• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

“10 ekonomiden biri olmak için teknolojiyi üretmeliyiz”

27 Mart 2021 Cumartesi 12:00
12
14
16
18

“10 ekonomiden biri olmak için teknolojiyi üretmeliyiz”

   ► ‘Dijital İş ve Büyüme’ oturumunda Türkiye’de dijitalleşme sürecinin şirketlere etkisi, dijital potansiyel ve büyüme fırsatları konuşuldu.

           SELDA AK      
     Uludağ Ekonomi Zirvesi’nin (UEZ) ikinci gününde gerçekleştirilen ‘Dijital İş ve Büyüme’ panelinde dijitalleşmenin önemi ve şirketlere etkisi konuşuldu. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin’in moderatörlüğündeki  oturuma Index Grup YKB ve 2017-2018 Dönemi TÜSİAD Başkanı Erol Bilecik, ODTÜ Ekonomi Bölümü ve Dijital Teknolojiler ve Ekonomik Büyüme Raporu Yazarı Prof. Dr. Erol Taymaz, Yemek Sepeti CEO’su ve Girişimci Nevzat Aydın ve Hepsiburada CEO’su Murat Emirdağ katıldı.

“Artık dijital ekonomi çağındayız”
     Pandemi döneminde hayatın her alanında dijitale geçildiğini belirten Index Grup YKB ve 2017-2018 Dönemi TÜSİAD Başkanı Erol Bilecik, “Türkiye’nin dijital yolculuğunda öne çıkan sektörler oldu. Daha ileride olan bu sektörler umut verici olsa da hala yeterli seviyede değildi. Biz pandemiye erken bir aşamada yakalandık ve her sektör etkilendi. Pandemi öncesi hepsi dijital dönüşüm planına sahipti ama neredeyse tamamı sadece bir gecede geçiş yapmak zorunda kaldı. İçinde bulunduğumuz çağ artık bir dijital ekonomi çağı. Gücünü birçok parametreden alsa da temelinde teknoloji var. Rekabetin en güçlü kozu teknolojidir. Pandemi ile teknoloji üreten ve sunan herkes avantajlı duruma gelmiş oldu. Toplumsal etkileri bir yana, pandemi özellikle ekonomiye çok ciddi zararlar verdi. Toparlanması zaman alacak olsa da pandemi bize bundan sonra eskiye veda etme zamanının geldiği mesajını verdi. Dünyanın her ülkesi sınava girdi ve her birinin karnesi farklı farklı oldu. Ayrıca dijital dönüşümün, ‘mış’ gibi yapılabilecek bir şey olmadığı da görüldü. Bir yerde ne çok konuşuluyorsa o yoktur derler. Çok olumlu gelişmelerimiz var ama hala almamız gereken yolun daha çok olduğunu düşünüyorum. Kuyuyu susamadan evvel kazmak gerekir. Türkiye olarak teknoloji ile üreten bir ülkeyiz ama en büyük 10 ekonomiden biri olmak için teknolojiyi üreten ülke olmalıyız” ifadelerine yer verdi.

“Dijital teknolojiler her sektöre uygulanabiliyor”
     ODTÜ Ekonomi Bölümü ve Dijital Teknolojiler ve Ekonomik Büyüme Raporu Yazarı Prof. Dr. Erol Taymaz, dijital teknolojinin ve dijital dönüşümün ülke düzeyinde etkilerini araştırdıklarını ve tüm sektörlere pozitif etki yansıttığını söyledi. Taymaz, “Ülke ekonomilerinde gelişmişlik düzeyine baktığımızda teknoloji kullanımı ile arasında güçlü pozitif ilişki olduğu fark ediliyor. Firma düzeyinde yapılan analizlerde de dijital teknoloji kaynaklı büyüme stratejisi ile hareket edenlerin üretim stratejilerinde performans artışı elde edildiği gözlemlendi. Dönüşümde geç kalanların varlığını sürdürmesi mümkün olmayacak. Dijital teknolojilerin en önemli özelliği her sektöre uygulanabiliyor olması. Dijital sektör kavramı artık ortadan kalktı. Tümünü bir ekosistem olarak değerlendirmek gerekiyor ve dijital dönüşümü destekleyen ekosisteminiz varsa pozitif etkileri görebiliyorsunuz. Biri eksik olursa sistem çökebiliyor” dedi.

“e-ticaret alışkanlıkları artık kalıcı hale geldi”
     Hepsiburada CEO’su Murat Emirdağ, pandemi döneminde internet üzerinden alışverişin alışkanlık haline geldiğinin vurguladı. Emirdağ, “Bizim var oluşumuzun temelinde dijital ve teknoloji var. Biz, merkezinde e-ticaret olan ve pek çok hizmet sunan alt şirketlerimizle bir ekosistemiz. Bugün 30’dan fazla ana kategoride 200 milyondan fazla ürün satıyoruz. Büyük teknoloji ve lojistik altyapımız var. Pandeminin başında yüzde 5’ler oranında olan online alışveriş payı Haziran ayıyla birlikte yüzde 10’lar seviyesine yükseldi. Milyonlar dijital çözümle tanıştı ve büyük çoğunluk memnun kaldı. Pandemi nedeniyle hızlı geçiş yapılan e-ticaret alışkanlıkları bugün artık kalıcı hale geldi. Bizler dönüşüme hazırlık sürecini 4 ana grupta gerçekleştirdik: Hazırlık, büyümeyi destekleyen lojistik yatırımları, inovasyon ve dayanışma. Önümüzdeki 5 yıl için çok iyimser bir tablo görüyoruz ve e-ticaret penetrasyonunun katlanarak artacağını öngörüyoruz” ifadelerini kullandı.

“Online eğitim yeni normal olacak’
     Toplamda 40’dan fazla start up yatırımının bulunduğunu ve pandemi döneminde de 7 start up’a yatırım yaptığını anlatan Yemek Sepeti CEO’su ve Girişimci Nevzat Aydın, online business ve e-spora da yatırım yaptığını söyledi. Pandemiyle birlikte e-ticarette pazar payının büyük artış gösterdiğini dile getiren Aydın, dijitalleşmeyle birlikte yeni trendlerin ortaya çıktığını anlattı. Aydın, “Getir projemiz aslında zamanın çok öncesindeydi ve potansiyeli gösterip yerleştirmek 5-6 yıl sürdü. Ancak ilk 5 yıl elde edilen başarı görüldüğünde e-ticarete daha fazla ilgi oluştu. Elde ettiğimiz hızlı büyüme, bu alanın potansiyelini ortaya koydu. Daha önceleri internet kullanıcılarının sayısının artmasını bekliyorduk ama artık en büyük mücadelemiz hızlı teslimat oldu. Dijitalleşmenin iş yapış şeklini değiştirdiğini ve hızlandırdığını gördük. Pandemiyle birlikte e-ticaretin pazar payı büyük artış gösterdi. Pandemi ile birlikte pek çok şeyi dijitalde gerçekleştirmeye başladık ve yeni trendler ortaya çıktı. Yaşlılarımız bile görüntülü iletişime alıştı ve bu artık değişmeyecek. Örneğin pandemi sonrası dünyada online eğitim de yeni normal olacak. Artık sadece online üzerinden eğitim veren kurumları göreceğiz ve bunların diplomaları geçerli sayılacak” diye konuştu.

“3 ay ücretsiz Dijital Pazarlama Danışmanlığı hizmeti”
     Vodafone Business olarak ülkenin ihtiyacı olan dijital sıçramada işletmelerin yanında durduklarını belirten Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin Yakın ise “Yakın zamanda KOBİ’lerimiz için Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile büyük bir destek projesini hayata geçirdik. TOBB öncülüğünde, TEPAV ve TOBB ETÜ işbirliğinde bu yıl 7’ncisi düzenlenecek ‘Türkiye 100’ programına sponsor olduk. Bu programa başvuran tüm işletmelere veri odaklı SMS çözümümüzü, programda ilk 100’e giren işletmelere ise Facebook&Instagram Reklam Hizmeti ile birlikte E-Ticaret Hizmet Paketimizi ücretsiz sunuyoruz. Ayrıca başka bir hizmet olarak Vodafone müşterisi olsun olmasın, tüm esnaf ve KOBİ’lere 3 ay süreyle ücretsiz Dijital Pazarlama Danışmanlığı hizmeti veriyoruz. 5G’ye giden yolda Geleceğe Hazır Şebeke altyapımızla müşterilerimizin dijital geleceğe bugünden hazırlanmasına destek oluyoruz” dedi.


+ Benzer Haberler
» İyileşen sayısı yeni vak’aları geçti
» KÇÖ’nün uzatılması iş dünyasına can suyu oldu
» Yenilenebilir enerjiye kriz antikor oldu
» Tüketici güveni yılın en düşük seviyesinde
» MB: Politika faizi enflasyonun üzerinde oluşturulacak
» Yetiştiricilere 1,5 milyar TL’lik destek
» TBB’nin yeni başkanı Alparslan Çakar
» EPDK: Tüketicilerin faturalarına ilave bir bedel yansıtılmayacak
» Bazı ürünlerin ithalatında gümrük vergisi sıfırlandı
» İnşaat sektörünün 2021 yılı rotası


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.04.2021
  Ticaret 22.04.2021
  Ticaret 21.04.2021
  Ticaret 20.04.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni