• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

“2020’de 600 bin adet otomobil satışı hedefliyoruz”

25 Aralık 2019 Çarşamba 00:00
12
14
16
18

“2020’de 600 bin adet otomobil satışı hedefliyoruz”

   ► Murat Şahsuvaroğlu, kamu bankaları tarafından uygulanan yüzde 0.49’luk faiz kampanyasının 2020 yılında da devam etmesini istediklerini söyledi.

     Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Başkanı Murat Şahsuvaroğlu ve Ege Otomotiv Derneği (EGOD) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Akkalay otomotiv sektörü ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. OYDER Başkanı Murat Şahsuvaroğlu, “Ekim ayında kamu bankalarının aldığı bir kararla 0,49 faiz oranı devreye alındı ve otomotiv sektörüne adeta can suyu verildi. 2019 yılının, 475-480 bin satış adetleriyle kapanmasını bekliyoruz. Geçtiğimiz yıla oranla yüzde 22-23’lük bir düşüş var. Eğer yerinde ve zamanında müdahaleler yapılmasaydı bu düşüş yüzde 40’ın üzerinde olacaktı” dedi.

“Yerinde ve zamanında müdahale yüzde 40 düşünün önüne geçti”
     Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği Başkanı (OYDER) Murat Şahsuvaroğlu, 2019 Haziran ayında 8 ay boyunca uygulanan ÖTV ve KDV teşvikleri sona ermesinin ardından zorlanılan bir Temmuz-Ağustos ayı geçirdiklerini belirtti. Eylül’de faizlerin düşmesiyle satışların hafifte olsa yukarı yönlü ivmelenme yaşadığını dile getiren Şahsuvaroğlu, “Ekim ayında kamu bankalarının aldığı bir kararla 0,49 faiz oranı devreye alındı ve otomotiv sektörüne adeta can suyu verildi. 2019 yılının 475-480 bin satış adetleriyle kapanmasını bekliyoruz. Geçtiğimiz yıla oranla yüzde 22-23’lük bir düşüş var. Eğer yerinde ve zamanında müdahaleler yapılmasaydı bu düşüş yüzde 40’ın üzerinde olacaktı” diye konuştu. Otomotiv sektörünün ithalat, ihracat noktasında da sürekli artı veren bir sektör olduğunu söyleyen Şahsuvaroğlu, “Sektörün içerisinde yetkili satıcılık müessesesi de 950 adet plaza, 70 bin çalışan, 10 milyar dolar hacim büyüklüğe ulaşmış durumdadır. Tüm tarafların aldıkları önemli kararlarla rotamız artık yukarıya doğru çevrilmiştir. 2019 yılı birbirimizi dinleyerek, birbirimizi anlayarak hep birlikte el ele yavaş yavaş ekonomik bunalımdan çıktığımız bir yıl olarak tarihe geçecektir” dedi.

“Yapmamız gereken en önemli iş, ticareti canlı tutmak”
     Şahsuvaroğlu, 2020 yılı ile ilgili beklentilerinin, kamu bankaları tarafından uygulanan yüzde 0.49’luk faiz kampanyasının devam etmesi ile birlikte 600 bin adetleri görmek olduğunu belirtti. Devlet bankalarının kampanyaya dâhil olan ve benzerlerini uygulayan tüm finans sektörünün kredi verme iştahlarını yükseltmelerini beklediklerini söyleyen Şahsuvaroğlu, “Sadece yüzde 0,49 vermek değil aynı zamanda kredi talep eden tüketicilerin taleplerini en iyi şekilde değerlendirip kredi taleplerini onaylamalarını bekliyoruz. Baktığımızda otomobil alımında kredi kullanım oranının yüksek olması; faiz oranlarının ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Yüksek mevduat faizinin de yüzde 10’ların altına düşmesi ticaretin cazibesini arttıracak, yeni istihdamlar yaratacak ve yeni yatırımların önünü açacaktır. Dolayısıyla birikimi olanlar otomobil, konut gibi alımlara yönelirler. Bizim yapmamız gereken en önemli iş, ticareti canlı tutmaktır. Faizden ve diğer enstrümanlardan para kazanmanın önüne geçmemiz lazım” diye konuştu.

“Vergilendirme sistemindeki değişiklik sektöre hareket getirdi”
     Otomotiv sektörü için 2019 yılının iyi bir yıl olmadığını belirten EGOD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Akkalay ise “Rakamlarla ifade edersek hafif ticari ve otomobil satışlarında geçen seneye göre yaklaşık yüzde 35 gibi bir düşme yaşadık. 2018 sonunda 620 bin adetle kapanan pazar, 2019 Kasım sonunda 380 bin adetlerle kapandı. Sene sonunda ise 410-420 bin civarlarında kapanması bekleniyor. Bu rakamlarla sektörde satış ağını oluşturan firmaların ayakta kalabilmeleri çok zor. Bu nedenle sıkıntıya giren, kapatmak zorunda kalan ve işçi çıkartmak zorunda kalan birçok firma gördük” diye konuştu. Son çeyrekte satışlarda bir miktar artış olduğunu söyleyen Akkalay, “Bunun sebebi yeni vergilendirme sistemindeki değişiklik. Otomobillerde amortisman düşümündeki ve şirket araç kiralama giderlerindeki mali konuda olumsuz değişiklikler olması; kiralama sözleşmeleri sene sonunda biten firmaların, kiralamadan vazgeçip araç satın almaları sektöre hareket getirdi. Öte yandan önümüzdeki dönemde kiralama şirketlerinin pazarındaki azalma, araç alımlarını da azaltmalarına sebep olacaktır. Önümüzdeki sene bunun ciddi anlamda pazara sıkıntı olarak yansıyacağını düşünüyorum” ifadelerini kullandı.
     2020 yılında pazarda çok büyük bir değişiklik olmayacağını vurgulayan Akkalay, “Ülke şartlarının, ekonominin gidişinin doğrudan etki ettiği bir sektör olarak otomotivin mutlaka desteklenmesi gerekmektedir. Ana sanayileri ve yan sanayileriyle birlikte milyonlarca insana istihdam sağladığını düşündüğümüzde, sektörü bu seviyelerdeki satışlarla ayakta tutmak çok zor. 2019 rakamlarıyla bir sene daha geçirirsek sektörde büyük kayıplar olacaktır. Örneğin; ağır vasıtada üretim yapan TEMSA’nın üretimini durdurması ve ekonomik sıkıntıya girmesi gibi. Bu örneklerin çoğalmaması için otomotivde sektör mutlaka desteklenmelidir. Yüksek vergilendirme seviyeleri olan sektörde özellikle ÖTV ve KDV vergilerinde iyileştirmeler olması gerektiğini düşünmekteyiz” şeklinde konuştu.

“Yeni model araçların gelmemesi ikinci eli olumlu etkiledi”
     Sektördeki ithalatçı firmaların bu yıl, 2019 model araç ithalatı yapmadıkları için ihracat açığının azalmasına neden olduğunu söyleyen Akkalay, “Bu durum ikinci el pazarını olumlu etkiledi. Yeni model araçların gelmemesinden dolayı ikinci elde özellikle yüksek model araçlarda ciddi bir alım satım hareketi getirdi. Fakat fiyatlarda da aşırı yükselmeler gözlendi. İkinci el pazarının hareketlenmesi, satış sonrası hizmetler de ve yedek parça sektöründe, perakende satışlarda hareket getirdi” dedi. Akkalay sözlerini şöyle sürdürdü: “Sektörde en büyük yatırım beklentimiz, Volkswagen firmasının Manisa da yapmayı planladığı yatırım. Ve yerli otomobille ilgili yapılması planlanan yatırımlar. Bizimde basından ve sosyal medyadan takip etiğimiz kadarıyla şu andaki gelişmeler çok da iç açıcı görünmüyor. Temennimiz, bu yatırımların en kısa zamanda hayata geçirilmesi ve sektöre katkılarıyla canlılık vermesidir.”


+ Benzer Haberler
» Türkiye, e-dönüşüm sıçramasını tamamlamak üzere
» “Toplam sektör büyüklüğü 140 milyar lira olacak”
» İş dünyası 2020 hedeflerine adım atıyor
» İhracatçıların gözünden 2020 yılı
» Sağlıkta hedef; bölgesel güç olmak
» “Eğitimde fırsat eşitliğini sağlayacak düzenlemeler yapılmalı”
» “Cam sektörü, kalkınmanın itici gücü oldu”
» Mobilyada ihracat 2019’da 2,6 milyar dolara çıktı
» Beyaz eşya sektörü daralmaya devam ediyor
» Yeni yönetmelik inşaatı temelden sarstı


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 22.05.2020
  Ticaret 21.05.2020
  Ticaret 20.05.2020
  Ticaret 19.05.2020
  Ticaret 18.05.2020
  Ticaret 15.05.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni