• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Ahmet S. Tükel ►DEĞERLENDİRME
12
14
16
18
27/12/2017 16:39
Trafikte kavşak sorunu

     Uzun bir süredir İzmir’de tramvay inşaatının da sebep olduğu trafik sıkışıklığı vatandaşların şikayetlerine neden olmakta. Büyük olasılıkla inşaat bitince bir rahatlama olacak. Ancak araç sürücülerinin davranışlarından kaynaklanan ve inşaatlarla ilgisi olmayan kördüğümler ise yalnız bu tür anlayışın değişmesi ile çözülebilr.
     Bu davranışların en kötüsü kavşakların sürücüler tarafından tıkanması sonucu ortaya çıkan durumdur. Zira her yönde akış bu tıkanıklık nedeniyle sekteye uğramaktadır.

     Kavşağı olmayan bir yol - ki bunun örneği otoyollar olarak kabul edilebilir- yolun araç taşıma kapsitesine göre durmadan akan bir imkanı sağlamaktadır. Trafik zaten “akım” demektir. Akım olmazsa trafiğe de trafik demek mümkün değildir.
     Kavşaklara gelince aslında kural çok basittir: “Çıkamayacağın kavşağa girme”. Yani sürücüler, kendilerine yeşil ışık yansa bile şayet yol tıkalı ise kavşağa girmemelidirler. Aynı şekilde araçların yaya geçidi olarak belirlenmiş alanlara da girmeleri doğru değildir. Bu kurala bilhassa körüklü olarak bilinen otobüslerin riayet etmesi çok önemlidir.

     Kavşak tıkamanın cezası özellikle batı ülkelerinde ciddi rakamlara ulaşmaktadır. Araç trafiğinin belki en yoğun olduğu Los Angeles şehrinin bazı bölgelerinde bu ceza 1.200 dolara kadar çıkabilmektedir. Ama genelde  ABD’nin büyük şehirlerinde 200-400 dolar arasında uygulanmaktadır.
     Aslında kavşaklarda trafiğin kilitlenmesini önlemek ve trafik akışını hızlandırmak için, ‘Taralı Alan İhlal Tespit Sistemi’ne bu yıl içinde İstanbul’da geçilmişti. Ancak cezası 2017 yılı için 93TL olarak uygulanacaktı fakat uygulanıp uygulanmadığı, kaç aracın bu cezaya tabi tutulduğu konusunda bilgi edinemedim.

     Tıkanıklıkların çevre açısından da kirlenmeye yol açtığını belirtmek gerekir. Son model arabalarda dikkat edilirse motorlar araç durduğunda otomatik olarak durmakta ve gaza basıldığı zaman tekrar çalışmaktadır. Bunun başlıca nedeni otomobil imalatçılarının emisyon oranlarını düşürme çabalarıdır. Araçlar en çok yakıtı durdukları zaman yakarlar. Daha doğrusu durduklarında yakıt harcarlar ama yol almadıklarından bu boşa harcanmış bir yakıt olmaktadır.

     Işıklı kavşaklarda durma zorunluluğunu azaltmak için de “döner kavşaklar” son 20 yıldır batıda da sıklıkla kullanılmaya başlamıştır. Araçların bir açı ile kavşağa girmeleri, döner kavşak olduğu için mecburen yavaşlamaları, trafiğin durmadan akması, U dönüşünün rahatça yapılabilmesi gibi nedenler, olası kazaların tahribat yapısını da azaltmakta ve daha akılcı bir çözüm olarak başta İngiltere, Fransa ve ABD olmak üzere uygulanmaktadır.

     İzmir’de en güzel örneği Çeşme otoyolunun Seferihisar çıkışındaki döner kavşaktır. Yoğun bir trafiğin geçtiği bu kavşak ışıksız olması nedeniyle sürekli bir akışı başarı ile sağlamakta, kesişme yollarına koyulan “yol hakkının kavşaktaki araca ait olduğunu” belirten işaretler de gün geçtikçe bu yolu kullananların itaat ettikleri bir düzeni sağlamış bulunmaktadır.

     Bir kötü ve yalnış uygulama ise yine Çeşme otoyolunun Alaçatı çıkışından sonra ulaşılan döner kavşakta görülmektedir. Hiç bir trafik mühendisinin yapmaması gereken bir hata bu kavşakta yapılmış ve kavşağa trafik lambası konmuştur. Dolayısıyla başlangıçta kırmızı ışığa yakalanan bir araç, sola dönecekse iki, u dönüşü yapacaksa aynı kavşakta 3 ışığı beklemek durumunda kalmaktadır. Buradaki yazın en hareketli günlerinde bile, kavşağa sadece dört yol açılması nedeniyle ışığa ihtiyaç olmadığını düşünmekteyim.

     Bir doğru uygulama da bu yaz Alaçatı - Ilıca kavşağında araçların hareket serbestilerine konulan sınırı azaltmakla yapılmış ve eski duruma göre bu kavşaktan geçiş çok daha hızlanmıştır. Kavşağa gelen her araç 4 hareket yapabilmektedir. 1- Sağa dönmek, 2- Direkt karşı yola geçmek, 3- Kavşağın etrafından sola dönmek ve 4- Kavşağın etrafından dolaşarak geldiği yola geri girmek. Bu son hareketi kavşağa girmeden önce yapabilmek en doğru çözüm olmaktadır ama bazen bu mümkün olmamaktadır. Sonuçta trafik yönetimi bu dört hareket için 22 saniyeyi uygun görmüş ve dört yol olduğu için her bir tarafa yukarıda belirtilen hareket serbestisini sağlarken her 88 saniyede kavşağa gelen yoldaki araçlar 22 saniye içinde kavşaktan çıktıkları gibi istedikleri yöne de gidebilmektedirler.

     Bu yazı belki biraz uzun oldu ama amacımız araç sürücülerinin kavşakları tıkadıkları zaman trafikte yarattıkları kaosun bilincini kavramalarına yardımcı olmaktı. Tabi her şeyden önce araç kullanırken, özellikle şehirlerde sabırlı olmamız gerektiğini de unutmamamız gerekir..

Önceki Yazılar :
Haberler
  Limanlar ‘tek pencere’ çatısında

  Siyasi partilerin İzmir milletvekili adayları belli oldu

  Palandöken, “Benzine teşvik getirilmeli”

  ASELSAN ücret toplama sistemi Makedonya’da

  Ramazan ayı harcamaları arttırdı

  Yurt dışı üretici fiyat endeksi aylık %4 arttı

  Dolar yeni rekorunu kırdı

  İş dünyasından teşviklere yönelik platform çağrısı

  Otokar Kazakistan’da 3 aracını sergileyecek

  Turkcell İzmir’de 2750 kişiye iftar verdi

  Egepen Deceuninck ile sessiz ve huzurlu mekanlar

  Özgener: “Proje sizden, destek bizden”

  “Perakende sektörünün sorunu kuralsızlık”

  “Sütte tüketim ve ihracat arttırılmalı”

  Süt sektörü hile ve maliyetlerden şikayetçi

  Bucalı başkanlardan Mutlu’ya tebrik ziyareti

  Egeli bilim insanları bakteri keşfetti

  Mobilya pazar çeşitliliğinde lider

  Uzmanlar uyardı: “Uyuşturucu kullanım yaşının düştüğü söylemi bilimsellikten uzak”

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 07.06.2018 - 11:00

  Modern ofis için en üst düzey yenilik: HP Elite 1000 serisi

  Yeni Android zararlı yazılımı keşfedildi

  Sennheiser AMBEO Smart Türkiye’de ilk kez n11.com’da

  Katılımcıların şirketleri hızla büyüyor

  Kılıç Holding, İnsana Saygı Ödülü’nün sahibi oldu

  Ramazan’da 24 saat online alışveriş yapıyoruz

  Üç kişiden biri Ramazan’da daha çok alışveriş yapıyor

  Tüketiciler yeni ünün denemeyi seviyor

  Geleceğin yaratıcı liderleri için yeni bir yaklaşım

  Başkan Karabağ, Balıkesirlilerle orç açtı

  Kelimelerin büyüsünde buluştular

  Çocuklar bu yaz çok eğlenecek

  Sınav kaygısıyla baş etmek mümkün

  Avrupalı gözünden İzmir

  19 Mayıs 1919 Parkı Erzene Mahallesi’nde açıldı

  Tarihe geçmek için iyi bir fırsat

  “En uzun tünel” raporu

  Çarşıya çok yakıştı

  Muzaffer İzgü kitaphanesi gençlere emanet

  Coşkusu Aşık Veysel’e sığmadı

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  21 Mayıs 2018 Tarihli ve 30427 Sayılı Resmî Gazete

  20 Mayıs 2018 Tarihli ve 30426 Sayılı Resmî Gazete - 2. Mükerrer

  20 Mayıs 2018 Tarihli ve 30426 Sayılı Resmî Gazete - Mükerrer

  20 Mayıs 2018 Tarihli ve 30426 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 22.05.2018
  Ticaret 21.05.2018
  Ticaret 19.05.2018
  Ticaret 18.05.2018
  Ticaret 17.05.2018
  Ticaret 16.05.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni