• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

2021’de ambalaj ihtiyacı e-ticaret ile artacak

09 Ocak 2021 Cumartesi 06:00
12
14
16
18

2021’de ambalaj ihtiyacı e-ticaret ile artacak

   ► Sarıbekir: 2023’te 30 milyar dolarlık pazar büyüklüğü, en az 8 milyar dolarlık ihracat ve kişi başı yıllık 380 dolar ambalaj tüketimi hedefimize ulaşacağımıza inanıyoruz

           KÜBRA TOPAL      
     Pandemi koşullarına rağmen büyümeye devam eden ambalaj sektörü, 2020 yılının ilk altı ayında 2 milyar 414 milyon 219 bin dolar ihracat gerçekleştirdi. Böylelikle sektör ihracatı bir önceki yıla göre miktar olarak yüzde 11, değer olarak ise yüzde 4 artmış oldu. Dünyadan Türkiye’ye doğru bir talep oluştuğunu ve sektör olarak bu fırsatı en iyi şekilde değerlendireceklerini ifade eden Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, “Dijitalleşmeyle başlayan ve pandemiyle hızlanan e-ticaret arttıkça daha çok ambalaja ihtiyaç duyulacak” dedi.

“Pandemi sürecinde ambalajlı ürünlere hızlı bir geçiş oldu”
     Dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemisi ile ambalajın ne kadar önemli ve gerekli olduğunun bir kez daha anlaşıldığını söyleyen Sarıbekir, “Ambalaj, ürünlerin hijyenik kalmasını sağladığı gibi ambalaj olmadan ürünler satılamaz ve sevk edilemez. Sektör olarak bizler de bunun bilinciyle hareket ettik. Her zaman söylediğimiz gibi satın aldığınız ürünün ambalajı, onun güvencesidir ve her ürün ambalaja girmeli. Ambalajın üzerindeki etikette içerdiği ürünün besin değeri, ürünün miktarı, son tüketim tarihi, üretici adres bilgileri; yani ürünün muhteviyatı, nerede ve kim tarafından üretildiğini içeren tüm bilgiler bulunur. Pandemi sürecinde ambalajsız ürünlerden ambalajlı ürünlere doğru büyük bir geçiş oldu” diye konuştu.

“Güney Afrika, Kuzey ve Güney Amerika’ya odaklanacağız”
     2021 yılında da ambalaj sektörü olarak ihracat odaklı düşünmeye ve alternatif pazarları keşfetmeye ara vermeden devam edeceklerini belirten Sarıbekir,  “Ülkemizin jeopolitik konumundan ötürü lojistik yönünden avantajımızın pandemi ile birlikte öne çıktığını görüyoruz. Yakalanan bu fırsatlar pandemi sonrasında da devam ettirilmeli. Dünyadan Türkiye’ye doğru bir talep oluştu ve sektör olarak biz de bu fırsatı en iyi şekilde değerlendireceğiz” ifadelerini kullandı. Daha çok ülkeye ambalaj satmayı, pazar sayısını artırarak üretilenin en az yarısını ihraç etmeyi hedeflediklerini dile getiren Sarıbekir, “Ticaret Bakanlığı’nın küresel ekonomideki ve siyasi konjonktürdeki gelişmeler çerçevesinde belirlediği ve desteklediği ülkelere sektör olarak biz de öncelik veriyoruz. Bu ülkeler arasında yer alan Güney Afrika Cumhuriyeti ile Kuzey Amerika ve Güney Amerika ülkeleriyle ticari ilişkilerimizi 2021 yılında yoğunlaştıracağız” dedi.

“Yıllık 380 dolarlık ambalaj tüketimi hedefliyoruz”
     Sarıbekir, “Türkiye Cumhuriyeti’nin 100’üncü yılını kutlayacağımız 2023’te 30 milyar dolarlık pazar büyüklüğü, en az 8 milyar dolarlık ihracat ve kişi başı yıllık 380 dolarlık ambalaj tüketimi hedefimize ulaşacağımıza inanıyoruz. Pandemi birçok konuya bakış açımızı ve iş yapış şekillerimizi derinden etkiledi. Dijitalleşmeyle başlayan ve pandemiyle hızlanan e-ticaret arttıkça daha çok ambalaja ihtiyaç duyulacak. Çünkü e-ticarette ürün iyi bir şekilde ambalajlanmalı ve güvenli bir şekilde tüketiciye gitmeli. Bu nedenle 2021 ve sonrasında ambalajın öneminin daha da artacağına inanıyoruz. Türkiye’de cari fazla veren sektörler arasında yer alan ambalaj sektörü olarak ülke ekonomisine katkıda bulunmak için çalışmalarımızı hız kesmeden sürdüreceğiz” şeklinde konuştu.

“Meslek liseleri desteklenmeli”
     Yurt dışına bağımlılığın önüne geçilmesi için ara mamul ve ham madde üreten işletmelerin desteklenmesi gerektiğini söyleyen Sarıbekir, “Plastik, kağıt, karton, ahşap ve metal ambalaj malzemelerinin ham maddeleri ağırlıklı olarak yurtdışından temin ediliyor. Sektörün beklentisi ham maddede dışa bağımlılığın azaltılması için ara mamul ve ham madde üreten işletmelerin yatırımlarını sürdürmesi” ifadelerini kullandı. Ambalaj sektöründe karşılaşılan bir diğer büyük sorunun  eleman ve teknik personel sıkıntısı olduğunu vurgulayan Sarbekir, “Burada da meslek liselerini desteklememiz gerektiğine inanıyoruz” dedi. Ambalaj atığının geri dönüşümüne de ayrıca önem verilmesi gerektiğine değinen Sarıbekir, ambalajların çöp olmadığını aksine ekonomi yaratan malzeme olduğunu belirtti.

“Global pazarda payımızı artırmalıyız”
     Pandemi sonrasında ambalajlı ürünlere daha fazla talep olacağını dile getiren Sarıbekir,“Dijital baskı ve akıllı etiketlerin yer aldığı ambalajlara yönelim oluşacağını ve bu sebeple de bunlara yönelik yatırımlara hız verileceğini düşünüyoruz. Bunun yanı sıra ürünü ön plana çıkaran ambalajının tasarımıdır. ASD olarak ülkemizde tasarım eğitimi alan öğrencilerimizi, ambalaj tasarımı alanına yönlendirmek amacıyla her yıl ‘Ambalaj Tasarımı Ulusal Öğrenci Yarışması’ organize ediyoruz” dedi. Türkiye ambalaj sektörünün güçlü bir altyapıya ve dünyadaki şirketlerle yarışacak yetkinliğe sahip olduğunu belirten Sarıbekir sözlerini şöyle sürdürdü: “Global pazarlarda da yoğun bir rekabet var. Ar-Ge’ye, inovasyona sürekli yatırım yaparak;  hızlı, ekonomik ve sürdürülebilir şekilde üretim yapmamız,  rekabetin yoğun olduğu dünya pazarlarından aldığımız payı arttırmamız gerekiyor. Geleceğe ve yeniliklere adapte olamadığımız sürece, işlerimizi sürdürülebilme ihtimalimiz yok” diye konuştu.


+ Benzer Haberler
» 2020 ihracatında ikinci sektör kimya oldu
» Plastik sektörü 2021’de yüzde 2 büyüme bekliyor
» Perakendeciler 2021’de KDV eşitlemesi istiyor
» Çimento sektörü yeni yılda küresel pazara odaklandı
» Hazır beton sektöründe maliyetler artıyor
» Madencilik sektörü ikinci yarıda toparlandı
» Mücevherde 2021 e-ticaret yılı olacak
» Bilişimde Ar-Ge yatırımları desteklenmeli
» Deniz taşımacılığının stratejik önemi 2021’de sürecek
» Eskinazi: Ekonomiyi yeni bir reform paketi güçlendirebilir


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 25.01.2021
  Ticaret 23.01.2021
  Ticaret 22.01.2021
  Ticaret 21.01.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni