bu tür verileri güvenle paylaşabileceğini belirtiyor.
     • Tüketicilerin yüzde 67’si hangi bilgilerin güvenilir olduğunu belirleyebileceğini, yüzde 30’u ise bunaldığını hissettiğinde teknolojiden kopmayı tercih ettiğini söylüyor.

 


+ Benzer Haberler
» “AB ile iş birliğini arttırmak için kararlı adımlar atacağız”
» Cari denge fazlası Ekimde 2 milyar 770 milyon dolar
» Büyüme rakamları Türk ekonomisinin acil inişi kazasız yaptığını ortaya koyuyor
» “İzmir’in mazereti yok”
» Turkcell’den yepyeni bir GNÇ
» Palandöken, “Yılbaşı öncesi kredi kartlarına dikkat”
» Doğru PVC Pencere seçimi ile kışın keyfini sürün
» Kocaoğlu’ndan İZBAN çalışanlarına çağrı
» İZTO’dan Japonya’ya turizm atağı: Zeytin Rotası tatlanıyor
» Bu serginin geliri öğrencilere burs olacak


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 12.12.2018
  Ticaret 11.12.2018
  Ticaret 10.12.2018
  Ticaret 08.12.2018
  Ticaret 07.12.2018
  Ticaret 06.12.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni