• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

ABD’ye balık ihracatı 50 milyon dolara koşuyor

14 Mart 2018 Çarşamba 15:00
12
14
16
18

ABD’ye balık ihracatı 50 milyon dolara koşuyor

   ► Amerikalılar Türk deniz levreği ve mavi yüzgeçli orkinosunu çok sevdi.

           HABER MERKEZİ     
     Türk su ürünleri sektörü, Boston’da düzenlenen Seafood Expo North America (SENA) Fuarı’nda gövde gösterisi yaptı. Ziyaretçilere bol miktarda balık ikram eden Türkiye, fuarın ilk gününden itibaren SENA’ya ulaşım için kullanılan tüm otobüsleri Türk su ürünleri sektörünü anlatan tanıtım filmleri ile donattı. Fuarda ayrıca Türkiye Balıkçılık Tarihi ve Türk balıkları ile yapılan yemek tarifi kitapları büyük ilgi gördü…
     ABD pazarında deniz levreği ve mavi yüzgeçli orkinosun büyük beğeni topladığını belirten Tuncay Sagun, bu ülkeye ihracın 9 yılda 5 milyon dolardan 36 milyon dolara yükseldiğini, 2018 yılında 50 milyon dolar ihracatı rahatlıkla aşacaklarını söyledi.
     ABD’ye ihracatını her geçen yıl yükselten Türk su ürünleri sektörü, 2018 yılında da artışın devam edeceği görüşünde. ABD’nin Boston kentinde 11-13 Mart tarihleri arasında düzenlenen Seafood Expo North America (SENA) Fuarı’nda Türk su ürünlerinin gördüğü ilginin, gelecek için bu pazarda ümitleri artırdığını belirten İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Tuncay Sagun, bu yıl ABD pazarındaki ihracat artışının geçen yılların çok üzerinde olacağını söyledi.

10 yılda ihracatı 10 kat artıracaklar
     2008 yılında yaklaşık 5 milyon dolar olan ABD’ye su ürünleri ihracatının, yapılan tanıtım çalışmaları sonucunda; 2015 yılında 24 milyon dolara, 2016’da 27 milyon dolara, 2017 yılında ise 36 milyon dolara çıktığını ifade eden Sagun, 2018 yılının ilk iki ayında gerçekleştirilen ihracatın ise 7 milyon dolar olduğunu bildirdi. Sagun, iki aylık rakama bakıldığında ihracatta yıl sonunda 50 milyon doları rahatlıkla aşabileceklerinin ortaya çıktığını bildirdi.
     İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği’nin milli katılım organizasyonuyla  Türkiye’nin önde gelen firmalarından Grup Sagun, Kılıç Deniz Ürünleri, Kopuzmar Su Ürünleri/Luckyfish, Rdm Gıda, Gümüşdoğa Su Ürünleri, Sastaş A.Ş. ve Nordzee Su Ürünleri’nin fuara katıldığına bildiren Sagun, “Bu yıl Turkish Seafood - Dreamland of Seafood konseptiyle fuarda yer aldık. İhracatımızda olduğu gibi fuardaki gücümüzü de her geçen yıl artırıyoruz. Öyle ki bu yıl Türkiye fuarda en büyük ikinci ülkesi olmayı başardı. Her yerde Türk ürünleri tanıtıldı” dedi.

Sadece mideye değil, göze ve kulağa da hitap etti
     İlk gününden itibaren fuara ulaşım için kullanılan tüm otobüslerde Türk balıkçılık sektörünü anlatan tanıtım filmleri yer aldı. Fuar alanının en prestijli yerlerinde Türkiye deniz ürünleri ve milli katılım alanı reklamları yayınlandı. Dünyanın dört bir yanından binlerce profesyonelin ziyaret ettiği fuarda yapılan tanıtım çalışmalarının oldukça ses getirdiğini kaydeden Tuncay Sagun sözlerini şöyle sürdürdü:
     “Türk ürünlerini tanıtmak için hiçbir fırsatı kaçırmıyoruz. Gelenek haline getirdiğimiz balık ikramını SENA Fuarı’nda da sürdürdük. Ünlü şeflerin pişirdiği Türk balık ürünlerini Türkiye standını ziyaret eden tüm katılımcılara ikram ettik. Otobüslerdeki tanıtım videolarımız da çok etkili oldu. Ayrıca birliğimiz tarafından hazırlatılan ‘Türkiye Balıkçılık Tarihi ve Türk Balıkları’ ile yapılan yemek tarifi kitapları hem sektörümüz hem de ülkemizin tanıtımında önemli rol oynadı.”

Hamburger yerine deniz levreği
     Özellikle fastfooda dayalı beslenme alışkanlığı olan ABD halkının, daha sağlıklı beslenmeye yönlendirilmesi için Amerikan hükümeti tarafından sürekli projeler geliştirildiğine dikkat çeken Sagun, balığın bu alanda ilk alternatif olduğunu söyledi. ABD’ye Türkiye’den en fazla deniz levreği ve mavi yüzgeçli orkinos ihraç edildiğini belirten Sagun, önümüzdeki yıllarda ürün çeşitliliği konusunda da çalışmalara ağırlık vereceklerini söyledi.

 


+ Benzer Haberler
» “AB, İngiltere ve Türkiye iş birliğine gitmek zorunda”
» Turkcell Gelibolu Maratonu yine ‘Barış’ın buluşma noktası oldu
» İAOSB Sanayicileri ‘dayanışma gecesi’nde buluştu
» LG’den ev ekonomisine destek
» “Tarımın yükü kadınların sırtında”
» Norm Holding’den ABD açılımı
» Gıda ihracatçıları, Rusya hedeflerini büyüttü
» “Krizler fırsat yaratır, 2018 bizim için atak yılı olacak”
» Enerji sektörü bir araya gelecek
» Dünyanın en güçlü şehirleri belli oldu


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 15.10.2018
  Ticaret 13.10.2018
  Ticaret 12.10.2018
  Ticaret 11.10.2018
  Ticaret 10.10.2018
  Ticaret 09.10.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni